Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

515 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 april 2024, 00:35:37

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Anysee E30 Combo Plus + Windows7 (64-bit) = netwerk aan/uit/aan/uit/...  (gelezen 25590 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Hallo allemaal,

Wat ik nú weer aan m'n fiets--ik bedoel, pc heb hangen. Zoiets heb ik nog nooit gezien. <g>

Ik heb een Anysee E30 Combo Plus aangeschaft. Hiermee kun je digitale kabelTV op je pc kijken. Zie bijvoorbeeld http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnaGpwZGaa/Anysee_E30_Combo_Plus_test/ voor meer info.

Bij het aansluiten bleek al dat de USB-aansluiting op het apparaatje niet helemaal jofel is: bij een kleine aanraking 'hoor' je al dat de USB-verbinding wegvalt en weer terugkomt; het 'ding/dong' geluid in Windows, zeg maar. ;)   Maar wat mij nog veel meer verwondert, is dat mijn beide (in mijn pc zitten er 2) netwerkverbindingen continue uit/aan/uit/aan/uit/... enz. gaan zodra de Anysee is aangesloten. Ik weet zeker dat het met de Anysee heeft te maken, want zodra ik het USB-kabeltje er weer uittrek, is het probleem direct weg.

In het Windows systeemlogboek zie ik dat de netwerkaansluiting vaststelt dat het uit is, en zo te zien schakelt het zichzelf dan na 3 seconden weer in. En dan weer uit. En weer in. Enz. enz.

Ik heb zowel met de meegeleverde drivers, als met de allernieuwste drivers getest. Dat maakt allemaal geen verschil.

Ik mag het apparaatje ruilen, en gezien de gammele USB-aansluiting ga ik dat sowieso doen. Maar los daarvan: iemand wel eens van het fenomeen gehoord dat een via USB aangesloten apparaat invloed heeft op een netwerkkaart? Of eigenlijk op álle in een systeem aanwezige netwerkkaarten?  ???

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Anysee E30 Combo Plus + Windows7 (64-bit) = netwerk aan/uit/aan/uit/...
« Reactie #1 Gepost op: 10 maart 2010, 16:52:23 »
Hallo Ronald,

Ik zou dat apparaat niet meer aansluiten want er kan sluiting in zitten. En misschien een IRQ conflict?
 
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Anysee E30 Combo Plus + Windows7 (64-bit) = netwerk aan/uit/aan/uit/...
« Reactie #2 Gepost op: 10 maart 2010, 17:19:41 »
Hoi Ronald,
 
Citaat
iemand wel eens van het fenomeen gehoord dat een via USB aangesloten apparaat invloed heeft op een netwerkkaart?
Nee, maar dat zegt niets. Heeft het ding een of andere vorm van netwerkfunctionaliteit? Zo ja, dan zou ik het richting drivers zoeken. Zo nee, dan zou ik het basaal in de stroomvoorziening zoeken, mogelijk overbelasting. Heb je een powered usb hubje? Zo ja, wat gebeurt er als je dat ding daarop prikt?
Michel Uphoff
Homepage

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Anysee E30 Combo Plus + Windows7 (64-bit) = netwerk aan/uit/aan/uit/...
« Reactie #3 Gepost op: 11 maart 2010, 10:53:14 »
Hoi Michel en Ruud,

Na wat USB-stekkers te hebben omgeplugd (ik heb volgens mij iets van 16 aansluitingen ofzo <g>), en de Anysee aan te sluiten op een door de Anysee nog niet eerder gebruikte USB-poort, ging 'ie het opeens weer doen (werd opnieuw herkend en de driver werd geïnstalleerd). Ik heb dus Nederland 1 in HD kwaliteit kunnen kijken, en de netwerkverbinding bleef stabiel.

Maar helaas, na de eerste herstart van Windows had ik m'n knipperlicht weer terug.  :-\ Dus de netwerkverbinding ging weer uit/aan/uit/aan/uit/enz. De Anysee afkoppelen en het probleem was weg.

Het apparaatje is vandaag weer teruggestuurd, want de USB-aansluiting is sowieso niet helemaal jofel. Zodra ik een nieuwe heb, zal ik weer eens kijken. ;)

Citaat
Michel: Heb je een powered usb hubje? Zo ja, wat gebeurt er als je dat ding daarop prikt?
Dat is een 'los' apparaat, bedoel je? Nee, die heb ik niet. Op mijn ASUS P6T Deluxe V2 moederbord zitten heel veel USB-aansluitingen, en ik heb die zo 'verspreid mogelijk' in gebruik. Maar is het nog steeds mogelijk dat het een USB-power probleem is? Omdat het eerst wél werkte, en pas ná een herstart van Windows 7 (64-bit) weer niet.

Bestaat er misschien een tooltje waarmee ik snel een totaalinzicht krijg in het USB-gebruik (incl. powerbelasting)?

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Anysee E30 Combo Plus + Windows7 (64-bit) = netwerk aan/uit/aan/uit/...
« Reactie #4 Gepost op: 11 maart 2010, 18:37:24 »
Hoi Ronald,
 
Citaat
Bestaat er misschien een tooltje waarmee ik snel een totaalinzicht krijg in het USB-gebruik (incl. powerbelasting)?
Software only? Volgens mij niet. Ik dacht ook niet dat Usb ergens een interface had om het stroomverbuik te kunnen meten.
 
Eerst maar eens kijken wat de vervanger doet.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Anysee E30 Combo Plus + Windows7 (64-bit) = netwerk aan/uit/aan/uit/...
« Reactie #5 Gepost op: 15 maart 2010, 21:28:54 »
Eerst maar eens kijken wat de vervanger doet.
Morgen komt er een nieuwe, ik ben benieuwd!
Ook naar wanneer ik er tijd voor heb om er naar te kijken. :D
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Anysee E30 Combo Plus + Windows7 (64-bit) = netwerk aan/uit/aan/uit/...
« Reactie #6 Gepost op: 16 maart 2010, 20:10:02 »
Inmiddels heb ik een nieuw exemplaar ontvangen. De USB-aansluiting is nu ok, die is nu wel stevig. Maar het probleem... is er nog. :-/

Zodra ik de USB-kabel in een USB-poort naar keuze steek, begint de netwerkverbinding te 'klapperen'. Dat ziet er zo uit:

http://forum.nlcomputerforum.nl/bestanden/1632010200255.flv

Iemand enig idee wat ik kan proberen? (Aan het eind van het filmpje heb ik de USB-kabel er dus weer uitgetrokken ;) )
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Leon

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 180
  • Geslacht: Man
Re: Anysee E30 Combo Plus + Windows7 (64-bit) = netwerk aan/uit/aan/uit/...
« Reactie #7 Gepost op: 16 maart 2010, 21:28:48 »
Een soortgelijk effect, of wat er heel veel op lijkt heb ik een keer eerder mee gemaakt, wel bij een iets ander apparaatje.

De ongeveer stappen die toen doorlopen moesten worden staan hieronder.
Overal waar ECIO staat mag je ook Anysee lezen.

Onderstaande tekst is trouwens geschreven voordat W7 het daglicht zag.
Dus grote kans dat de knoppen en tabs ergens anders te vinden zijn.

ECIO not programming in Vista (common) / XP (rare)
Due to a problem with several types of USB root hubs shipped with certain motherboards,
Windows will disable the power to the ECIO and not allow programming to be performed.
To enable programming you will have to do the following.
a. Right click on My Computer and then click on properties.
b. Click on the hardware tab (XP only)
c. Click on the device manager link
d. Open the menu item for Universal Serial Bus Devices
e. Inset the ECIO into the USB.
e. Find the ECIO device and double click it
f. Click on the Power management tab
g. Press reset on the ECIO again to refresh the USB connection timeout.
g. Un-tick the box “Allow this device to be powered down”
h. Click OK
i. Close Device manager
j. Close System Properties.
Groeten, Leon
Life is like a roller coaster. It's always a different thrill each day.

