Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

488 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 april 2024, 16:47:05

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Outlook Express corrupt?  (gelezen 16586 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Outlook Express corrupt?
« Reactie #15 Gepost op: 11 januari 2010, 23:46:58 »
Hugo,

Is het een optie om je email account tijdelijk op een andere computer te testen?


groeten, Peter

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Outlook Express corrupt?
« Reactie #16 Gepost op: 12 januari 2010, 17:06:45 »
Hoi Hugo,
 
Citaat
Wel kunnen constateren dat op de computer van mijn zoon, met Windows Vista, Windows Mail en een verlopen tryware versie van McAfee AntiVirus, een MS Word attachment ook niet binnenkomt.

Als dit geen toeval is (m.a.w. exact hetzelfde gedrag als op jouw pc is ook op deze pc herhaalbaar), dan wordt het wel behoorlijk curieus.
 
Er is hier sprake van een andere e-mail account naar ik mag aannemen? Is er sprake van dezelde spamkiller, of andere gemeenschappellijke beschermingssoftware?
 
Eerst maar eens kijken wat deïnstalleren van Nod32 op jouw pc oplevert.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Hugo

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 101
  • Geslacht: Man
Re: Outlook Express corrupt?
« Reactie #17 Gepost op: 19 januari 2010, 12:21:05 »
Hoi Hugo,
 
Als dit geen toeval is (m.a.w. exact hetzelfde gedrag als op jouw pc is ook op deze pc herhaalbaar), dan wordt het wel behoorlijk curieus.
 
Er is hier sprake van een andere e-mail account naar ik mag aannemen? Is er sprake van dezelde spamkiller, of andere gemeenschappellijke beschermingssoftware?
 
Eerst maar eens kijken wat deïnstalleren van Nod32 op jouw pc oplevert.

Hoi Michel,

Beetje late reactie (druk druk druk), maar ik heb eindelijk tijd gehad om nog wat te experimenteren en ik denk dat ik nu weet waar de oorzaak ligt - en helaas betekent dit dat ik het niet zelf kan oplossen.

Ik heb de volgende experimenten gedaan:
* Drie mails naar weinig gebruikt mail account gestuurd; 1 zonder bijlage, 1 met klein Word bestand als bijlage, en weer 1 zonder bijlage.
* Op mijn laptop OE geopend en account gemaakt voor dat email adres; timeout ingesteld op 30 seconden.
* Draadloze verbinding opgezet en mail gelezen - eerste komt binnen; bij tweede bevriest voortgang en mag ik na 30 seconden kiezen tussen wachten of afbreken.
* Standaard draadloze verbinding verbroken, draadloze verbinding met onbeveilig netwerk van een mij onbekende (maar nu wel goed van pas komende!) buurtgenoot opgezet en weer mail gelezen - mail komt probleemloos binnen.
* Draadloze communicatie uigeschakeld, netwerkstekker uit router ingang getrokken en in laptop gedouwd en weer mail gelezen - OE hangt weer op de tweede mail.

Conclusie: het is niet de mail zelf, niet het mail programma, niet een antivirus of antispam, en ook niet een instelling van de router. De ellende wordt veroorzaakt door XMS (de aanbieder van glasvezel internet waar ik sinds begin deze maand op ben aangesloten).

De nummerportering die gisteren zou worden uitgevoerd is ook nog niet goed; daar heb ik vanochtend al over gebeld met mijn GSM. Hopelijk is dat later vandaag hersteld; daarna kan ik dan met de goedkopere vaste telefoonlijn de XMS helpdesk nogmaals bellen en ze deze uitdaging aanbieden. ;)

Hartelijk dank voor al jullie hulp - de goede oplossing zat er dan wel niet bij, maar door de dingen die jullie me lieten proberen ben ik wel op het idee gekomen om ook dit eens te proberen.

Groetjes, Hugo
--
Hugo Kornelis, SQL Server MVP

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Outlook Express corrupt?
« Reactie #18 Gepost op: 19 januari 2010, 13:19:41 »
Hoi Hugo,
 
Citaat
en ook niet een instelling van de router. De ellende wordt veroorzaakt door XMS (de aanbieder van glasvezel internet waar ik sinds begin deze maand op ben aangesloten)
Ik heb er nog even op doorgezocht, want dat de gateway/modem de bron niet kan zijn lijkt mij te snel geconcludeerd, jouw gehackte verbinding werkte immers buiten die Genexis om. Het blijkt volgens een aantal internetfora te liggen aan het modem, die genexis blokkeert in sommige gevallen office bijlagen:
 
Citaat

Vraag: Sinds een week ben ik overgestapt naar XMSNET.... Wanneer er email berichten op de mailserver van de provider staan, waaraan een bijlage is gekoppeld, dan wordt deze niet gedownload. Mijn email client (Outlook express en Outlook 2007, notebook van mijn vrouw) geeft dan de melding: (zoals bij jou)
 
Antw: Ik vermoed dat het alleen gebeurt met office bestanden? En je hebt een genexis modem?
Er zijn enkele genexis modems die dus geen office bestanden doorlaten.
 
