Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

496 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 19:55:22

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Popups  (gelezen 9286 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Popups
« Gepost op: 29 december 2009, 10:29:15 »
Hoi All,
 
IE, Google en andere programma's kennen allemaal popupblokkering. Toch word ik bij het bezoeken van webpagina's met de regelmaat van de klok bestookt met uitrollende of voorschuivende reclamevensters die het zicht bederven. Vensters waar de popupblokkering dus geen invloed op heeft. Zodra de webpagina ook maar iets met economisch nieuws te maken heeft, flitsen er twee oranje leeuwen voor het beeld. Niet alleen ING maar ook allerlei andere instanties willen hun boodschap kwijt en hopen dat je naast de (soms verstopte) kruisjes klikt om uiteindelijk toch op hun website terecht te komen. Is hier wat tegen te doen?

Een tweede hieraan gerelateerde vraag: ik maak veel gebruik van de Google zoekbalk. Even een trefwoord intypen en ik ben al snel waar ik wezen wil. Echter, met de regelmaat van de klok krijg ik Ask.com boven aan de lijst die me wilt doen geloven dat ze er ook alles van weten maar me uiteindelijk slechts verder verwijzen naar hun eigen zoekresultaten. Is van die Ask.com af te komen of moeten we daar maar mee leren leven? Ik heb niets van Ask.com geinstalleerd.
 
Tot slot, hebben jullie ook dat tijdens het typen van een bericht op dit forum de lettervoortgang stokkend verloopt? Het fenomeen deed zich vroeger voor op veel langzamere pc's als de maximum ram bijna bereikt was.  Groeten, Don

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Popups
« Reactie #1 Gepost op: 29 december 2009, 14:22:15 »
Hallo Don,
IE, Google en andere programma's kennen allemaal popupblokkering. Toch word ik bij het bezoeken van webpagina's met de regelmaat van de klok bestookt met uitrollende of voorschuivende reclamevensters die het zicht bederven.

De meeste websites maken steeds meer gebruik van flash filmpjes die moeilijk tegen te houden zijn door popup blokkering omdat die niet met een javascript worden aangeroepen. Ik gebruik in Firefox de add-on Adblock die dat wel tegenhoud waardoor je pagina wat rustiger wordt ;) Bij de nieuwe IE heb je die volgens mij ook maar dat weet ik niet zeker, gebruik altijd Firefox
Citaat
Een tweede hieraan gerelateerde vraag: ik maak veel gebruik van de Google zoekbalk. Even een trefwoord intypen en ik ben al snel waar ik wezen wil. Echter, met de regelmaat van de klok krijg ik Ask.com boven aan de lijst die me wilt doen geloven dat ze er ook alles van weten maar me uiteindelijk slechts verder verwijzen naar hun eigen zoekresultaten.
Deze kun je simpel verwijderen. Links naast de zoekbalk van Google zit onder het icoontje van Google een pulldown menu, daar kun je de geïnstalleerde zoekmachines beheren. Ask.com zal daar ook bij staan.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: Popups
« Reactie #2 Gepost op: 29 december 2009, 15:14:17 »
Heeh Ruud,
 
Leuk dat je er ook weer bent. Jonger geworden zie ik :)
Je bevestigt waar ik al bang voor was. Flash filmpjes draai je niet zomaar de nek om dus. Wat Firefox betreft, zodra die alles toont zoals IE dat doet, ben ik van de partij. Wat snelheid betreft gaat IE 8 tegenwoordig ook best lekker.
 
Ask.com zit nergens in mijn computer of in andere instellingen anders had ik het natuurlijk allang uitgeschakeld. Waar haal jij trouwens dat pulldown menu vandaan? Links van de Google toolbar kan ik alleen via rechter muisklik een menu'tje bereiken met o.a. Google Toolbar-opties, Google Toolbar-help enz. Kan rechts op de toolbar trouwens ook. We sleutelen verder. Alvast 'inne gauwe roetsch'.  8)  Don

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Popups
« Reactie #3 Gepost op: 29 december 2009, 18:36:20 »
Ask.com zit nergens in mijn computer of in andere instellingen anders had ik het natuurlijk allang uitgeschakeld. Waar haal jij trouwens dat pulldown menu vandaan?
Ik heb even gekeken bij IE 8 en in mijn zoekveld van Google zit recht een vergrootglas met daarnaast een pijltje (pulldown menu) Als je daarop klikt kies je voor Standaardzoekinstellingen wijzigen. Als het goed is zie je weer Ask.com die je kunt verwijderen.

