Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

494 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 23:23:25

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Scriptfouten  (gelezen 26841 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Scriptfouten
« Gepost op: 14 november 2009, 17:33:46 »
Bericht 1 van 21

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:HenkKreuwelDatum:03-03-2006
 Aan:AllenMsgID:2810.1
 Onderwerp:ScriptfoutenForum:ws-nlcomputer
L.S.
Als ik vanuit de Startpagina naar Chat & Forums ga en vervolgens een Forum, b.v. het Computer Forum selecteer door deze aan te klikken krijg ik onderstaande melding:
Er is een fout opgetreden in het script op deze pagina
Regel: 2
Teken: 19
Fout: Tekenreeksconstante is niet afgesloten.
Code: 0
URL: http://community.compuserve.com/n/pfx/forum.aspx?  webtag=ws-nlcomputer
Wilt u doorgaan met het uitvoeren van scripts op deze pagina?
           ja/nee
Ik klik vervolgens nee aan en alles lijkt weer normaal. Ik heb echter de indruk dat er wel iets aan de hand is, maar wat dan wel?
Heeft iemand van jullie een suggestie?
Groet Henk Kreuwel
iK KLIK VERVOLGENS


Bericht 2 van 21

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Stefan de Best (Sysop)Datum:03-03-2006
 Aan:HenkKreuwelMsgID:2810.2
 Onderwerp:ScriptfoutenForum:ws-nlcomputer
Hoi Henk,
Er is in ieder geval niets bij jou verkeerd. Er staat een scriptfout op de pagina met de overizcht van de Forums. Als je op de link klikt, om bij jouw voorbeeld te blijven het Computer Forum, dan treedt deze fout op.
Op zich niet zo heel erg spannend. Alleen die foutmelding die elke keer verschijnt is een beetje irritant. Dit is gelukkig (eventueel tijdelijk) uit te schakelen. Om dit te doen volg je de onderstaande instructies:
Kies in IE:  Extra --> Internet-opties --> tabblad:  Geavanceerd.
Haal daarna het vinkje weg bij de optie Melding van elke scriptfout weergeven. Klik vervolgens op OK om de nieuwe instelling door te voeren. Vraag daarna de pagina opnieuw op.
Beter is natuurlijk dat CompuServe de fout ASAP eruit haalt. Misschien dat een mailtje naar ledenservice@cs.com hiervoor voldoende is.

Stefan

    Overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
    http://tinyurl.com/yuojv[/]

 


Bericht 3 van 21

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:HenkKreuwelDatum:04-03-2006
 Aan:Stefan de Best (Sysop)MsgID:2810.3
 Onderwerp:ScriptfoutenForum:ws-nlcomputer
Hallo Stefan,
Bedankt voor de tip. Ik heb ledenservice reeds bericht en hoop dat dat vinkje voor mij de zaak (eventueel tijdelijk) definitief oplost.
Groet Henk


Bericht 4 van 21

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:agardenierDatum:17-01-2009
 Aan:Maurice (NLHelp)MsgID:4137.1
 Onderwerp:ScriptfoutenForum:ws-nlcomputer
Goedeavond,
Sinds ongeveer 2 weken krijg ik, bij het gebruik van internetpagina's de melding: scriptfouten op de pagina (compleet met gele waarschuwingsdriehoek...). Er wordt gevraagd of ik door wil gaat met het uitvoeren van de scripts op de pagina en moet dan vaak meerdere keren op 'ja' drukken voordat ik verder kan.
Daarnaast kan ik bij e-mails van bedrijven/instellingen niet de volledige mail zien. Op het scherm zie ik dan alle letters en symbolen die maar mogelijk zijn. Wanneer een link wordt aangegeven in de e-mail kan ik deze niet openen / wordt deze niet gevonden.
Is er iets wat ik hier aan doen?
Vriendelijke groet,
Anja Gardenier
 


Bericht 5 van 21

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:PeterDatum:18-01-2009
 Aan:agardenierMsgID:4137.2
 Onderwerp:ScriptfoutenForum:ws-nlcomputer
Hoi Anja,
>>...bij het gebruik van internetpagina's de melding: scriptfouten op de pagina...<<
Lees eens Wat u moet doen met scriptfouten in Internet Explorer

>>...Wanneer een link wordt aangegeven in de e-mail kan ik deze niet openen...<<
Sluit Internet Explorer
Ga naar Start > Instellingen > Configuratiescherm > Internet-opties
tabblad Programma's
Aanvinken Controleren of Internet Explorer de standaardbrowser is.
Klik op Webinstellingen herstellen...

