Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

26 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

20 mei 2024, 03:45:41

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: InvestOptimal - hulp bij beleggen  (gelezen 12168 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
InvestOptimal - hulp bij beleggen
« Gepost op: 30 november 2009, 21:24:49 »
Hallo Ronald,
Ik heb in VB o.a. een programma gemaakt voor voorraadbeheer in een winkel, compleet met omzetprognoses per artikel. Tevens heb ik een statistiekprogramma gemaakt en recent heb ik een beleggingsprogramma gemaakt voor hen die de rente op hun spaarrekening wel erg mager vinden en wel zouden willen beleggen, maar daarvoor de know-how missen. Het programma berekent dagelijks koop- en verkoopadviezen en het enige dat de gebruiker te doen heeft om winstgevend te beleggen is dagelijks de koersn te downloaden via een data provider en het programma te draaien.
De daarin gebruikte systemen hebben de afgelopen jaren bewezen winstgevend te werken. Dit betekent natuurlijk niet dat je nooit een verliesgevende transactie zult hebben, maar de winst op winstgevende transacties is in alle gevallen groter dan het verlies op verliesgevende transacties en het aantal winstgevende transacties is bovendien groter dan het aantal verliesgevende, dus per saldo verdien je. De gebruiker geeft op hoeveel procent hij op een transactie wil verdienen en hoeveel hij maximaal wil verliezen. Tevens kan hij zijn risico-profiel opgeven. Het programma  houdt met al deze factoren rekening en je loppt dus niet het risico meer dan je lief is op een transactie te verliezen.
Om het programma te kunnen maken heb ik een aantal jaren technische analyse voor beleggers bestudeerd en omdat ik al enkele jaren met pensioen ben had ik daar alle tijd voor. Als je geïnteresseerd bent: op mijn website http://www.imata.nl kun je een gratis demo voor 30 dagen downloaden en het programma uitproberen.
Ik zou graag je mening over het programma horen. Het helpbestand van het programma en het tekstbestand op de site geven een goede indruk hoe het allemaal werkt. Begin volgend jaar komt er een update van het programma waarin tevens rekening is gehouden met situaties als de kredietcrisis.


groetjes,

Jan

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: InvestOptimal - hulp bij beleggen
« Reactie #1 Gepost op: 3 december 2009, 22:01:18 »
Hoi Jan,

Dat klinkt interessant! Ik ga er zeker binnenkort naar kijken en laat dan weten wat ik ervan vind. Ook heb ik een apart onderwerp hiervoor gemaakt, dan valt het beter op. ;)

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence