Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

494 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 13:57:45

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: OE berichten niet gedownload  (gelezen 12416 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
OE berichten niet gedownload
« Gepost op: 14 november 2009, 20:34:04 »
Bericht 1 van 7

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Hugo KornelisDatum:03-04-2005
Aan:AllenMsgID:2173.1
Onderwerp:Outlook Expr.: berichten niet gedownl...Forum:ws-nlcomputer

Hoi allemaal,
Voor het lezen en schrijven van berichten op Usenet gebruik ik bij voorkeur Forte Agent (versie 1.91, om precies te zijn). Maar ik probeer ook op de hoogte te blijven van berichten in een aantal private newsgroups van Microsoft (gerelateerd aan een betatest), die ik niet via mijn normale NNTP-server kan lezen, maar alleen via een NNTP-server van MicroSoft. Omdat ik geen manier heb gevonden om Agent meerdere servers te laten benaderen, heb ik voor die private MS groepen dan toch maar gekozen om Outlook Express te gebruiken.
Gaat op zich allemaal prima. Alleen af en toe blijft de naam van een groep vetgedrukt (alsof er ongelezen berichten zijn), terwijl ik al wel alle berichten gelezen heb. Onder in het beeld staat dan zoiets als "243 bericht(en), 0 ongelezen, 2 niet gedownload". Het zijn die twee niet gedownloade berichten die ervoor zorgen dat de naam van de groep vetgedrukt blijft.
Ik heb me nu al een tijd suf zitten te zoeken, maar ik kan dus nergens een optie vinden om tegen OE te zeggen dat'ie nu eindelijk ook die laatste twee berichten moet downloaden. Ongetwijfeld IS die optie er wel - maar waar??????
Als iemand me dat kan vertellen, dan slaap ik binnenkort ook weer eens <bg>
Groetjes, Hugo


Bericht 2 van 7

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:10-04-2005
Aan:Hugo KornelisMsgID:2173.2
Onderwerp:Outlook Expr.: berichten niet gedownl...Forum:ws-nlcomputer

Beste Hugo,

Ik zie dat je jammer genoeg geen antwoord op je bericht gekregen hebt. Kom toch nog eens terug naar het forum. Niet iedereen komt elke dag op bezoek en wellicht komt men toch met de juiste reactie.

We houden in de gaten of er een reactie volgt en anders brengen we je bericht weer onder de aandacht.

groetjes,


Download op Justvecht.nl: mijn tijdschrift eJust

-


Bericht 3 van 7

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Ronald BeukerDatum:05-05-2005
Aan:Hugo KornelisMsgID:2173.3
Onderwerp:Outlook Expr.: berichten niet gedownl...Forum:ws-nlcomputer

Beste Hugo,
>> Onder in het beeld staat dan zoiets als "243 bericht(en), 0 ongelezen, 2 niet gedownload". Het zijn die twee niet gedownloade berichten die ervoor zorgen dat de naam van de groep vetgedrukt blijft. <<
In de Engelse versie van Outlook Express heb ik een optie "Catch up" als ik met rechts klik op de betreffende nieuwsgroep. Dat zet de teller meteen op nul.
Werkt het bij jou ook zo?
Groeten,
Ronald (Sysop)


Bericht 4 van 7

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Hugo KornelisDatum:09-05-2005
Aan:Ronald BeukerMsgID:2173.4
Onderwerp:Outlook Expr.: berichten niet gedownl...Forum:ws-nlcomputer

Hoi Ronald,
Die optie heet in het Nederlands "bijwerken". Dit markeert alle ongelezen berichten als gelezen. Maar wat ik eigenlijk het liefste wil, is een manier vinden om die 2 niet gedownloade berichten wel te downloaden en te lezen. Of althans er achter komen waarom OE die 2 berichten niet download.
Evengoed zal ik binnenkort eens proberen of "bijwerken" ook in dit geval het vetgedrukt zijn van de groepsnaam verhelpt. Bedankt voor je suggestie!
Groetjes, Hugo


Bericht 5 van 7

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:09-05-2005
Aan:Hugo KornelisMsgID:2173.5
Onderwerp:Outlook Expr.: berichten niet gedownl...Forum:ws-nlcomputer

Hoi Hugo,
Helpt dit?
>> There may have been replies to your message that you do not see because you have not downloaded enough headers. If you are using Outlook Express, Tools Get Next ### Headers.
By default Outlook Express will download 300 Headers. It is recommended that you change that number to 750 ore more if you visit very active newsgroups. This adjustment can be made in Outlook Express by going to Tools Options, and click the Read tab. Change it so that under News it reads Get 750 headers at a time. <<


Michel Uphoff (Sysop)
Homepagina


Bericht 6 van 7

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Hugo KornelisDatum:10-05-2005
Aan:Ronald BeukerMsgID:2173.6
Onderwerp:Outlook Expr.: berichten niet gedownl...Forum:ws-nlcomputer

Hoi Ronald,
Ik heb 'm intussen kunnen proberen. De uitslag:
1. Als ik kies voor "Bijwerken", dan is daarna de groepsnaam inderdaad niet meer vetgedrukt. Op de statusbalk staat wel nog steeds "704 bericht(en), 0 ongelezen, 1 niet gedownload".
2. Als ik naar een andere groep ga en dan weer terug naar een groep waar dit speelt (het is niet altijd dezelfde!), dan wordt de naam van de groep direct opnieuw vetgedrukt, ook al zijn er verder geen nieuwe berichten. Het niet gedownloade bericht is nog steeds spoorloos.
Geen echte oplossing dus. :-(   Evengoed bedankt voor het meedenken!
Groetjes, Hugo


Bericht 7 van 7

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Hugo KornelisDatum:10-05-2005
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2173.7
Onderwerp:Outlook Expr.: berichten niet gedownl...Forum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
Zo actief zijn die groepen volgens mij niet. Maar ik heb in elk geval voor de zekerheid zojuist die instelling gewijzigd; nu dus afwachten of het helpt.
Ook jij bedankt voor het meedenken en de suggestie!
Groetjes, Hugo