Lukt het nu wel?


Groeten, Peter




Bericht 6 van 21

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:agardenierDatum:18-01-2009
 Aan:PeterMsgID:4137.3
 Onderwerp:ScriptfoutenForum:ws-nlcomputer
Beste Peter,
Heb het nagekeken, maar alles stond zoals omschreven onder 'wat u moet doen met scriptfouten internet explorer' en het advies wat je had gegeven.
Zijn er nog andere handelingen die ik kan doen om de meldingen te voorkomen?
groeten, Anja


Bericht 7 van 21

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:PeterDatum:18-01-2009
 Aan:agardenierMsgID:4137.4
 Onderwerp:ScriptfoutenForum:ws-nlcomputer
Anja,

>>Zijn er nog andere handelingen die ik kan doen om de meldingen te voorkomen<<
Vreemde zaak.
Graag wat meer informatie:
Welke Windows versie gebruik je,  XP, Vista?
Welke browser+versie gebruik je, Internet Explorer, Firefox?
Kun je een screenshot maken van de script-foutmelding en aan een bericht toevoegen. Als dat niet lukt, de exacte tekst melden.
Kun je een url van een website geven waarbij de script foutmelding(en) ontstaan zodat we dat kunnen reproduceren.


Peter





Bericht 8 van 21

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:agardenierDatum:19-01-2009
 Aan:PeterMsgID:4137.5
 Onderwerp:ScriptfoutenForum:ws-nlcomputer
Graag wat meer informatie:
Welke Windows versie gebruik je,  XP, Vista? Xp, home edition
Welke browser+versie gebruik je, Internet Explorer, Firefox? Internet Explorer, eeehm durf het bijna niet te vragen... waar kan ik vinden welke versie het is?
Kun je een screenshot maken van de script-foutmelding en aan een bericht toevoegen. Als dat niet lukt, de exacte tekst melden. Zal je zien... vandaag (nog) geen foutmeldingen. Gebeurd vaak bij be2.nl, hema .nl, hotmail.com
Kun je een url van een website geven waarbij de script foutmelding(en) ontstaan zodat we dat kunnen reproduceren.

Wat me ook opviel was dat er in e-mail berichten allerlei tekst doorheen staat. Vandaag kreeg ik een mailtje van Ergotherapie Nederland, stond midden in de tekst het volgende: style= 'font-size: 10 pt; color: windowtext'>. Ook in nieuwsbrieven van bijv Hema en Esprit komen dit soort teksten voor. Kunnen de foutmeldingen en dit iets met elkaar te maken hebben?
Hopende kan iets met deze info.
groetjes Anja


Bericht 9 van 21

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:PeterDatum:19-01-2009
 Aan:agardenierMsgID:4137.6
 Onderwerp:ScriptfoutenForum:ws-nlcomputer
Hoi Anja,

>> Internet Explorer, eeehm durf het bijna niet te vragen... waar kan ik vinden welke versie het is? <<
Gewoon vragen hoor.
Start Internet Explorer, klik op menu Help en kies dan Info

>>Zal je zien... vandaag (nog) geen foutmeldingen<<
Heb je toevallig de computer een keer opnieuw opgestart?
Het kan ook zijn dat de website beheerder de fouten verholpen heeft.

>> Gebeurd vaak bij be2.nl, hema .nl, hotmail.com<<
Heb hier de scriptfout weergave even ingeschakeld maar ook dan komen er geen fout meldingen

>>style= 'font-size: 10 pt; color: windowtext'><<
Dat is pagina opmaakcode. Het lijkt erop dat de uitgever wat typfouten maakt of iets dergelijks. Om dat verder te onderzoeken kun je die nieuwsbrief eens als bijlage posten.
Dit staat los van de meldingen met betrekking tot scriptfouten. 


groeten, Peter




Bericht 10 van 21

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:PeterDatum:21-01-2009
 Aan:AllenMsgID:4137.7
 Onderwerp:ScriptfoutenForum:ws-nlcomputer
Hoi Anja,

Je stuurde mij een privé email. Dit is niet de bedoeling van dit forum. Dit is een openbaar forum, dus vragen en antwoorden graag posten op het forum en niet privé versturen, tenzij dat echt niet anders kan of als erom gevraagd wordt.
Anderen kunnen ook meelezen enof reageren.