Ik ben een knappe kerel geworden he ;)
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: Popups
« Reactie #4 Gepost op: 29 december 2009, 21:31:19 »
Citaat
Ik ben een knappe kerel geworden he ;)
Was je toch al? :P  Nu we zo gezellig aan het open haardvuur met een glaasje wijn zitten en over Google aan het keuvelen zijn nog een vraag:
ieder nieuw trefwoord of zin getypt in de Google balk blijft in het geheugen zitten. In de Googlegeschiedenis dus. Na tientalle trefwoorden is de lijst zó lang geworden dat de onderste trefwoorden uiteindelijk buiten beeld vallen. Zo ook de hypertekst 'Geschiedenis wissen' waarmee ik de lijst kan wissen. Ik heb weliswaar een trucje gevonden om te wissen maar dat zou toch niet moeten?? Ik typ als trefwoord een a, open het menu en omdat de a slechts een kort menu veroorzaakt  kan ik nu op Geschiedenis wissen klikken. Ik kan me echter niet voorstellen dat meneer Google het zo bedoeld heeft. Weet jij een manier die me officieler in de oren klinkt? Dat te lang worden van die lijst heb ik met IE 6.0 vroeger nooit gehad. Don

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Popups
« Reactie #5 Gepost op: 29 december 2009, 22:29:49 »
Citaat
Nu we zo gezellig aan het open haardvuur met een glaasje wijn zitten en over Google aan het keuvelen zijn nog een vraag: ieder nieuw trefwoord of zin getypt in de Google balk blijft in het geheugen zitten. In de Googlegeschiedenis dus.

He gezellie ;) Nee Don dat is een misverstand. De zoekgeschiedenis in het zoekvenster wordt opgeslagen door je browser, niet door Google of andere zoekmachines. Deze gegevens kun je verwijderen vanuit het menu Extra in IE. Kies daarna 'Internet-opties' en klik op de tab 'Inhoud'. Klik in het gedeelte 'Persoonlijke gegevens' op de knop 'AutoAanvullen'. Klik op 'Formulieren verwijderen'. Om te voorkomen dat deze gegevens in de toekomst worden opgeslagen, kunt je in dit venster ook het vinkje verwijderen uit het selectievakje 'Formulieren'. Klik op 'OK' om het dialoogvenster te sluiten.

Wil je alle geschiedenis items schoonmaken dan vanuit het menu Extra > Internet-opties > tab Algemeen > de knop Geschiedenis wissen.

Bij Firefox zit dit ook onder Extra > Opties > Privacy > Opgeslagen formulierinformatie.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: Popups
« Reactie #6 Gepost op: 29 december 2009, 23:05:17 »
Hoi Ruud,
 
 (nog een wijntje?) Ik ben bang dat we langs elkaar heen praten en de geschiedenis van IE en Google door elkaar husselen. De IE geschiedenis van websites, tegenwoordig in IE8 te bereiken via het gele sterretje en uiteraard o.a. te wissen via Extra / Internetopties enz. bedoel ik niet. Ik heb het over de geschiedenis van gebruikte trefwoorden in de zoekbalk in de Google Toolbar links boven in beeld. Maar ik begin stilletjesaan het vermoeden te krijgen dat jij helemaal geen Google Toolbar geinstalleerd hebt maar het hebt over de Google zoekbalk rechtsboven. Die balk waar je ook Search the Web of Ask.com enz. in je maag gesplitst kan krijgen als je bij installeren van programma's niet oppast. Klopt? Donnemans.

