Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

492 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 10:17:55

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: HD reutelt teveel  (gelezen 10744 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: HD reutelt teveel
« Reactie #15 Gepost op: 22 november 2009, 23:03:17 »
Ha Don
 
Opvallende autoruns in jouw logje:
 
+ PackethSvc, Virtual Adapter Service, America Online, Inc.,
+ wandrv,WAN NDIS Miniport Driver, America Online, Inc.
+ rpasspc.dll, RPA (Virtual Key) SSP for Clients v3.20 CompuServe Inc.,
Gezien het verdwijnen van Compuserve, kan je deze spullen deïnstalleren. Staan ze na deïnstallatie nog in autoruns, dan kan je ze met een rechtsklik verwijderen

+ SoundMAXPnP, SMax4PNP MFC Application, Analog Devices, Inc.,
+ SoundMAX Agent Service (default), SoundMAX service agent component, Analog Devices, Inc.,
Onnodige ram-eters, niet verwijderen, maar vinkje weghalen

 
+ Google Software Updater.job,gusvc,Google
+ gusvc,Google Updater keeps your Google software up to date.
+ Google Dictionary Compression sdch,Fast Search,Google Inc.
+ Google Toolbar helper,Google Toolbar,Google Inc.
+ Google Toolbar Notifier BHO,GoogleToolbarNotifier,Google Inc.
+ Google Toolbar,Google Toolbar,Google Inc.
+ GoogleUpdateTaskMachineCore.job,Google Installer,Google Inc.
+ GoogleUpdateTaskMachineUA.job,Google Installer,Google Inc.
+ gupdate1c99a859d3ca036,Zorgt ervoor dat u altijd beschikt over de nieuwste Google-software.
Google heeft zich lekker in jouw systeem ingevreten zie ik. Wat je ervan gebruikt weet ik natuurlijk niet, maar je kan ongestraft uitvinken. Niet verwijderen. Wellicht dat je alleen de toolbar zelf wilt houden.

 
+ ctfmon.exe,CTF Loader
Zolang je geen brailleregel of spraakherkenning gebruikt kan dit uit. Maar doe dat dan via: configuratiescherm, landinstellingen, tab talen, knop details, tab geavanceerd, en plaats een vinkje in "Geavanceerde geavanceerde tekstservices uitschakelen" (nee, dubbeling is geen typo.. van mij.)

 
+ TBHelper Class,SMS Toolbar BHO,Mobispine,c:\program files\kpn sms mail desktop\miebho1.dll
+ THIS text IS NOT USED (eMMS Desktop Toolbar),Internet Explorer Toolbar for eMMS Desktop,Mobispine,c:\program files\kpn sms mail desktop\mie1.dll
Als je deze Kpn sms mail niet gebruikt, eerst bij software kijken of er nog iets geïnstalleerd staat, anders via een rechtsklik verwijderen.

 
+ NvCplDaemon,NVIDIA Display Properties Extension
+ 00nView,NVIDIA Desktop Explorer, Version 110.60
+ NvCplDesktopContext,NVIDIA Display Properties Extension
+ Desktop Explorer,NVIDIA Desktop Explorer, Version 110.60
+ Desktop Explorer Menu,NVIDIA Desktop Explorer, Version 110.60
+ NvCpl DesktopContext Class,NVIDIA Display Properties Extension
+ nView Desktop Context Menu,NVIDIA Desktop Explorer, Version 110.60
+ Play on my tv helper,NVIDIA Display Properties Extension
+ NVSvc,Provides system and desktop level support to the NVIDIA display driver
Grappig.. in het screenshot bij Autoruns haalde ik die nVidia troep aan als voorbeeld. Bijna niemand gebruikt deze prut en ze kost nogal wat bronnen. Kan je allemaal wegvinken, maar niet verwijderen. Enige dat moet blijven staan is de display driver zelf.

 
+ skype4com
+ Skype Add-on (mastermind)
Als je Skype gebruikt, laten staan, anders Skype deïnstalleren. Als dat al eerder gedaan is, dan kan je deze twee regels verwijderen met een rechtsklik -> delete

 
+ JavaQuickStarterService
Onzin, kan je wegvinken

+ TomTomHOMEService
Interessant, dit is wat ik er over vond: Bij mij werkt de computer goed als ik eerst even geduld heb, want het opstarten is erg traag. Het programma TomTomHOMERuntime.exe neemt +/- 45% CPU (1 van de 2 Core's) voor ongeveer 2 minuten. Na 2 minuten valt het terug naar 0% . In de 2 minuten is de I/O erg hoog. Ik heb even met FileMon gekeken en het lijkt erop dat hij achter elkaar de TomTomHome directory aan het scannen is.

+ eBay - Homepage,,,c:\program files\irfanview\ebay\ebay.htm
Adware bij irfanview, kan uitgezet worden.

 
Verder zie ik nog een hele trits "file Not foud" regels, die kan je allemaal verwijderen.
 
Ook meen ik dat je nogal wat overbodige services aan hebt staan. Wil je dat ook die uitgemest worden, maak dan een screenshot van alle gestarte services (dus eerst even sorteren).
 
Succes!
Michel Uphoff
Homepage

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: HD reutelt teveel
« Reactie #16 Gepost op: 10 december 2009, 10:23:53 »
Hoi Michel,
 
Toch ook maar even hier reageren. Ik had inmiddels je aanwijzingen uitgevoerd en dat levert de Autorun op zoals bijgaand. Denk je dat die nu in orde is? Het lange gereutel is trouwens minder maar soms begint ie weer en dan denk ik: hebben we het nu opgelost of niet??
Je vroeg ook naar een screenshot van de services. Die stuur ik hier in een vervolgbericht. Hier even een vraag over: in het hulpprogramma voor systeemconfiguratie staan ook Services en die staan allemaal aangevinkt. Hoe moet ik die Services vergelijken met de services onder 'services.msc'?  Groetjes, Don

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: HD reutelt teveel
« Reactie #17 Gepost op: 10 december 2009, 11:27:12 »
Hoi Michel,
 
Bijgaand 4 screenshots van de Services.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: HD reutelt teveel
« Reactie #18 Gepost op: 10 december 2009, 22:38:51 »
Hoi Don,
Ik zie dat je dmv Autoruns al de nodige nonsens uit hebt gezet, mooi zo.
 
