Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

492 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 22:35:21

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Postzegels zelf printen  (gelezen 17564 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Postzegels zelf printen
« Gepost op: 14 november 2009, 21:45:24 »
Bericht 1 van 3

NL Computer Forum ~ Bits & Bytes
 Van:Just VechtDatum:05-05-2009
 Aan:AllenMsgID:4247.1
 Onderwerp:Postzegels zelf printenForum:ws-nlcomputer
Goedemiddag! ,

Ik had van het weekend postzegels nodig. Als secretaris moest ik de wanbetalers aanmanen. Het gros gaat prima per e-mail. Een enkeling kan ik alleen per brief bereiken. Ik heb daarom ook niet erg veel postzegels in voorraad.
Maar zondag greep ik even mis. Op zich geen punt. Die postzegels zijn tegenwoordig  lastig te kopen. Je moet ervoor naar een postkantoor. Ik rond graag dit soort acties in één keer af. Maar ditmaal ging het niet anders. Ik liep in de middagpauze naar het postkantoor - nummertje trekken - wachten - klaar. Het was niet druk.
Het was al eens eerder bij me opgekomen. Waarom kunnen we die zegels tegenwoordig niet zelf printen? Ik dus op naar de TNTPost website. Daar wordt wel gesproken over een Easystamp apparaat in de Zakelijke sectie. Maar die wordt niet meer geleverd. Bovendien wil ik geen apparaat. Ik heb al een printer, bespaar me dat ding. De TNTPost Website staat wel bol van allerlei niet erg terzake doende spullen tot een chocoladetelegram hartvorm. Daartussen is ergens het woord postzegel te vinden, maar het kost me moeite.
En wat doet verdikkie de Engelse slogan in het logo met de pronte kroon. "Sure we can" Waar slaat dat eigenlijk op? Ik heb altijd die Fransen met hun liefde voor de eigen taal en cultuur ietwat overdreven gevonden. Ik heb nu het gevoel dat ze het misschien wel goed hadden.

Bij de Deutsche Post kan dat dus wel. En ook nog eens met een webapplicatie. Stampit Web. Ik ben de laatste om de Deutsche Post toe te juichen, maar ere wie ere toekomt. Die mannen hebben tenminste wat. Je kan het zelfs even vrijblijven uitproberen.

groeten,

Just Vecht
mijn Linux Blog




Bericht 2 van 3

NL Computer Forum ~ Bits & Bytes
 Van:PaulvDatum:05-05-2009
 Aan:Just VechtMsgID:4247.2
 Onderwerp:Postzegels zelf printenForum:ws-nlcomputer
Hoi Just,
Kijk hier eens>>>> http://www.tntpost.nl/zakelijk/brieven/tarieven-en-frankeren/frankeren_met_pc/index.aspx
Niet echt gekeken hoe het werkt maar je hebt geloof ik ook nog een extra apparaatje nodig om tegoed op te laden ofzo,geen idee hoe het werkt..........
Groetjes,Paul


Bericht 3 van 3

NL Computer Forum ~ Bits & Bytes
 Van:Just VechtDatum:05-05-2009
 Aan:PaulvMsgID:4247.3
 Onderwerp:Postzegels zelf printenForum:ws-nlcomputer
Hallo Paul,

>>  je hebt geloof ik ook nog een extra apparaatje nodig <<

Dat is die Easystamp. Dat ding wordt - als ik het goed heb - al twee jaar niet meer geleverd. Bovendien is het voor zakelijk gebruik. k wil gewoon een website net als die Duitsers hebben. Voor een paar keer is dat apparaat veel te duur.
Als clubsecretaris ben ik voor een consument toch wel een grootgebruiker (ik hoor het mezelf zeggen).

groeten,

Just Vecht
mijn Linux Blog