Dag Henk,
Ik zit nu op een andere lokatie met de laptop en daar werkt het allemaal perfect
Dat laat dus een beperkt aantal mogelijkheden over:
- Een DNS probleem is het niet (zie mail Ronald)
- Als je ALLES thuis stroomloos hebt gemaakt zoals geadviseerd kan het haast ook niet meer liggen aan een netwerkprobleem thuis.
- Het probleem ligt dan dus buiten de deur. Of jouw IP adres (een reeks adressen) wordt geblokkeerd door de site zelf (heb je jouw IP adres al opgegeven aan de webmaster van die site, en een reactie ontvangen?). Of jouw provider blokkeert om onbekende redenen die site, of de provider van die site blokkeert om onbekende redenen bepaalde adressen, óf - en dat kon wel eens heel lastig te vinden zijn - een tussenliggend knooppunt zorgt voor de blokkade.
Een dergelijk probleem heb ik ook voorhanden gehad met iemand die vanuit zijn privé computer geen mail kon sturen naar een bepaald adres in Costa Rica. Vanaf een andere plek ging het prima. De provider (Xs4all) wist van geen blokkering, de ontvangende provider had niets geblokkeerd, en na lang zoeken bleek dat er ergens in een tussenliggend knooppunt in de USA een blokkade was voor Xs4all verkeer. Met een tracert opdracht kan je meer inzicht krijgen waar het mis gaat:
Ik heb net even een tracert gedaan naar die site en het verkeer loopt als volgt:
mijn router>Xs4all>Kpn>eurorings.net>cogentco.com>66.103.132.6>rapidcolo.com>216.81.79.25>hsphere.cc Doe eens het volgende:Kies Start, uitvoeren, type Cmd (geef enter)Je bent nu in een 'dosbox' Tik in: Tracert 216.157.136.128 (geef enter) RECHTSklik in die dosbox, en kies voor "alles selecteren", (de hele inhoud van de box wordt nu gemarkeerd), druk op Enter. De inhoud staat nu op het klembord. Open een nieuw forumbericht en plak (Ctrl-V) de inhoud er in.