NL Computer Forum
Software => E-mail en internet => Topic gestart door: jvdpeet † op 16 september 2010, 13:00:07
-
Ik kan site eviews.com niet bereiken en krijg iedere keer de melding dat de site niet gevonden wordt. Ik heb telefonisch contact opgenomen met deze site en men heeft geen problemen met andere gebruikers over bereikbaarheid. Men dacht dat de toegang door de Firewall of door de internet provider (Telfort dus) werd geblokeerd. Telfort gevraagd en die zeggen dat ze geen sites blokkeren. De Firewall is het niet want ik had al eerder geprobeerd de betreffende site te bereiken met de Firewall uitgeschakeld, maar ook dat hielp niet. Kennelijk wordt de toegang ergens geblokeerd, maar waar? Heeft iemand een idee?
-
Hallo Jvdpeet,
Ik kom er ook niet op met mijn Linux bak. Ik geloof die lui niet. Volgens mij is de site gewoon down.
Kan iemand anders er wel op? Een ping laat hoge waarden zien. Wellicht zwaar overbelast die site?
(http://www.nlcomputerforum.nl/bestanden/watnou.png)
-
Nu om 13.45 uur kan ik de website gewoon bekijken, Mac/Firefox geen probleem dus.
-
Hallo Ruud,
En ik om 14.30 niet? Ook weer hoge ping tijden ... .
-
Hoi Just en Ruud,
Ik heb het ook geprobeerd met Firefox (onder WindowsXP), maar zonder resultaat.
-
Hoi Peter en Just,
Lukt het wel via deze link?
http://207.155.252.47/eviews.com/ (http://207.155.252.47/eviews.com/)
Groeten,
Ronald
-
Hallo Ronald,
Net zo min!
(http://www.nlcomputerforum.nl/bestanden/geek.png)
-
Hoi Just,
Dan is het in ieder geval geen DNS probleem, maar inderdaad een Telfort-internetprobleem. Want zowel jij als Peter zitten daarop.
Succes! ;)
Groeten,
Ronald
-
Hoi Ronald,
Morgen eens mijn UMTS kaart opstarten dan. Waarom zou Telfort nou die site blokkeren?
-
Hoi Ronald,
Daar lukt het ook niet mee.
-
Hoi Just,
Ik denk eerder dat er vanaf de andere kant geblokkeerd wordt. Bijvoorbeeld als gevolg van een gekaapte computer die op het Telfort netwerk zat aangesloten en voor troubles zorgde op het netwerk waarop die website zit. Ik zit nu online via het KPN netwerk en krijg de site direct en probleemloos op het scherm.
Wellicht dat je via http://www.xo.com/forms/Campaign/Care/ContactCustomerCare/ContactCustomerCare.aspx (http://www.xo.com/forms/Campaign/Care/ContactCustomerCare/ContactCustomerCare.aspx) wat verder komt. Of anders via ipadmin at eng dot xo dot com of ipadmin at concentric dot com (zie http://www.who.is/whois-ip/ip-address/207.155.252.47 (http://www.who.is/whois-ip/ip-address/207.155.252.47) )
Succes!
Groeten,
Ronald
-
Voor wat het waard is: ook via xs4all is die site (en het alternatief van Ronald) niet bereikbaar...
TdJ
-
Voor wat het waard is: ook via xs4all is die site (en het alternatief van Ronald) niet bereikbaar...
En hier zijn beide wel via xs4all te bereiken... ???
-
Hoi,
Gisteren en vandaag kom ik gewoon op de pagina http://eviews.com/ (http://eviews.com/) via KPN.
-
Goedenavond,
Met mijn Vodafone UMTS kaart en verder dezelfde machine kom ik er wel. Er is iets fout. Dit is een probleem voor de Eview mensen, zou ik zeggen.
-
Hi Maurice,
Het kan kloppen dat ook met Xs4All de site niet te bereiken is, want voorzover ik weet is Xs4All tegenwoordig van Telfort.
Jan
-
Jan,
Xs4All tegenwoordig van Telfort
Heb je daar bronmateriaal van? Want toen ik de laatste keer gezocht heb was het nog steeds van KPN... (en ook volgens de KvK is XS4ALL Internet B.V. nog steeds van Koninklijke KPN N.V.).
TdJ
-
Maurice,
En hier zijn beide wel via xs4all te bereiken...