Antw: Vandaag is een monteur van XMS langs geweest en heeft het glasvezel modem vervangen. Alles werkt nu perfect. Emails met bijlagen worden opgehaald.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Hugo

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 101
  • Geslacht: Man
Re: Outlook Express corrupt?
« Reactie #19 Gepost op: 19 januari 2010, 13:39:19 »
Hoi Michel,

Dank je voor het doorzoeken. Wat jij schrijft is overigens niet echt in tegenspraak met wat ik schrijf, want de Genexis modem heb ik niet zelf gekozen en niet zelf geïnstalleerd, ik kan zelf geen instellingen veranderen en ik meen dat ze ook officiëel eigendom blijft van XMS. Dus ik beschouw alles tot en met dat modem als "van XMS" en pas op het moment dat ik mijn eigen apparaten in dat modem plug en daar problemen door ontstaan is het "mijn probleem".

Blijkt overigens ook uit het citaat dat jij geeft - kennelijk weet XMS ervan en sturen ze een monteur met vervangend modem om alles op te lossen als dit probleem speelt.

Groetjes, Hugo
--
Hugo Kornelis, SQL Server MVP

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Outlook Express corrupt?
« Reactie #20 Gepost op: 19 januari 2010, 14:33:31 »
Hoi Hugo,
 
Nou ik hoop dat het snel opgelost wordt. Als ik de thread nog eens door lees, sta ik verbaasd van een conclusie van mij:
 
Citaat
Met een andere E-mail client .doc bestanden ophalen lukt wel begrijp ik, dus we kunnen een (bizar) provider of netwerkprobleem dan wel uitsluiten denk ik.
Hoe ik daar bij kwam weet ik niet, nergens in de thread is er aanleiding voor die conclusie. Hij heeft mij wel op het verkeerde spoor gezet. Volgende keer lees ik de berichten wat vaker opnieuw.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Hugo

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 101
  • Geslacht: Man
Re: Outlook Express corrupt?
« Reactie #21 Gepost op: 19 januari 2010, 14:39:28 »
Waar die conclusie vandaan komt is zo klaar als een klontje - ik schrijf zelf ergens dat het met Eudora wel lukt. Dat is ook zo. En dat zal ik de helpdesk van XMS nog wel laten weten (later, als dit is opgelost - het kostte me zonet enorme moeite de mensen ervan te overtuigen dat dit een bekend probleem is; ze begonnen voor het eerst een beetje geloof te tonen toen ik de tekst die jij citeerde gegoogled had, daar op het profiel van de antwoorder geklikt en de naam van die persoon noemde - gelukkig is het inderdaad een helpdesk medewerker van XMS en gelukkig had hij zijn echte naam ingevuld! (Of een pseudoniem dat daar bekend is, dat kan natuurlijk ook:D).

Het probleem is nu "doorgezet naar tweedelijns support", dus we zijn er nog niet. Maar ik heb alle hoop dat ik binnenkort een nieuw modem mag verwachten.
--
Hugo Kornelis, SQL Server MVP

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Outlook Express corrupt?
« Reactie #22 Gepost op: 19 januari 2010, 14:51:05 »
Hoi Hugo,
 
Citaat
ik schrijf zelf ergens dat het met Eudora wel lukt. Dat is ook zo.
Office attachments? Zelfde internet connectie? Bizar!
Michel Uphoff
Homepage

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Outlook Express corrupt?
« Reactie #23 Gepost op: 19 januari 2010, 16:08:09 »
Maar ik heb alle hoop dat ik binnenkort een nieuw modem mag verwachten.
Ik heb de nodige ervaring met de "tweedelijns" helpdesk van een andere provider en daar was de vaardigheid om het probleem lekker terug te leggen bij de gebruiker ook op een hoger niveau.

Maar hier lijkt me de kwestie helder, dus ik deel jouw vertrouwen. Plus dat het een hardware kwestie is en de provider de toeleverancier kan aanspreken. Maar wat een vreemde afloop toch ??? !
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Hugo

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 101
  • Geslacht: Man
Re: Outlook Express corrupt?
« Reactie #24 Gepost op: 19 januari 2010, 16:14:28 »
Ik ben intussen gebeld voor het maken van een afspraak met de monteur. Hij komt morgen langs om het modem te vervangen.
Ik heb doorgegeven dat bij mij het probleem met Eudora zich niet voordoet, en de persoon die ik sprak zei blij te zijn met dat extra puzzelstukje.
--
Hugo Kornelis, SQL Server MVP

Offline Hugo

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 101
  • Geslacht: Man
Re: Outlook Express corrupt?
« Reactie #25 Gepost op: 24 januari 2010, 15:02:42 »
Ter informatie: Na het vervangen van het model was het probleem inderdaad verholpen.
--
Hugo Kornelis, SQL Server MVP

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Outlook Express corrupt?
« Reactie #26 Gepost op: 24 januari 2010, 16:07:19 »
Hoi Hugo,
 
Mooi!
 
Leuke en leerzame thread! Van een verdachte e-mail client via veel omzwervingen naar een gateway met een Microsoft antipathie. Wie had dat nou voorzien.
Michel Uphoff
Homepage