Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

495 gasten, 1 lid
 

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 april 2024, 12:29:01

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Internetsnelheid  (gelezen 7868 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Internetsnelheid
« Gepost op: 14 november 2009, 17:00:42 »
Bericht 1 van 8

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:31-12-2006
 Aan:AllenMsgID:3213.1
 Onderwerp:internetsnelheidForum:ws-nlcomputer
Hoi All,
Even een 'minder belangrijk' vraagje:
ik heb onder het motto 'geld weggooien kan ook op een andere manier' besloten om naast internet nu ook telefonie van @home te gaan betrekken. Dit vooral om te stoppen met de sponsoring van de KPN. Nieuw combinatiemodem en verdere accesoires zijn inmiddels afgeleverd en geinstalleerd. Internet via het nieuwe modem werkt ook weer en de kiestoon @home telefonie werkt. Goed he? Dat ging vroeger wel even anders;-)

Ik had bij @home voorheen de breedbandverbinding a.d. 47,95 per maand. Om (volgens mij dan) klanten te behouden is die verbinding de laatste jaren verschillenden keren opgewaardeerd naar snellere waardes. Momenteel zelfs 8000 kbps downloaden en 1200 kbps uploaden.

Ik zit van tijd tot tijd achter de pc van familie, vrienden of kennissen en die hebben dan vaker een adsl-verbinding die vele malen langzamer is dan mijn @home-verbinding. Ga ik echter surfen of downloaden, valt die snelheid niet zelden eigenlijk best mee. Soms flitsen de websites nog sneller voor mijn ogen dan via mijn eigen pc met 8000/1200. Dat zint me dus niet.
Ik heb met het bestellen van @home telefonie tevens besloten om mijn breedbandcontract te veranderen van 8000/1200 naar 4000/600 Dat kost 29,95 p. mnd en scheelt me dus zonder het telefoonvoordeel dus al 18 euro per maand. De nieuwe langzamere verbinding is gisteren ingegaan en vandaag heb ik het nieuwe modem geplaatst. Wat me nu opvalt is dat ik eigenlijk een snellere verbinding heb dan voorheen. Althans het surfen gaat prima en het verschijnen van webpaginas gaat aanmerkelijk sneller dan voorheen. Dit moét volgens mij aan het nieuwe modem liggen. Mijn oude modem (met up to date firmware) was dus trager dan het nieuwe modem. Ik begin te vermoeden dat ik lange tijd betaald heb voor 8000/1200 maar er waarschijnlijk door een inferieur modem niet van heb kunnen profiteren.  Heeft iemand een idee welke waarheid hier achter schuilt?
Don 


Bericht 2 van 8

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:31-12-2006
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3213.2
 Onderwerp:internetsnelheidForum:ws-nlcomputer
Hoi Don,
>> Heeft iemand een idee welke waarheid hier achter schuilt?  <<
Je hebt in het verleden nooit een speedtest (b.v. bij www.speedtest,nl) gedaan?
Weet je nog welke type het oude modem was? Er zijn inderdaad in het verleden modems op de markt geweest (m.n. het Com21 modem) die slecht presteerden, en kennelijk na ophogen van de snelheden er beslist niet op vooruit gingen.
Lees DEZE thread bij TroublesAtHome.nl eens door. Misschien herken je het.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 3 van 8

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:31-12-2006
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3213.3
 Onderwerp:internetsnelheidForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
Bedankt weer voor de reactie. Het modem betreft een Motorola Model SB4200E. Ik zie dat je er op Internet momenteel mee wordt doodgegooid. Overstappende op telefonie van je internetprovider is dat modem dus overbodig, de provider vraagt het modem niet terug en men denkt dus het ding te kunnen verkopen.
Maar goed, het was dus geen COM21 modem.
Ik heb inderdaad wel eens de Speedtest gedaan. Zo ook Nuria. Zag er allemaal redelijk tot goed uit maar toch vond ik dat al surfende de beeldopbouw vaak trager was dan bij anderen. Met het nieuwe telefonie-internetmodem (Arris 501) gaat het beslist sneller.
Laat ik nog eens Speedtesten:
Dit dus nu met een 4000 / 600 verbinding. Het resultaat lijkt me OK. nietwaar?
Don
 


Bericht 4 van 8

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:31-12-2006
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3213.4
 Onderwerp:internetsnelheidForum:ws-nlcomputer
Hoi Don,
>> Het resultaat lijkt me OK. nietwaar?  <<
Geen idee Don, je hebt vergeten de resultaten in je bericht te zetten.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 5 van 8

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:31-12-2006
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3213.5
 Onderwerp:internetsnelheidForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
Hmm, niks vergeten hoor. het plakt blijkbaar niet.... nog eens proberen. Werkt inderdaad niet rechtstreeks. Dan maar met het kladblok als tussenstation.
 Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland
Klaar  478.3 KByte/sec (=3826 kbps) 

 Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen
Klaar  66.7 KByte/sec (=534 kbps)
 
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland.
Klaar  900.0 Conn/min
 
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt)
Klaar  15.0 ms

Dit is uiteraard een momentopname. soms zit ik boven 4000 kbps. Uploaden komt echt nooit verder dan 550. Connection zit tussen 850 en 1250 en pingen tussen 13 en 18 ms.

Don

 


Bericht 6 van 8

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:31-12-2006
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3213.6
 Onderwerp:internetsnelheidForum:ws-nlcomputer
Hoi Don,
Download 478.3 KByte/sec (=3826 kbps)
Upload 66.7 KByte/sec (=534 kbps)
 
Beide waarden zijn prima voor 4000/600 Kbps. Boven 4000 is zelfs hoger dan je zou mogen veronderstellen (er is immers altijd wat overhead), dus die 4mbit grens is zo strak niet afgebakend.
Pingtijden zien er ook OK uit.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 7 van 8

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:LeonDatum:31-12-2006
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3213.7
 Onderwerp:internetsnelheidForum:ws-nlcomputer
Hoi Don,
Ik begin te vermoeden dat ik lange tijd betaald heb voor 8000/1200 maar er waarschijnlijk door een inferieur modem niet van heb kunnen profiteren.
Ik kan je vermoeden bevestigen, het is zo.
Theoretisch kan dat oude modem een SB4200 met gemak die snelheid aan (32/10Mpbs).
In de praktijk, samen met @home gaat dat niet lukken.
Eigenlijk hadden ze je een nieuw modem, een moderner exemplaar moeten aanbieden.
Ik zou restitutie vragen over een niet volwaardig geleverde dienst.
Toevallig heb ik hier nog een werkende 8000/1200 verbindinkje met zo'n SB4200 modem van @home en een 3000/512 van KPN.
Niet dat het gras bij de buren veel groener is, maar ik ga van @home terug naar KPN.

Léon


Bericht 8 van 8

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:01-01-2007
 Aan:LeonMsgID:3213.8
 Onderwerp:internetsnelheidForum:ws-nlcomputer
Hoi Leon,
>>Ik zou restitutie vragen over een niet volwaardig geleverde dienst.<<
Ik ben bang dat het verspilde moeite zal zijn. Ergens in de kleine lettertjes zal wel staan dat opgegeven waardes streefgetallen zijn en mogen afwijken. En hoeveel afwijking binnen het redelijke is, bepalen zij en niet ik. Bij dat COM21 modem waar ik via een link van Michel over las is het veel treuriger gesteld. Als je theoretisch 32 Kbyte/sec upload hebt maar de realiteit 5 tot 7 is, dan heb je recht van spreken.

De beste wensen voor 2007
Don 

Gewijzigd 1/01/2007 7:33 CET door Don Esteban (sysop NLHelp)