Onderstaand de inhoud van je email zodat dit berichtendraadje volledig blijft.

Hoi Peter,
De versie van Internet Explorer is 7 (7.0.5730.11) , versleutelingssterkte: 128-bits.

Heb je toevallig de computer een keer opnieuw opgestart? Ik zet de computer direct uit na gebruik. Tijdens of na zo'n scripfoutmelding heb ik de computer nog niet opnieuw opgestart. Ga ik de volgende keer uitproberen! Heb ook de klantenservice van Be2 een mailtje gestuurd met de vraag of de scriptfouten mogelijk een bekend probleem is. Nog geen reactie terug gekregen. 

Dat is pagina opmaakcode. Het lijkt erop dat de uitgever wat typfouten maakt of iets dergelijks. Om dat verder te onderzoeken kun je die nieuwsbrief eens als bijlage posten.
Dit staat los van de meldingen met betrekking tot scriptfouten. 
Heb de site van Be2 nog eens wat beter bekeken en dit soort teksten staan ook in hun e-mailtjes, evenals rode kruisjes ipv plaatjes. Heb van Ergotherapie Nederland de nieuwsbrief meegestuurd.
groetjes Anja


Antwoord op je bericht,
>>Tijdens of na zo'n scripfoutmelding heb ik de computer nog niet opnieuw opgestart.<<
Ik bedoelde opnieuw opgestart in het algemeen, niet perce na een scriptfoutmelding. Maar goed, het antwoord is ja.
>>Heb de site van Be2 nog eens wat beter bekeken en dit soort teksten staan ook in hun e-mailtjes, evenals rode kruisjes ipv plaatjes<<
Staan die rode kruisjes in hun emails? Op hun website zie ik ze met IE7, onder Vista, in ieder geval niet.

>>Heb van Ergotherapie Nederland de nieuwsbrief meegestuurd. <<
Niet ontvangen, er is geen bijlage.
Om een bijlage aan een forumbericht toe te voegen doe je het volgende:
- Klik op Opties onder het berichten invoerveld.
- Daaronder verschijnt dan o.a. een knop Bladeren...
- Klik daarop en selecteer daar het bestand dat je als bijlage wilt toevoegen. Klik dan op Openen
- Als je dat gedaan hebt, klik dan nog op de knop Bijdragen
- Daarna kun je je bericht afsluiten door op de knop Plaats te klikken.


groeten, Peter



Bericht 11 van 21

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:agardenierDatum:22-01-2009
 Aan:AllenMsgID:4137.8
 Onderwerp:ScriptfoutenForum:ws-nlcomputer
Hoi Peter,
Mijn excuses, het is niet bewust gegaan om alleen een mail aan jou te sturen.

Staan die rode kruisjes in hun emails? Op hun website zie ik ze met IE7, onder Vista, in ieder geval niet.
Ja, de rode kruisjes staan in hun e-mails. Vandaag kreeg ik een e-mail van de klantenservice terug, volgens Be2 helpt het als ik mijn instellingen voor e-mail wijzig in HTML. Heb je idee of het daar mee te maken heeft?
Niet ontvangen, er is geen bijlage. Heb de bijlage nu echt toegevoegd... (knop Bijdragen gisteren overgeslagen, denk ik)

groeten, Anja

 
 
Bijlagen :

EN_nieuwsbrief_jan_09
1KB


Bericht 12 van 21

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:22-01-2009
 Aan:agardenierMsgID:4137.9
 Onderwerp:ScriptfoutenForum:ws-nlcomputer
Dag Anja
>> evenals rode kruisjes ipv plaatjes <<
Je gebruikt waarschijnlijk Outlook Express om die mail te lezen. Outlook Express toont sedert de laatste updates om beveiligingsredenen die plaatjes niet en zet er kruisjes voor in de plaats. Dat is dus normaal gedrag.
Er hoort dan bij zo'n (html) mailtje bovenaan een extra regel tekst te verschijnen: "Enkele afbeelingen zijn geblokkeerd, zodat de afzender uw computer niet makkelijk kan identificeren. Klik hier als u deze afbeeldingen wilt downloaden"
Als je op die regel klikt, worden de plaatjes alsnog getoond.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage
[/c]


Bericht 13 van 21

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:agardenierDatum:22-01-2009
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4137.10
 Onderwerp:ScriptfoutenForum:ws-nlcomputer
Hallo Michel,
Je gebruikt waarschijnlijk Outlook Express om die mail te lezen. Outlook Express toont sedert de laatste updates om beveiligingsredenen die plaatjes niet en zet er kruisjes voor in de plaats. Dat is dus normaal gedrag. Ik gebruik geen Outlook Express om mail te lezen. Ik lees (en schrijf) mijn mail direct via Compuserve. Kan het ook met de updates van Compuserve te maken hebben?  
Er hoort dan bij zo'n (html) mailtje bovenaan een extra regel tekst te verschijnen: "Enkele afbeelingen zijn geblokkeerd, zodat de afzender uw computer niet makkelijk kan identificeren. Klik hier als u deze afbeeldingen wilt downloaden" Ik heb naar de e-mails gekeken, maar bovenstaande regel staat er niet in. Alle e-mails openen met een reeks letters en cijfers. Kan ik zelf een instelling veranderen, waardoor ik wel de extra regel kan zien en aanklikken? 
Zojuist logde ik in op de site en kreeg een scriptfoutmelding, het lukte niet om een screenshot te maken maar heb de gegevens overgenomen en hieronder gezet. Kunnen jullie er iets mee?
Regel: 141
Teken: 9
Fout: '0' is leeg of geen object
Code: 0
URL: http://www.be2.nl/faq/main.jsp;jsessionid=88A1CD87DF5F45D25C36A1A5197CFE4A.fe15?category_id=25&view_type=entry_list&window_type=standard
 
groeten Anja

 


Bericht 14 van 21

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:PeterDatum:22-01-2009
 Aan:agardenierMsgID:4137.11
 Onderwerp:ScriptfoutenForum:ws-nlcomputer
Hoi Anja,

>>Heb de bijlage nu echt toegevoegd... (knop Bijdragen gisteren overgeslagen, denk ik)<<
Er is toch nog iets misgegaan. De bijlage is zo goed als leeg, 2 bytes groot. Probeer het nog eens.

Je schrijft verder in een bericht aan Michel dat je je email leest via Compuserve.
Als je de Compuserve browser bedoeld, doe eens het volgende:

1. Start de CompuServe software op en klik op Toegang / Voorkeuren.
2. Klik in het verkregen venster rechts op Internet-eigenschappen (www)
3. Klik op de knop 'Bestanden verwijderen' en vink in het kleine menu'tje het hokje aan links van 'Ook alle off line items verwijderen'. Klik daarna op OK.
4. Klik ook op Cookies verwijderen en klik daarna op tabblad Webafbeeldingen.
5. Verplaats het bolletje naar 'Afbeeldingen nooit comprimeren' en sluit af met OK.
6. Sluit de CS software nu af, wacht even, start het op en ga weer online. De kruisjes zouden nu weer afbeeldingen moeten zijn.

Lukt het nu wel?


Betreffende de scriptfouten, kun je eens de tijdelijke internet bestanden en cookies opruimen als je dat nog niet gedaan had.


Peter



Bericht 15 van 21

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:agardenierDatum:22-01-2009
 Aan:PeterMsgID:4137.12
 Onderwerp:ScriptfoutenForum:ws-nlcomputer
Hoi Peter,
Hopelijk is het nu gelukt met de bijlage, heb de nieuwsbrief in een word-document geplakt en het deel wat ik bedoelde vet gemaakt.

Bedoel inderdaad de Compuserve Browser, heb de stappen gevolgd, maar helaas... blijf rode kruisjes zien

groeten Anja
 
 
Bijlagen :

EN-nieuws.doc
46KB


Bericht 16 van 21

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:22-01-2009
 Aan:agardenierMsgID:4137.13
 Onderwerp:ScriptfoutenForum:ws-nlcomputer
Dag Anja,
>> Ik lees (en schrijf) mijn mail direct via Compuserve. <<
Oh, dat is andere koek. Van de Compuserve software weet ik weinig af. De url die je opgaf toont bij mij geen scriptfouten als ik hem direct met de Internet Explorer bezoek. Als jij dat doet, dus buiten de compuserve software om zelf Internet Explorer starten en naar die Url gaan, dan krijg je wel zo'n foutmelding?
Nee, helaas kan je met die software niet ook zo'n regel laten tonen als Outlook Express doet.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage
[/c]