Ehh, xs4all-only, adsl, vdsl of de "oude variant" via het kpn adsl netwerk? Want dat zou verschil kunnen verklaren, ik probeer via xs4all-only adsl zonder resultaat.
TdJ
-
Ik kom er hier gewoon op, hoor. Windows 7 Ultimate > Internet Explorer 9 Bèta > Ziggo
-
Maurice,
Ehh, xs4all-only, adsl, vdsl of de "oude variant" via het kpn adsl netwerk? Want dat zou verschil kunnen verklaren, ik probeer via xs4all-only adsl zonder resultaat.
TdJ
XS4ALL Only VDSL.
-
Probeer een volgende keer deze site eens:
http://downforeveryoneorjustme.com/ (http://downforeveryoneorjustme.com/)
Dan weet je tenminste of jij de 'enige' bent die geen toegang heeft of dat er idd een probleem bij de site zelf is
(heb 'm trouwens net zelf geprobeerd te bereiken, geen probleem)
-
Hallo Enroc59,
Die site zegt wel dat-ie up is, maar de link op hun eigen pagina doet het voor mij evenzogoed niet. En met mijn Vodafone UMTS kaart lukte het dus wel. Er moet ergens een kink in de kabel zitten en niet alleen bij mijn Telfort ADSL-letje ook, gezien de reacties hier. Tijd voor Traceroute?
Nou jij weer.
-
Hmmmm, heel vreemd. Ik kan me niet voorstellen dat een provider je toegang ontzegt, dat mag gewoonweg niet. Net weer geprobeerd (via Ziggo), geen probleem. Als je het eens via een proxy probeert? http://freeproxyserver.net/
-
Hallo Enroc59,
Er zit een hik in het pad naar die website. Hier is het resultaat van traceroute:
1: A100-U1004.local (xxx) 0.195ms pmtu 1500
1: xxxx 22.439ms asymm 2
1: xxxx 42.630ms asymm 2
2: xxxx 36.783ms
3: ae10.524.ibr1.asd-nh.ip.telfort.nl (195.240.64.33) 36.678ms asymm 4
4: ae2.ams20.ip4.tinet.net (77.67.64.1) 37.349ms asymm 5
5: xe-10-1-0.nyc30.ip4.tinet.net (89.149.184.129) 115.650ms asymm 7
6: as2828.ip4.tinet.net (213.200.84.146) 117.046ms asymm 7
7: vb2001.rar3.washington-dc.us.xo.net (207.88.13.50) 136.648ms
8: te-11-0-0.rar3.sanjose-ca.us.xo.net (207.88.12.69) 196.265ms asymm 10
9: ae0d0.mcr1.fremont-ca.us.xo.net (216.156.0.138) 193.668ms
10: 216.156.12.34.ptr.us.xo.net (216.156.12.34) 188.879ms
11: ge5-1.DIR1.DC-Fremont-CA.us.xo.net (65.46.253.126) 192.826ms
12: 206.251.128.138.ptr.us.xo.net (206.251.128.138) 202.134ms asymm 20
13: no reply
14: no reply
15: no reply
Vanaf stap 12 gaat het mis: no reply.
Wat krijg jij als resultaat?
-
Hoi Meelezers,
EVIEWS (http://eviews.com) is via firefox normaal te bereiken.
Tracert gaf hetvolgende:
tracert eviews.com
Bezig met het traceren van de route naar eviews.com [207.155.248.47]
via maximaal 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms [mijn router]
2 7 ms 6 ms 6 ms 195.190.249.51
3 10 ms 10 ms 9 ms iawxsrt-rt2-bb21-ge-2-1-0.wxs.nl [213.75.64.141]
4 16 ms 17 ms 17 ms 77.67.82.9
5 107 ms 108 ms 108 ms xe-2-3-0.nyc20.ip4.tinet.net [89.149.187.109]
6 129 ms 115 ms 115 ms 192.205.37.37
7 180 ms 182 ms 182 ms cr1.n54ny.ip.att.net [12.122.86.6]
8 183 ms 181 ms 181 ms cr2.cgcil.ip.att.net [12.122.1.2]
9 180 ms 182 ms 181 ms cr1.cgcil.ip.att.net [12.122.2.53]
10 182 ms 182 ms 181 ms cr1.sffca.ip.att.net [12.122.4.121]
11 182 ms 181 ms 182 ms cr83.sffca.ip.att.net [12.123.15.110]
12 174 ms 174 ms 178 ms gar7.sffca.ip.att.net [12.122.137.1]
13 182 ms 181 ms 180 ms 12.87.213.34
14 180 ms 181 ms 180 ms 206.251.128.150.ptr.us.xo.net [206.251.128.150]
15 glatton.cnchost.com [207.155.248.47] rapporten: Het doelnetwerk is niet be
reikbaar.