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Popups
« Reactie #7 Gepost op: 29 december 2009, 23:25:42 »
Hallo Don, ik zit nu op de Mac, morgen zal ik even op de kamer PC kijken want daar is Google Toolbar geïnstalleerd.

Dus effe geduld....
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Popups
« Reactie #8 Gepost op: 29 december 2009, 23:38:16 »
Hoi Don,

Citaat
Na tientalle trefwoorden is de lijst zó lang geworden dat de onderstetrefwoorden uiteindelijk buiten beeld vallen. Zo ook de hypertekst'Geschiedenis wissen' waarmee ik de lijst kan wissen. Ik heb weliswaareen trucje gevonden om te wissen maar dat zou toch niet moeten??
Google geeft HIER een oplossing. Bekijk de video.


groeten, Peter

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Popups
« Reactie #9 Gepost op: 29 december 2009, 23:52:23 »
Hoi Don,
Citaat
en de geschiedenis van IE en Google door elkaar husselen
Er zijn er drie:
 
1: De 'gewone' internet geschiedenis,
2: De auto-aanvullen lijst waar Ruud het over had, die onder meer de geschiedenis van zoektermen van het invulvak van de Google home pagina onthoudt,
3: De history van die Google toolbar
 
Jij hebt een probleem met die - door mij zo geliefde ahèm - toolbar. Voorzover ik weet is dat inderdaad een zwak puntje in die tooolbar, en is de oplossing inderdaad de lijst te verkorten door een letter in te tikken, waardoor de link weer zichtbaar wordt.
 
Terzijde: Waarom ik geen fan ben van die toolbar:
 
1: Het ding voegt voor mij allerlei overbodige rommel toe aan mijn browser.
2: Google zit steeds meer te knoeien met mijn privacy, en een van de vervoermiddelen voor de inmiddels toch wel wat riekende praktijken is die toolbar.
3: Met die toolbar komt allerlei troep mee (bijv. Google Updater), die ik niet in mijn computers wil hebben
4: Als ik met Google wil zoeken tik ik gewoon in Google het te zoeken woord in. De history daarvan wordt - als je dat wenst - net zo goed bewaard. Zie bericht van Ruud. Google is mijn startpagina, dus ik kan zonder die extra ballast.
5: Heb je liever niet Google als startpagina, dan nog kan je met Ie 7 of hoger heel eenvoudig via Google zoeken, door het zoekvak rechtsboven in te stellen op de Google homepage.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: Popups
« Reactie #10 Gepost op: 29 december 2009, 23:56:45 »
Hoi Peter,
 
Zeer bedankt voor de tip. Het vidiootje toont dus o.a. wat ikzelf ook al had uitgedokterd. Zij gebruiken een c en ik een a. De definitieve uitschakeling van de geschiedenis via het reparatietool was me bekend maar da's natuurlijk niet de bedoeling. Ik wil tenslotte de geschiedenis intact houden. Het feit dat ze op het einde naar een Google update verwijzen zegt eigenlijk genoeg.  ;)  Hoe was je aan deze tip gekomen? Gegoogled?  Groeten, Don

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: Popups
« Reactie #11 Gepost op: 30 december 2009, 00:20:01 »
Hoi Michel,
Mijn vader zei vroeger vaak: iedereen heeft recht op zijn eigen flauwekul. ;D Mijn flauwekul is o.a. de Google toolbar en Webshots. Alles wat Google of Webshots me extra in de maag splitst, verwijder ik waar mogelijk en dat lukt redelijk dacht ik zo.  Het is natuurlijk ook een gewenning om het keyword links in de Google zoekbalk te typen. Ik ben met Ruud, Peter en jij al pratend bij het haardvuur en een glaasje wijn weer een stukje wijzer.  :)

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Popups
« Reactie #12 Gepost op: 30 december 2009, 00:34:08 »
Citaat
Hoe was je aan deze tip gekomen? Gegoogled?
Yep, zie HIER.
Ik heb namelijk geen behoefte aan deze toolbar. De startpagina is Google of eigenlijk http://216.239.59.104/


groeten, Peter