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Anysee E30 Combo Plus + Windows7 (64-bit) = netwerk aan/uit/aan/uit/...
« Reactie #8 Gepost op: 16 maart 2010, 22:25:54 »
Hoi Leon,

Dank je voor het meedenken! Voordat ik je tip überhaupt kon proberen, lijkt het probleem nu zomaar weg. Na nogmaals een herstart weliswaar, want ik ben even weggeweest. Voordat ik de pc uitzette, had ik 1 instelling van de netwerkkaart aangepast:



Ergens op internet (weet helaas niet meer waar) kwam ik een tip tegen om dat uit te zetten. Althans, er stond iets in het Engels en dat leek wel iets op "Onderbrekingsremming". <g>  Dat leek vóór de laatste herstart heel even te werken, maar toch kwam het probleem weer terug. Maar nu blijft het weg!  :o

Ik ben heel benieuwd of het nu goed blijft! Heb jij of iemand anders enig idee wat ik nu precies heb uitgezet??  :-\

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Anysee E30 Combo Plus + Windows7 (64-bit) = netwerk aan/uit/aan/uit/...
« Reactie #9 Gepost op: 16 maart 2010, 23:34:20 »
Hoi Ronald,
 
Ik neem aan dat dat een aardig kromme vertaling is van Interrupt Moderation, een techniek om eerst een aantal pakketjes te verzamelen voordat er een interrupt wordt gegenereerd. Op deze manier wordt de de doorvoersnelheid bij Gigabit Nic's verhoogd, omdat de processor niet voor ieder pakketje een vertragende interrupt voor de kiezen krijgt, maar per groepjes pakketjes.
 
Zou dus niet zoveel met Usb te maken mogen hebben, tenzij er in de driver van dat Usb geval iets die interrupt moderation verstoort, waardoor ze helemaal niet meer werkt.
 
Ik zou - als het probleem toch nog terugkomt - die powersettings van de Usb, zoals Leon al aangaf eens aanpassen. Vervolgens kan je eens kijken of er een nieuwe driver voor die Marvell is.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Anysee E30 Combo Plus + Windows7 (64-bit) = netwerk aan/uit/aan/uit/...
« Reactie #10 Gepost op: 16 maart 2010, 23:49:21 »
Hoi Michel,

Citaat
Ik neem aan dat dat een aardig kromme vertaling is van Interrupt Moderation,
Je hebt helemaal gelijk, dat staat te lezen in een .INF bestand met verschillende talen.

In DEZE engelstalige PDF wordt Interrupt Moderation uitgelegd.

 
groeten, Peter

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Anysee E30 Combo Plus + Windows7 (64-bit) = netwerk aan/uit/aan/uit/...
« Reactie #11 Gepost op: 23 maart 2010, 20:25:17 »
Het is een tijdje goed gegaan en... het is weer teruggekomen.  ???

Gisteravond, om 22:00 uur, startte mijn HTC (die verbonden is via USB) een automatische backup op. Onderdeel van de procedure is het opnieuw opstarten van de HTC, dus met de USB-verbinding gebeurt dan iets (het ping/pong geluid van disconnect/reconnect was hoorbaar). Direct begon de netwerkkaart weer te flippen (aan/uit/aan/uit/aan/uit/etc.).

HTC ontkoppeld: hielp niet.
Anysee ontkoppeld: probleem weg!
Anysee weer aangesloten: probleem terug.  >:(

Nieuwste drivers van de netwerkkaart geinstalleerd: probleem is nog steeds niet weg.
Windows systeemherstel gebruikt (terug naar de status van gisteravond rond 19:45 uur, dus ruim 2 uur voordat het probleem zich voordeed): hielp niet. Raar!

