Dag Clarita,
Ok, het ziet er dus naar uit dat er een software of hardware probleem in het notebook zit. Om hier zeker van te zijn: Je hebt dezelfde USB kabel al gebruikt waarmee de harddisk het op de Windows 7 computer goed doet? Zo nee probeer ook dat even.
De printer werkt gewoon?
Heb je al gekeken wat er gebreurt als je de printer los hebt, en de schijf aangesloten? (Soms is twee flink stroom gebruikende USB apparaten op een notebook teveeel van het goede. Daar zijn wel oplossingen voor, maar dat zien we later dan wel). Dus haal de printer los, sluit de schijf aan, en herstart het notebook als je dit nog niet getest hebt.
Ik neem nu voor de snelheid even aan dat je dat al geprobeerd hebt, dat het geen oplossing biedt en ga verder:
- zet het notebook uit, printer los en sluit de externe harddisk aan
- zet het notebook aan, en wacht een paar minuten (niets starten in deze tijd)
- RECHTSklik op "Deze Computer", kies "Eigenschappen" Het venster "Systeemeigenschappen" opent nu.
(Heb je geen "Deze Computer" op het bureaublad, kies dan start, instellingen, configuratiescherm, systeem. Dit komt ook bij het venster "Ssysteemeigenschappen" uit)
- Kies bovenin het tabblad "Hardware", klik op de knop "Apparaatbeheer" en het venster "Apparaatbeheer" opent zich.
- Maximaliseer dit venster. Klik een maal op het plusje voor "Schijfstations" en klik eenmaal op het plusje voor "Usb-controllers" . Maak nu een screenshot en plak het in Word.
- Klik op ieder plusje dat je ziet en ga op zoek naar uitroeptekens, apparaten met een rood kruisje erdoorheen, of andere waarschuwingstekens. Zie je die, maak ook daar een screenshot van.
Hang het worddocument aan een nieuw bericht, en meld even hoe de resultaten zonder printer waren en of je kan printen (over beide poorten).