De trace is voltooid.
groeten, Peter
-
Hallo Peter,
Kijk eens aan. Jouw trace volgt een heel andere route ....
Die van mij hikt op 206.251.128.138.ptr.us.xo.net (206.251.128.138). Jij komt op een andere server uit. Zou dat het zijn?
-
Hoi Just,
Hier nog een tracert uitkomst, nu lukt het wel:
tracert eviews.com
Bezig met het traceren van de route naar eviews.com [207.155.248.31]
via maximaal 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms [mijn router]
2 6 ms 6 ms 7 ms 195.190.249.51
3 10 ms 10 ms 10 ms iawxsrt-rt2-bb21-ge-0-1-0.wxs.nl [213.75.64.129]
4 16 ms 16 ms 16 ms 77.67.82.9
5 105 ms 118 ms 107 ms xe-2-3-0.nyc20.ip4.tinet.net [89.149.187.109]
6 116 ms 115 ms 181 ms 192.205.37.37
7 173 ms 171 ms 171 ms cr1.n54ny.ip.att.net [12.122.86.6]
8 175 ms 177 ms 176 ms cr2.cgcil.ip.att.net [12.122.1.2]
9 182 ms 183 ms 178 ms cr1.cgcil.ip.att.net [12.122.2.53]
10 174 ms 175 ms 176 ms cr1.sffca.ip.att.net [12.122.4.121]
11 179 ms 183 ms 181 ms cr83.sffca.ip.att.net [12.123.15.110]
12 * 181 ms 180 ms gar7.sffca.ip.att.net [12.122.137.1]
13 178 ms 179 ms 182 ms 12.87.213.34
14 182 ms 181 ms 180 ms 206.251.128.150.ptr.us.xo.net [206.251.128.150]
15 * * * Time-out bij opdracht.
16 179 ms 173 ms 171 ms ajax.cnchost.com [207.155.248.31]
De trace is voltooid.
Soms lukt het ook met als tekst bij hop 16 "eviews.com [207.155.248.4]"
Dan lukt het weer niet.
Het is wel vaak dat het na dat "ptr.us.xo.net" fout gaat. Is het daar dan fout of bij het volgende doorgeefluik ?
TraceRT kun je ook online doen. Effe gedaan op 3 verschillende sites:
Met DEZE (http://centralops.net/co/traceroute.aspx) hetzelfde beeld: soms lukt het, soms niet: "Network unreachable"
Met DEZE (http://ping.eu/traceroute/) lukt het helemaal niet: "No reply for 3 hops. Assuming we reached firewall."
Met DEZE (http://just-traceroute.com/) (4-voudig!) lukt het allemaal.
M.a.w. het resultaat is nogal onvoorspelbaar.
Peter
-
Hallo Peter,
Internet zoekt zijn eigen weg. Daar was het ook voor opgezet. Zo omzeilt het knelpunten onderweg. Maar naarmate de bestemming dichter benaderd wordt houdt het een keer op.
Zo te zien zou ik als leek zeggen dat er in de buurt van eviews.com een server niet meer helemaal fris meer is, zwaar overbelast of wat dan ook.
(http://www.nlcomputerforum.nl/bestanden/geek.png) arme jongens!
-
Hallo allemaal,
Hoe gaat het hier inmiddels mee, kan iedereen de eviews.com site nu wel openen?
Groeten,
Ronald
-
Hallo,
Na een korte vakantie in de zon ben ik weer terug achter mijn PC. Ik heb inmiddels contact opgenomen met Eviews en deze hebben mij de tip gegeven om via een gratis proxy server de site van Eviews te benaderen en dat lukt.
Bedankt voor al jullie reacties. Ze hielpen om de oplossing te vinden en leerden mij tevens weer iets bij.
Jan