In de eventlog zie ik de onderstaande melding staan, direct voordat het geflipper begint:

De browser heeft een verkiezing in het netwerk \Device\NetBT_Tcpip_{9A7617F6-78CE-4D2C-A977-593F29B5BB3B} geforceerd omdat een masterbrowser is gestopt.

      function Toggle(node)    {      if (!window.fullyLoaded) return;      // Expand the branch?      if (node.nextSibling.style.display == 'none')      {        // Change the sign from "+" to "-".        var tBodyNode = node.childNodes[0];        var trNode = tBodyNode.childNodes[0];        var tdNode = trNode.childNodes[0];        var bNode = tdNode.childNodes[0];        var textNode = bNode.childNodes[0];        if (textNode.nodeType == 3 /* Node.TEXT_NODE */) {          var s = textNode.data;          if (s.length > 0 && s.charAt(0) == '+') {            textNode.data = '-' + s.substring(1, s.length);          }        }        // show the branch        node.nextSibling.style.display = '';      }      else // Collapse the branch      {        // Change the sign from "-" to "+".        var tBodyNode = node.childNodes[0];        var trNode = tBodyNode.childNodes[0];        var tdNode = trNode.childNodes[0];        var bNode = tdNode.childNodes[0];        var textNode = bNode.childNodes[0];        if (textNode.nodeType == 3 /* Node.TEXT_NODE */) {          var s = textNode.data;          if (s.length > 0 && s.charAt(0) == '-') {            textNode.data = '+' + s.substring(1, s.length);          }        }        // hide the branch        node.nextSibling.style.display = 'none';      }    }    // Toggle "System" element by default so that it's default status is to hide its children    function ToggleSystemElement()    {      var body = document.getElementById("body");      var anchor = body.getElementsByTagName("table")[0];      Toggle(anchor);    }    // If binary data is present in event XML, show it in friendly form.    function ProcessBinaryData(binaryString, binaryDataCaption, wordsFormatString, bytesFormatString, normalFont, fixedWidthFont)    {      var bodyNode = document.getElementById("body");      // Add a  at the end of the HTML body.      bodyNode.appendChild(document.createElement("hr"));            // This paragraph (p element) is the "Binary data:" literal string.      var p = document.createElement("p");      p.style.fontFamily = normalFont;      var b = document.createElement("b");      b.appendChild(document.createTextNode(binaryDataCaption));      p.appendChild(b);      p.appendChild(document.createElement("br"));      bodyNode.appendChild(p);      //      // Show binary data in Words format.      //      p = document.createElement("p");      p.style.fontFamily = normalFont;      p.appendChild(document.createTextNode(wordsFormatString));      bodyNode.appendChild(p);      // Must use fixed-width font for binary data.      p = document.createElement("p");      p.style.fontFamily = fixedWidthFont;          var i = 0;      var j = 0;      var s, tempS;      var translatedString;      var charCode;      var byte1, byte2;      // Each character in binaryString is a hex (16-based) representation of      // 4 binary bits. So it takes 2 characters in binaryString to form a      // complete byte; 4 characters for a word.      while (i < binaryString.length) {        s = (i / 4).toString(16);    // To hex representation.        while (s.length < 4) {          s = "0" + s;        }        s += ": ";        // DWords representation is simply a rearrangement of the original binaryString        // For example, from:        //         // 0000000002005600000000000f000540        //        // (which is 00 00 00 00 02 00 56 00 00 00 00 00 0f 00 05 40).        //        // to:        //        // 0000: 00000000 00560002 00000000 4005000f        // 8 words per line, 4 DWords per line.        for (j = 0; j < 4; j++) {          s += binaryString.substring(i + 6, i + 8);          s += binaryString.substring(i + 4, i + 6);          s += binaryString.substring(i + 2, i + 4);          s += binaryString.substring(i, i + 2) + " ";          i += 8;        }        p.appendChild(document.createTextNode(s));        p.appendChild(document.createElement("br"));      }      bodyNode.appendChild(p);      //      // Show binary data in bytes format.      //      p = document.createElement("p");      p.style.fontFamily = normalFont;      p.appendChild(document.createTextNode(bytesFormatString));      bodyNode.appendChild(p);      // Must use fixed-width font for binary data.      p = document.createElement("p");      p.style.fontFamily = fixedWidthFont;          i = 0;      j = 0;      // Each character in binaryString is a hex (16-based) representation of      // 4 binary bits. So it takes 2 characters in binaryString to form a      // complete byte.      while (i < binaryString.length) {        translatedString = "";        // 2 characters in binaryString to form a byte        s = (i / 2).toString(16);   // to hex representation.        // Prefix with '0' until its length is 4.        while (s.length < 4) {          s = "0" + s;        }        s += ": ";        // Show 8 bytes per line        for (j = 0; j < 8; j++) {          tempS = binaryString.substring(i, i + 2); // 2 for 1 byte          i += 2;          s += tempS + " ";          // Treat tempS as hex integer          charCode = parseInt(tempS, 16);          if (charCode < 32) {            translatedString += ".";          } else {            translatedString += String.fromCharCode(charCode);          }        }        while (s.length < 32) {          s += " ";        }        s += translatedString;                p.appendChild(document.createTextNode(s));        p.appendChild(document.createElement("br"));      }      bodyNode.appendChild(p);    }    -System

