Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

491 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 15:59:37

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Binckbank/NOD32  (gelezen 10916 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Binckbank/NOD32
« Gepost op: 28 januari 2010, 12:56:19 »
Hoi All,
 
Ik heb bij iemand een softwareprobleempje opgelost maar wil er het fijne van weten:
Een kennis belegt via Internet in aandelen bij de Binckbank. Hij logt in naar een speciale site waar hij real time koersen ziet en waar hij kan kopen en verkopen. Hij bevindt zich regelmatig in Spanje waar hij via een laptop analoog inbelt. Langzame verbinding dus.
De real time koersen met aan- en verkoopmogelijkheden worden getoond via een popup scherm. Althans dat is de bedoeling. Hetgeen op zijn laptop via de langzame verbinding echter getoond werd, was slechts de layout van de pagina maar dan zonder de fondsen en de koersen. Bij een vriend van hem, ook laptop, ook analoge verbinding hebben we de site ook opgestart en daar werkte alles normaal.
Na lang zoeken vond ik via Google een tip om in NOD32 de poort 8080 uit te schakelen. Na het verwijderen van deze poort werkten de koersen wél.
Ik ben inmiddels weer in NL achter eigen computer met snelle kabelverbinding en heb de site nog eens uitgetest. Nu blijkt dat bij mij ook met poort 8080 actief alles naar behoren werkt.
Vraag: waarom heb ik nu op die laptop 8080 moeten verwijderen en waarom werkt het op mijn kabelverbinding zonder verwijdering gewoon? BVD Don.
 

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Binckbank/NOD32
« Reactie #1 Gepost op: 28 januari 2010, 14:43:08 »
Hoi Don,
 
Als ik de melding van Eset letterlijk moet nemen:
 
Citaat
De software t.b.v. streaming-koers informatie van bijvoorbeeld de Binck bank, maakt op een afwijkende manier gebruik van netwerkverkeer. Er draait een Java-applicatie op de site die de koersen op de PC binnenhaalt. Deze streaming koersen worden door Beveiliging voor webtoegang ten onrechte tegengehouden als ware het een virus.
Dit gaat, voor de technici onder ons, via poort 8080. de alternatieve internet poort voor proxy of een caching-server.
Dan zou de enige juiste conclusie moeten zijn, dat ze dit probleem inmiddels opgelost hebben. Want anders had ook jij met jouw kabelverbinding vandaag hetzelfde.
Michel Uphoff
Homepage