Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

490 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 april 2024, 19:07:45

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Vraagje over windows-mail  (gelezen 18004 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline lEmpereur

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 14
  • Geslacht: Man
Vraagje over windows-mail
« Gepost op: 23 november 2009, 23:11:44 »
Bonjour.
Na een aantal uren internet afgezocht te hebben naar een oplossing heb ik maar besloten om een account op deze site aan te maken. Ik heb sinds een aantal weken een probleem met windows-mail. Als ik in de mailbox van Orange zie dat er berichten zijn kan ik ze niet in WM binnenhalen. Als ik dan eerst een bericht aanmaak en naar mijzelf verzend komen de berichten wel binnen. Wie kan me helpen met wat ik verkeerd doe.

Alvast groeten en dank uit het zuiden van het mooie Frankrijk.

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Vraagje over windows-mail
« Reactie #1 Gepost op: 29 november 2009, 22:13:11 »
Als ik in de mailbox van Orange zie dat er berichten zijn kan ik ze niet in WM binnenhalen. Als ik dan eerst een bericht aanmaak en naar mijzelf verzend komen de berichten wel binnen. Wie kan me helpen met wat ik verkeerd doe.

Hoe haal je die Orange mail precies binnen in Windows Mail, gaat dat met POP3?

En als je eerst een bericht aan jezelf maakt en verstuurt, waarmee (met Windows Mail?) doe je dat dan?

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline lEmpereur

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 14
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje over windows-mail
« Reactie #2 Gepost op: 29 november 2009, 23:00:15 »
Bonsoir, dank voor je reactie.

Ik haal ze altijd met pop3 binnen en verstuur de mails altijd met winsowsmail.  Ik zie nu in orange dat er berichten zijn, ga dan naar windowsmail en druk op verzenden/ontvangen. Er komt dus niet binnen, ondanks dat er dus berichten zijn. Ik verstuur dan in windowsmail een bericht aan mezelf en de berichten komen binnen.

Groeten en dank uit een koud, nat en donker zuiden van Frankrijk.

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Vraagje over windows-mail
« Reactie #3 Gepost op: 3 december 2009, 22:13:38 »
Bonsoir!

En nu ga ik toch maar verder in het Nederlands, anders moet ik teveel nadenken over de spelling enzo. ;)

Ik was even een paar dagen weg, en inmiddels heb je dit dus zelf al opgelost. Chapeau!

Tussen haakjes, dat doet me denken aan een oud grapje. Op een bordje naast een buitendeur staat de onderstaande Franse tekst. Wat betekent het precies?

s'ochies sachies belle
saves nie belle
se nue patient


 8)

Cordialement,

Ronalde
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Vraagje over windows-mail
« Reactie #4 Gepost op: 3 december 2009, 23:29:25 »
Hoi Ronald,
 
Grappig, dat zei mijn moeder zaliger nogal eens. En ook deze:
 
Papa si tu Dé Cocq Metz Seine blote pote independance?  :D
Michel Uphoff
Homepage

Offline lEmpereur

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 14
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje over windows-mail
« Reactie #5 Gepost op: 10 december 2009, 20:01:25 »
Bonsoir allen.

Sinds drie dagen is het weer k$£¤µ* ik kan wel berichten versturen naar mezelf, deze zitten dan in de meeldoos van Orange Maar als ik vervolgens alle berichten met windows mail wil binnenhalen komt er niets.
Ik heb al een paar uur zitten Googelen maar ook dan vind ik niks, althans niets waar ik wat aan heb.

Groeten uit het land waar we ondanks deze sorus niet wanhopen.

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Vraagje over windows-mail
« Reactie #6 Gepost op: 10 december 2009, 22:14:11 »
Bonsoir!

Une idée: Wellicht helpt het als je overstapt op de (gratis) opvolger van Windows Mail? Dat is Windows Live Mail:

http://download.live.com/wlmail

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: Vraagje over windows-mail
« Reactie #7 Gepost op: 10 december 2009, 22:36:59 »
Bonsoir L'Empereur,
Ik neem aan dat je Orange Frankrijk als provider hebt? Ga eens naar de serverinstellingen via Extra / Accounts / Eigenschappen / Tabblad Servers.
Inkomende e-mail (POP3): pop.orange.fr
Uitgaande e-mail (SMTP) : smtp.orange.fr
Staat het er zo?
Salut, Don

Offline lEmpereur

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 14
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje over windows-mail
« Reactie #8 Gepost op: 19 december 2009, 13:12:54 »
Bonjour.

Nadat het een aantal dagen goed werkte heeft een kleine duivel in mijn ordinateur het weer nodig gevonden om me te gaan vervelen. Het versturen van een mail naar het orange-adres gaat prima maar als ik het via windows-mail wil binnenhalen blijven de berichten lekker waar ze zijn. Er komt dus niets binnen.

Don:
Het staat er inderdaad zo:Inkomende e-mail (POP3): pop.orange.fr Uitgaande e-mail (SMTP) : smtp.orange.f

Ronald: Ik heb Livemail nu gedownload maar ik moet even leren hoe het werkt. Vreemd blijft dat windows-mail het eerst goed deed en nu dus niet meer. Ondertussen heb ik het geprobeerd maar het spreekt me totaal niet aan, andersgezegd: Ik snap er niets van.

Groeten uit het land waar we ingesneeuwd zijn en de overwinteringspakketten uit de kelder gaan halen.
« Laatst bewerkt op: 19 december 2009, 13:25:52 door lEmpereur »

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Vraagje over windows-mail
« Reactie #9 Gepost op: 1 januari 2010, 22:39:32 »
Bonsoir,

Nadat het een aantal dagen goed werkte heeft een kleine duivel in mijn ordinateur het weer nodig gevonden om me te gaan vervelen. Het versturen van een mail naar het orange-adres gaat prima maar als ik het via windows-mail wil binnenhalen blijven de berichten lekker waar ze zijn. Er komt dus niets binnen.

Wat een raar probleem blijft dit toch!  :-\ Die mails die je wil binnenhalen... heb je die misschien al een keer via webmail of een ander mailprogramma bekeken?

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline lEmpereur

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 14
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje over windows-mail
« Reactie #10 Gepost op: 3 januari 2010, 14:48:26 »
Bonjour les Pays-Bas.

Gisteren me er weer eens in ,,verdiept,, Ik zie in de mailbox van Orange dat er berichten zijn en kan ze daar ook openen en dus lezen. Als ik nu naar windows-mail ga en op verzenden-ontvangen druk gebeurt er niets.
Als ik een nieuw bericht aanmaak voor een willekeurig mailadres en op verzenden-ontvangen druk wordt alleen het bericht verzonden en komt er nog steeds niets binnen.
Als ik vervolgens een bericht aan mijzelf verstuur komen de berichten wel binnen.Ik heb ook al op het windows-vista forum gekeken maar daar staat er helemaal niets over geschreven. Het blijft dus een vreemd geval.

Groeten uit het land waar we iedereen die dit leest een goed 2010 toewensen en hopen dat er voor de volgende jaarwisseling een oplossing hebben gevonden.

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Vraagje over windows-mail
« Reactie #11 Gepost op: 25 januari 2010, 22:16:40 »
Bonsoir!

Gisteren me er weer eens in ,,verdiept,, Ik zie in de mailbox van Orange dat er berichten zijn en kan ze daar ook openen en dus lezen. Als ik nu naar windows-mail ga en op verzenden-ontvangen druk gebeurt er niets.

Als ik dit zo nog eens goed lees, denk ik dat het er toch mee te maken heeft dat je de mails eerst (via de webmail) leest. De mail krijgt dan de markering 'is al gelezen', en komt daardoor niet meer alsnog in het e-mailprogramma binnen.

Heb je in de webmail een mogelijkheid om een bericht weer als ongelezen te markeren? Zo ja, komt die mail dan daarna wél binnen in Windows Mail?

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline lEmpereur

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 14
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje over windows-mail
« Reactie #12 Gepost op: 25 januari 2010, 22:38:21 »
Ik zal het van de week eens uittesten of het inderdaad het geval is. Het zou een mogelijkheid kunnen zijn. Het blijft raar dat ik de ene keer de berichten bij het opstarten van windowsmail automatisch binnen krijg en een volgende keer moet ik een bericht naar mezelf sturen en dan komt alles wel binnen.
Zoals ik al zei, ik ga het proberen en laat wer van me horen.

Groeten uit het land waar we nog een paar uurtjes centen moeten verdienen.

Offline lEmpereur

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 14
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje over windows-mail
« Reactie #13 Gepost op: 4 februari 2010, 22:58:57 »
Bonsoir allen.

Een week of twee is de spreekwoordelijke klomp gebroken en draait alles weer zoals het zou horen. Bij deze dank ik allen die een bijdrage geprobeerd hebben te leveren. Ik hoop dat ik mijn account niet alleen voor deze ene keer heb hoeven aanmaken en ga nu nog even op het forum neuzen of ik iets minder dygibeet kan worden.

Groeten uit een donker Frankrijk.