-Provider


[ Name] BROWSER

-EventID8033


[ Qualifiers] 16384


Level4


Task0


Keywords0x80000000000000

-TimeCreated


[ SystemTime] 2010-03-23T19:07:06.000000000Z


EventRecordID142229


ChannelSystem


ComputerRonald-PC


Security-EventData


\Device\NetBT_Tcpip_{9A7617F6-78CE-4D2C-A977-593F29B5BB3B}

Kan dat er nog wat mee te maken hebben, en zo ja wat is dit dan precies? Het zou ook alleen een symptoom kunnen zijn.

En als de netwerkverbinding down is, staat er:

Port A is down

      function Toggle(node)    {      if (!window.fullyLoaded) return;      // Expand the branch?      if (node.nextSibling.style.display == 'none')      {        // Change the sign from "+" to "-".        var tBodyNode = node.childNodes[0];        var trNode = tBodyNode.childNodes[0];        var tdNode = trNode.childNodes[0];        var bNode = tdNode.childNodes[0];        var textNode = bNode.childNodes[0];        if (textNode.nodeType == 3 /* Node.TEXT_NODE */) {          var s = textNode.data;          if (s.length > 0 && s.charAt(0) == '+') {            textNode.data = '-' + s.substring(1, s.length);          }        }        // show the branch        node.nextSibling.style.display = '';      }      else // Collapse the branch      {        // Change the sign from "-" to "+".        var tBodyNode = node.childNodes[0];        var trNode = tBodyNode.childNodes[0];        var tdNode = trNode.childNodes[0];        var bNode = tdNode.childNodes[0];        var textNode = bNode.childNodes[0];        if (textNode.nodeType == 3 /* Node.TEXT_NODE */) {          var s = textNode.data;          if (s.length > 0 && s.charAt(0) == '-') {            textNode.data = '+' + s.substring(1, s.length);          }        }        // hide the branch        node.nextSibling.style.display = 'none';      }    }    // Toggle "System" element by default so that it's default status is to hide its children    function ToggleSystemElement()    {      var body = document.getElementById("body");      var anchor = body.getElementsByTagName("table")[0];      Toggle(anchor);    }    // If binary data is present in event XML, show it in friendly form.    function ProcessBinaryData(binaryString, binaryDataCaption, wordsFormatString, bytesFormatString, normalFont, fixedWidthFont)    {      var bodyNode = document.getElementById("body");      // Add a  at the end of the HTML body.      bodyNode.appendChild(document.createElement("hr"));            // This paragraph (p element) is the "Binary data:" literal string.      var p = document.createElement("p");      p.style.fontFamily = normalFont;      var b = document.createElement("b");      b.appendChild(document.createTextNode(binaryDataCaption));      p.appendChild(b);      p.appendChild(document.createElement("br"));      bodyNode.appendChild(p);      //      // Show binary data in Words format.      //      p = document.createElement("p");      p.style.fontFamily = normalFont;      p.appendChild(document.createTextNode(wordsFormatString));      bodyNode.appendChild(p);      // Must use fixed-width font for binary data.      p = document.createElement("p");      p.style.fontFamily = fixedWidthFont;          var i = 0;      var j = 0;      var s, tempS;      var translatedString;      var charCode;      var byte1, byte2;      // Each character in binaryString is a hex (16-based) representation of      // 4 binary bits. So it takes 2 characters in binaryString to form a      // complete byte; 4 characters for a word.      while (i < binaryString.length) {        s = (i / 4).toString(16);    // To hex representation.        