Bericht 17 van 21

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:PeterDatum:22-01-2009
 Aan:agardenierMsgID:4137.14
 Onderwerp:ScriptfoutenForum:ws-nlcomputer
>>Hopelijk is het nu gelukt met de bijlage<<
Inderdaad.
De nieuwsbrief toont zoals ik al eerder aangaf HTML broncode:
bijvoorbeeld <SPAN< font>style="font-size: 10pt; color: windowtext">"
Hierbij is het teken > weggevallen na <SPAN

Met welk programma lees je de nieuwsbrief?
Met de Internet Explorer?
Met de Compuserve browser, zoja, welke versie is dat. Start hiervoor de Compuserve browser, ga naar menu Help > Over Compuserve

Kun je emails wel goed lezen via Compuserve Webmail ?
http://webmail.aol.nl/  (inloggen met de CompuServe schermnaam zónder @cs.com erachter)


Peter



Bericht 18 van 21

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:agardenierDatum:23-01-2009
 Aan:PeterMsgID:4137.15
 Onderwerp:ScriptfoutenForum:ws-nlcomputer
>>Hopelijk is het nu gelukt met de bijlage<<
Inderdaad.
De nieuwsbrief toont zoals ik al eerder aangaf HTML broncode:
bijvoorbeeld <SPAN< font>style="font-size: 10pt; color: windowtext">"
Hierbij is het teken > weggevallen na <SPAN

Met welk programma lees je de nieuwsbrief? Lees de nieuwsbrief met de Compuserve Browser. De versie is 6.0.2 voor Windows XP (revisie 4111.50, 32 bit)

Kun je emails wel goed lezen via Compuserve Webmail ? Ja, wat een openbaring! Vind het nog overzichtelijker ook. Is het mogelijk om dit als standaard in te stellen? Of kan ik het beste deze onder mijn favorieten zetten en via Internet Explorer mail  lezen en schrijven?  
groeten Anja



Bericht 19 van 21

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:agardenierDatum:23-01-2009
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4137.16
 Onderwerp:ScriptfoutenForum:ws-nlcomputer
Beste Michel,Oh, dat is andere koek. Van de Compuserve software weet ik weinig af. De url die je opgaf toont bij mij geen scriptfouten als ik hem direct met de Internet Explorer bezoek. Als jij dat doet, dus buiten de compuserve software om zelf Internet Explorer starten en naar die Url gaan, dan krijg je wel zo'n foutmelding? Nee, dan krijg ik geen foutmelding. Zojuist heb ik het uitgeprobeerd via Webmail AOL (zie mail Peter). Hele openbaring! Ik kan het mailtje goed lezen en krijg geen foutmelding als ik op de link in de mail klik. Eenmaal op de site kreeg ik wel een scriptfoutmelding, maar dat was er deze keer maar 1 ipv meerdere. Dat scheelt al veel!
groeten, Anja[/]



Bericht 20 van 21

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:PeterDatum:23-01-2009
 Aan:agardenierMsgID:4137.17
 Onderwerp:ScriptfoutenForum:ws-nlcomputer
>>Lees de nieuwsbrief met de Compuserve Browser. De versie is 6.0.2 voor Windows XP (revisie 4111.50, 32 bit)<<
Dat is de goede versie in jou geval.

>>Ja, wat een openbaring! Vind het nog overzichtelijker ook.<<
Mooi :-)
Je zou ook kunnen overwegen om een ander email programma te gebruiken, zoals Outlook, Outlook Express, oid
Ik gebruik de Compuserve browser zelf niet om email te lezen/versturen, je zou eens de volgende instellingen kunnen controleren.
Start de Compuserve browser, menu Toegang en dan Voorkeuren.
Zie de bijlages.


groeten, Peter



Bijlagen :

CS_Mailvoorkeuren.JPG
39KB

CS_Lettertype_en_tekst.JPG
39KB

CS_Voorkeuren_voor_ophalen.JPG
42KB


Bericht 21 van 21

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:agardenierDatum:24-01-2009
 Aan:PeterMsgID:4137.18
 Onderwerp:ScriptfoutenForum:ws-nlcomputer
Heb naar de instellingen gekeken van Compuserve, deze stonden allemaal zoals in de bijlagen die je had toegevoegd...  
Blijf nu even genieten van AOL, maar zal zeker Outlook ook uitproberen.
Hartstikke bedankt voor alle hulp!
groeten, Anja