Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

495 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 18:21:24

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Router voor glasvezel  (gelezen 18212 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Router voor glasvezel
« Reactie #30 Gepost op: 6 januari 2010, 15:34:19 »
Hoi Hugo,
 
Citaat
Toen ik eind vorig jaar voor met een leverancier belde om te informeren naar compatibiliteit werd mij verteld dat alle snelheden onderling compatibel zijn, en dat de effectieve snelheid wordt bepaald door de traagste in de verbinding.
En dat klopt inderdaad meestal niet zoals je hebt gezien, je had het ook hier moeten vragen en niet bij een leverancier  ;D .

De Homeplug AV standaard is alleen op papier backward compatible met 1.0. In de praktijk werd het te duur. Het is een beetje een bende met die standaarden omdat ook Panasonic en nog een bedrijf een iets ander homeplugwiel uitgevonden hebben, dus er is van alles op de markt en je moet goed opletten of het wel samenwerken kan.
 
Lijkt mij een goed plan om de oudjes uit te faseren, en terug te bouwen naar een coherent powerline netwerk.
 
Hoe zijn de wLan prestaties t.o.v. de homeplugs, valt het tegen of mee?
Michel Uphoff
Homepage

Offline Hugo

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 101
  • Geslacht: Man
Re: Router voor glasvezel
« Reactie #31 Gepost op: 6 januari 2010, 16:38:21 »
Hoe zijn de wLan prestaties t.o.v. de homeplugs, valt het tegen of mee?
Ik heb nog geen exacte metingen gedaan. Ik weet wel dat de witte homeplug die ik nu op mijn PC heb duidelijk sneller "voelt" dan de blauwe die ik eerst gebruikte. Ik zal binnenkort eens (als er niemand anders actief is op internet, anders is het niet eerlijk) wat vergelijkingen doen met speedtest.nl.
--
Hugo Kornelis, SQL Server MVP

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Router voor glasvezel
« Reactie #32 Gepost op: 12 januari 2010, 23:20:02 »
Hoi Hugo,
 
Citaat
wat vergelijkingen doen met speedtest.nl
Kies liever speedtest.net. Daar heb je keuze uit diverse servers, en kan je desnoods twee speedtests simultaan doen op twee verschillende servers. Dat is handig als je de aangeroepen servers verdenkt van traagheid waardoor je de werkelijke download snelheid niet kan meten. Zeker bij zo'n snelle verbinding als jij hebt, wil dit wel eens gebeuren.
Michel Uphoff
Homepage