Hoi Hugo,
Je zei dat er ook andere oorzaken mogelijk zijn?
Jazeker, maar doe voor de zekerheid eerst toch even het volgende:
0: Je weet zeker dat de instellingen bij alle accounts correct is (je had toch een nieuwe provider?).
1: Zoek de mail met het grootste attachment in het Postvak IN op, en verplaats het tijdelijk naar de map concepten. (straks zet je het weer terug). Haal nu je mail op.
Hielp dit niet, je comprimeert de postvakjes toch wel met enige regelmaat? Zo nee wél doen. Niet alleen wordt de slack uit de databases verwijderd, maar ook worden evt. integriteitsproblemen hersteld. Nooit of lang niet gedaan?
2: Start dan OE, klik op bestand, vink "Offline werken" aan, klik "Lokale mappen" aan (is nu blauw), kies bestand, map > alle mappen comprimeren. (Kan even duren), hierna het vinkje weghalen bij "Offline werken".
Helpt dit ook al niet, dan gaan we een stap dieper:
3: Maak een volledige backup van alle e-mail en de complete postvak structuur. Doe je als volgt: In OE zoek je bij extra, opties, tab onderhoud, knop "achiefmap" in welke map de OE archieven staan (Jij weet dat zo te horen al, en wellicht staan ze bij jou netjes in de map "Mijn Documenten", want als ik het mij goed herinner had je daar toentertijd een vraag over). OE is afgesloten? OK, kopieer de hele bubs dan naar een tijdelijke map. Check de backup t.o.v. het origineel (rechtsklik op beide mappen, omvang, aantal bestanden).
4: Verwijder uit de OE archiefmap (de originele map dus) het bestand Pop3uidl.dbx. Start OE en probeer het nog eens. (Pop3uidl.dbx wordt auto weer aangemaakt).
Nog geen succes? Gaan we nog verder:
5: Ga naar extra, accounts, markeer stuk voor stuk iedere account, en klik op de knop "exporteren", sla de .iaf bestandjes op een veilige plaats op. Verwijder nu alle accounts. Maak ze opnieuw aan, let erop dat je dezelfde accountnaam gebruikt! Als er iets mis gegaan is (je weet bijvoorbeeld wachtwoorden of serverinstellingen niet meer), dan kan je desnoods via dezelfde weg een account weer doodeenvoudig importeren.
Nog niks?
6: OE afsluiten. Knikker
alles uit de OE archiefmap weg (
je had die backup toch wel gemaakt hè <G>). Probeer je mail op te halen. Werkt het nog niet,
alle bestanden uit de OE archief map weer verwijderen, en de
gehele inhoud van de backupmap terug kopiëren.
LET OP: Niet te bang zijn, want dan krijg je straf. Als ik alles zeg bedoel ik ook alles. Wee je gebeente als je 'voor de zekerheid' toch een bestandje laat staan, dan mix je indexen en databases, en ik hoef jou niet uit te leggen wat daar de gevolgen van zijn.
Als het goed is, is alles weer terug of er niets gebeurd is.
Werkte het echter wél, dan hoor ik het graag, want dan kunnen we met importeren in een lege OE de zaak waarschijnlijk fiksen.
Nog geen soelaas?
Het lijkt er toch op, dat het probleem niet bij OE ligt. Zet de virusscanner eens tijdelijk uit, (die spamkiller had je al tijdelijk kaltgestellt, toch?). Helpt dit, welke virusscanner gebruik je? Zet de Windows firewall tijdelijk uit (start, services.msc, windows firewall ... , rechtsklik, stoppen)
Nog geen succes? Dan gaan we outlook Express van nul af aan installeren. Dat komt dan wel.