while (s.length < 4) {          s = "0" + s;        }        s += ": ";        // DWords representation is simply a rearrangement of the original binaryString        // For example, from:        //         // 0000000002005600000000000f000540        //        // (which is 00 00 00 00 02 00 56 00 00 00 00 00 0f 00 05 40).        //        // to:        //        // 0000: 00000000 00560002 00000000 4005000f        // 8 words per line, 4 DWords per line.        for (j = 0; j < 4; j++) {          s += binaryString.substring(i + 6, i + 8);          s += binaryString.substring(i + 4, i + 6);          s += binaryString.substring(i + 2, i + 4);          s += binaryString.substring(i, i + 2) + " ";          i += 8;        }        p.appendChild(document.createTextNode(s));        p.appendChild(document.createElement("br"));      }      bodyNode.appendChild(p);      //      // Show binary data in bytes format.      //      p = document.createElement("p");      p.style.fontFamily = normalFont;      p.appendChild(document.createTextNode(bytesFormatString));      bodyNode.appendChild(p);      // Must use fixed-width font for binary data.      p = document.createElement("p");      p.style.fontFamily = fixedWidthFont;          i = 0;      j = 0;      // Each character in binaryString is a hex (16-based) representation of      // 4 binary bits. So it takes 2 characters in binaryString to form a      // complete byte.      while (i < binaryString.length) {        translatedString = "";        // 2 characters in binaryString to form a byte        s = (i / 2).toString(16);   // to hex representation.        // Prefix with '0' until its length is 4.        while (s.length < 4) {          s = "0" + s;        }        s += ": ";        // Show 8 bytes per line        for (j = 0; j < 8; j++) {          tempS = binaryString.substring(i, i + 2); // 2 for 1 byte          i += 2;          s += tempS + " ";          // Treat tempS as hex integer          charCode = parseInt(tempS, 16);          if (charCode < 32) {            translatedString += ".";          } else {            translatedString += String.fromCharCode(charCode);          }        }        while (s.length < 32) {          s += " ";        }        s += translatedString;                p.appendChild(document.createTextNode(s));        p.appendChild(document.createElement("br"));      }      bodyNode.appendChild(p);    }    -System

-Provider


[ Name] yukonw7

-EventID83


[ Qualifiers] 24583


Level4


Task0


Keywords0x80000000000000

-TimeCreated


[ SystemTime] 2010-03-23T19:07:06.906375300Z


EventRecordID142230


ChannelSystem


ComputerRonald-PC


Security-EventData


\Device\NDMP20


Marvell Yukon 88E8056 PCI-E Gigabit Ethernet Controller


000008000200380000000000530007600000000000000000000000000000000000000000000000000026180863490000

Het is jammer dat ik te weinig haren over heb, ik zou ze er nu zó graag uittrekken! :D

Help!!  :'(
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Anysee E30 Combo Plus + Windows7 (64-bit) = netwerk aan/uit/aan/uit/...
« Reactie #12 Gepost op: 24 maart 2010, 00:04:16 »
Hoi Ronald,
 
Citaat
Het zou ook alleen een symptoom kunnen zijn.
Als de netwerkkaart down is, gaat ook de onderhandeling over welke pc in het netwerk de master browser is er aan. Lijkt mij dus inderdaad een gevolg en geen oorzaak.

Citaat
ik zou ze er nu zó graag uittrekken!
Herkenbaar.. LOL!
 
Ik denk - ook omdat een system restore niet helpt - dat het toch een overbelastingsprobleem is. Mogelijk zitten netwerkkaart en Usb op dezelfde voedings (sub) lijn, en trekt die Anysee erg veel power, waardoor de lijn op het randje van het minimale voltage zit.
 