AG windows service, pythonservice.exe (komt dat niet van mijn grote vriend Webshots?).
Zet die service eens uit (ze eet nogal wat ram) en kijk of Webshots het nog doet. Overigens, als je de nieuwste webshots hebt, de kritiek is weer niet van de poes. Zie http://blog.webshots.com/?p=1017
 
Compatibiliteit voor snelle gebruikerswisseling, kan uit als je de enige gebruiker bent.
 
Dns client, kan uit
 
Remote registry, uitzetten. Nergens voor nodig en een beveiligingslek.
 
Security center, ik vind het een onzin-ding en zet hem standaard uit. Ooordeel zelf.
 
SSDP-discovery service. Volgens puristen een beveiligingsgat. Meestal heb je dat ding niet nodig (het ondekt automatisch ultra plug and play apparaten op het thuisnetwerk. Doe je daar niet aan: Uitzetten
 
Telephony, gebruik je geen ouderwets inbelmodem of een Umts-kaartje, dan kan dit ding uit
 
Terminal services, ben je de enige gebruiker op deze pc, dan kan dit ding uit.
 
Tom Tom Home service: Wordt gebruikt bij abonnement op automatische updates. Heb je zo'n abonnement niet, dan zie ik het nut van dit ding niet in, maar mogelijk gebruik je het?
 
Universele plug and play apparaathost: Nodig als deze computer via het netwerk ultra plug and play apparaten ter beschikking stelt aan andere computers in het netwerk. Zo nee, uitzetten.
 
Verbindingenbeheer voor Ras, zie telephony service, kan dus uit als je het modem niet gebruikt.
 
Webclient, natuurlijk weer een beveiligingsgat, en kan in 99% van de gevallen uit (tenzij je WebDav gebruikt, wat ik niet denk).
 
Windows defender, van mij mag dit uit. Eigen oordeel.
 
Windows firewall kan eventueel uit als je alleen achter een router werkt met dit notebook, anders aanlaten.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: HD reutelt teveel
« Reactie #19 Gepost op: 10 december 2009, 22:53:10 »
Het artikel  http://blog.webshots.com/?p=1017
is weliswaar van november maar 2008 en niet 2009 8)
Er staat o.a. :
>>STOP and think before you download this 3.13.7504 version<<
Ik heb er goed over nagethinkt hoor. Ik heb versie 3.1.4.7610 en die draait uitstekend. Hier zit een aanpassing in voor breedbeeld dus geen lelijke strepen aan de zijkanten. Je weet, ik ben verslaafd aan Webshots. ;D dus ik houd het wel in de gaten. Ik ga je Service-adviezen opvolgen en meld me weer. Saludos, Don

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: HD reutelt teveel
« Reactie #20 Gepost op: 10 december 2009, 23:09:50 »
in het hulpprogramma voor systeemconfiguratie staan ook Services en die staan allemaal aangevinkt. Hoe moet ik die Services vergelijken met de services onder 'services.msc'?

Het zijn de zelfde services, maar op een andere manier weergegeven. MS vindt kennelijk dat een eindgebruiker geen services.msc (enter) kan typen. Zet bij voorkeur alleen services uit via services.msc.
 
Jouw log:
Nvcpldaemon kan uit
Soundmaxpnp kan uit (daarna even gelui testen, maar ik ben er vrij zeker van)
Ctfmon kan uit, zie hoe in vorige bericht
Je gebruikt active sync? Zo nee, dan kan dit uit (of gedeïnstalleerd)
Nvidia desktop explorer kan uit
NvCplDesktopContext kan uit
Nvidia Play on My Tv Helper kan uit
eBay homepage kan uit
Loop die Google troep nog even kritisch door, ik denk dat je alleen de toolbar gebruikt.
JavaQuickStarteService kan uit
 
Je hebt een Pinnacle Tv kaart in die machine? Zo nee, laat dat dan even weten.
 
alle "file not found" meldingen kan je via een rechtsklik wissen
 
Draai later nog eens een logje, maar vergeet dan niet eerst bij opties te kiezen voor "Hide Microsoft Entries" en het beeld de laten verversen. De lijst wordt dan ongeveer 10 keer zo kort. Ik zal tussen de honderden regels wel hier en daar wat over het hoofd gezien hebben.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: HD reutelt teveel
« Reactie #21 Gepost op: 10 december 2009, 23:40:56 »
Hoi Michel,
 
Ik ben met al die berichten even de draad kwijt. Om welke log draait het als je zegt:
 
>>Nvcpldaemon kan uit
Soundmaxpnp kan uit (daarna even gelui testen, maar ik ben er vrij zeker van)<<
 
Dit lijken me opstartitems uit de systeemconfiguratie. Hebben we het daar recent nog over gehad? Of gaat er plots iets mis op het forum met de berichten?  Ik heb n.l. maar 4 items actief staan in mijn desktop. Dit lijkt me een heel oude log. Vreemd. Don

 

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: HD reutelt teveel
« Reactie #22 Gepost op: 10 december 2009, 23:52:27 »
Hoi Don,
 
Mijn opmerkingen sloegen op de autoruns.txt die je bij Reactie #17, 10:23:53 hebt gevoegd.
Michel Uphoff
Homepage