Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

107 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

21 mei 2024, 16:13:59

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Spamklacht  (gelezen 9793 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Spamklacht
« Gepost op: 14 november 2009, 17:46:59 »
Bericht 1 van 3

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Just VechtDatum:18-08-2009
 Aan:AllenMsgID:4361.1
 Onderwerp:SpamklachtForum:ws-nlcomputer
Goedenavond! ,

Als secretaris van mijn motorclub krijg ik vrij regelmatig ongevraagde e-mail met reclame. Eén keertje is me nog tot daaraan toe en als het zinvol is zet ik wel een link op ons clubforum. Dan moet ik wel kunnen knippen en plakken. Ik heb zo wel al werk genoeg.
Sommige figuren  gaan maar door met die mails. Ze heb ik nu een aanbieder van een clubblad-dienst die niet van ophouden weet. Een veredelde drukkerij. Die heb ik al eens verteld dat ze moeten stoppen, maar ze gaan door.
Nou had ik iets gelezen dat dat niet meer mocht. Ik ben maar eens gaan zoeken en jawel, ons aller OPTA heeft een website Spamklacht Daar vindt je een prima uitleg. Er is een online formulier om een klacht in te dienen. Dat wijst zich vanzelf. Men vraagt wel om de headers en de bron van het bericht. Er is daarvoor uitleg over de allermeest gebruikte e-mailprogramma's. De keuze aan programma's was wel erg op de grote massa gericht, maar vooruit dan maar.

Nou maar eens afwachten wat meneer OPTA doet.

groeten,

Just Vecht
mijn Linux Blog



Bericht 2 van 3

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Ronald BeukerDatum:19-08-2009
 Aan:Just VechtMsgID:4361.2
 Onderwerp:SpamklachtForum:ws-nlcomputer
Hoi Just,
>> Nou maar eens afwachten wat meneer OPTA doet. <<
Niets. Althans... niets zichtbaars. Ik heb diverse spamklachten ingediend, maar nooit enige feedback ofzo gekregen. Ik ga er wel vanuit dat zij er intern wel e.e.a. mee doen.
Groeten,
Ronald


Bericht 3 van 3

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Just VechtDatum:19-08-2009
 Aan:Ronald BeukerMsgID:4361.3
 Onderwerp:SpamklachtForum:ws-nlcomputer
Hallo Ronald,

>> Niets. Althans... niets zichtbaars <<

Dat ze niet meteen in de auto stappen is wel logisch. Dan wordt het middel erger dan de kwaal. Ze zullen wel de grote overtreders aanpakken. Verder beginnen ze ongetwijfeld met een serie waarschuwingen.
Ze zeggen dat ze de resultaten op de website zullen publiceren. Over een jaar maar weer eens kijken.

Als het net zoiets wordt als de plaatselijke controle op het hondenverbod op het sportveld voor mijn huis is het jammer maar helaas. Die controleur komt altijd langs midden op de ochtend op zijn snorscooter. Ja, dan is iedereen naar het werk of aan de koffie.

groeten,

Just Vecht
mijn Linux Blog