Ik zou de volgende mogelijkheden proberen:
 
- Schakel voor de nic powermanagement uit (en weer in als het niet helpt)
- Schakel voor de usb het powermanagement uit (en weer in als het niet helpt)
- Je hebt een tweede nic, gebruik die eens (schakel dan wel de eerste nic uit).
- Leen ergens een powered USB-hub (dus eentje met een eigen externe voeding) en sluit daar die Anysee op aan.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Anysee E30 Combo Plus + Windows7 (64-bit) = netwerk aan/uit/aan/uit/...
« Reactie #13 Gepost op: 24 maart 2010, 18:58:36 »
Hoi Michel,

Dank voor je tips! Ik heb nog niet alles kunnen proberen (moet zo eten en dan snel weg, 'ergens' heen ;) )  maar ik heb wel alvast naar het USB-verhaal kunnen kijken. Ik zie deze hele trits:



Wat ik lastig vind, is dat je niet zomaar een totaaloverzicht kunt krijgen, van wáár zitten de problemen. Maar bijvoorbeeld dit hier, is dat nu wel of niet een probleem?



Ik begrijp niet helemaal hoe ik 'per poort' moet lezen. Die 3 'losse' hubs moeten trouwens de USB-aansluitingen van de monitor zijn (daarop zitten inderdaad nog wat apparaten op aangesloten).

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Anysee E30 Combo Plus + Windows7 (64-bit) = netwerk aan/uit/aan/uit/...
« Reactie #14 Gepost op: 25 maart 2010, 15:55:10 »
Hoi Ronald,
 
Citaat
Maar bijvoorbeeld dit hier, is dat nu wel of niet een probleem?
Dat zou zo maar kunnen. Als de aangesloten apparaten hun energiebehoefte correct rapporteren (wat lang niet altijd het geval is of helemaal niet gebeurt waarna het OS dan maar aanneemt dat het dan de maximale 500 mA is), zie je dat de busbelasting 600mA is, en dat is dus te hoog.
 
Als je in apparaatbeheer eerst bovenin kies voor: Beeld > Apparaten op verbindig, en vervolgens het deel dat van belang is uit laat klappen (zie afb), dan krijg je een redelijk overzicht van welke apparaten er aan welke Hostcontroller hangen, en hoe de hoofdhub door de aangesloten apparaten wordt belast. (Vermits dus hun energiebehoefte bekend is en correct gerapporteerd door het apparaat).
 
Zoals je in de afbeelding ziet wordt mijn LifeCam gerapporteerd als een apparaat dat de maximale stroomsterkte nodig heeft, wat vast niet het geval is. Verder zie je dat mijn externe usb diskje (Htc42606) slechts 2 mA zou trekken wat volslagen onzin is. De rapportage bij toetsenbord en muis lijken redelijk te kloppen.
 
Dus zoek die Anysee eens op in het usb-woud en kijk welk gebruik er gerapporteerd wordt (zal wel 500 mA zijn vrees ik, en dan schieten we niet veel op), en kijk of er nog andere apparaten op dezelfde hoofdhub zijn aangesloten. Probeer (tab energiebeheer van de hub waarop die Anysee is aangesloten) eens uit of uitschakelen van energiebeheer wat uitmaakt. Doe hetzelfde bij de actieve netwerkkaart. (de tweede, niet gebruikte netwerkkaart staat toch wel uitgeschakeld?)
 
Maar.. er is meer. Zoals ik al aangaf, mogelijk zit het probleem (als het al door overbelasting komt) dieper, ergens in de energievoorziening op het moederbord zelf, waarbij Usb en een van de netwerkkaarten (of wellicht zelfs beiden) via hetzelfde printspoor hun energie toegevoerd krijgen. Mogelijk zit het probleem zelfs in de Pci-bus, of blijkt het gewoon een probleem met de drivers van die Anysee in combinatie met de rest van het systeem.
 

 
« Laatst bewerkt op: 25 maart 2010, 16:01:11 door Michel Uphoff »
Michel Uphoff
Homepage