Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

123 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

14 mei 2024, 16:53:25

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Spyware  (gelezen 8825 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Spyware
« Gepost op: 14 november 2009, 17:14:42 »
Bericht 1 van 2

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Jan101477Datum:05-10-2007
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3583.1
 Onderwerp:SpywareForum:ws-nlcomputer
Hallo Michel,
Sinds vandaag wordt ik geplaagd door een of ander rot programma dat probeert mij Spyware-opsporing en virus software te verkopen. Ik krijg het niet weg, wel bepaalde onderdelen via het register, maar het hoofprogramma maakt zich niet met naam en toenaam bekend en dan is het moeilijk zoeken. Deze software gebruikt namen als AntiSpyware Shield, Virus Heal, Antispy Golden, Virus Locker, Win Anonumous, Virus Ranger.
Ook komt het om de haverklap met een melding "System performance monitor: Warning". SpyBot krijgt het niet weg en NOD32 ook niet en AdWare evenmin. Weet jij een oplossing?


Bericht 2 van 2

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:05-10-2007
 Aan:Jan101477MsgID:3583.2
 Onderwerp:SpywareForum:ws-nlcomputer
Hoi Jan,
Heb je het al in Veilige modus geprobeerd: F8 herhaaldelijk indrukken tijdens de opstart van de computer. Vervolgens uit het tekstscherm Veilige modus kiezen. Daarna ziet XP er nogal kreupel uit, niets van aan trekken. Ga naar start, programma's en zoek nod32 op, en laat het een diepgaande analyse doen (negeer mogelijk waarschuwingen over niet werkende anti stealth techniek).
Als dat niet helpt, wordt het tijd om eens dieper in te gaan op jouw probleem. Ook is het misschien zaak jouw Nod32 instellingen een wat strakker te zetten.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage