Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

497 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 15:57:43

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: NED 3  (gelezen 7013 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
NED 3
« Gepost op: 7 november 2009, 21:08:52 »
Bericht 1 van 7

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:30-01-2007
 Aan:AllenMsgID:3252.1
 Onderwerp:NED 3Forum:ws-nlcomputer
Hoi All,
Ik maak al diverse jaren gebruik van een Pinnacle PCTV Vision card. Een TV kaart dus. Werkt over het algemeen prima en de beeldkwaliteit is per zender bevredigend tot goed. Dat 'bevredigend' ligt niet aan de pc-kaart of aan de kabelleverancier Home maar aan een matige kwaliteit bekabeling in huis. Er is echter één zender die niet om aan te zien is en dat is Nederland 3. Puur deze zender toont een dusdanig waardeloos beeld dat hier iets 'aparts' aan de hand moet zijn.

Vroeger keek ik nauwelijks NED 3. VPRO, VARA en zo waren nu eenmaal nooit mijn favorieten. Maar sinds het publieke bestel de zaak heeft omgegooid is ook sport vaak op NED 3 te zien. Bijgaande blijlages geven een idee van het verschil tussen NED 3 en bijv. RTL 4. Iemand een idee waarom NED 3 niet om aan te zien is?

Don
 
Bijlagen :

TV2.jpg
53KB

TV1.jpg
100KB


Bericht 2 van 7

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:LeonDatum:31-01-2007
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3252.2
 Onderwerp:NED 3Forum:ws-nlcomputer
Hoi Don,
Voetbal is niet mijn favoriete TV programma, dus dat veld hadden ze wat mij betreft nog veel dieper mogen omploegen.:-)
Heb je dit slechte beeld ook op een gewone TV op dezelfde aansluiting?
Bij zo'n TV kaartje, in de software zit een fijnafstemming ingebouwd.
Handmatig kun je daar wat aan klooien.
Maar dat zal de oorzaak niet zijn.
Dit is geen software maar een kabeltechnisch hardware probleem.
Je schrijft zelf dat die bekabeling van een matige kwaliteit is.
De kabelboer levert een signaal dat net voldoende is voor 2 TV's en 10m verlengkabel in de praktijk kom je verder.
Bij het verlengen/splitsen aansluiten is het belangrijk om de afscherming intact te houden.
Daarvoor zijn in de handel hele mooie stekkers, zie foto achterkant stofnest.
Maar ook is het belangrijk om op elke extra tv aansluiting waar geen tv op aangesloten is, deze te voorzien van een afsluit weerstand.
Het signaal wat op de coaxkabel staat huppelt door de kern heen en verwacht op het uiteinde wat tegen te komen.
Zit er niks, (open eind) dan huppelt het weer terug de kabel in. En dat kan zich dan uiten in een omgeploegt veld (reflectie).
Ik zou eerst die tv kaart rechtstreeks aansluiten op het TV signaal zonder andere toestellen om te kijken of het dan beter is.

Léon
Bijlagen :

stekker.jpg
27KB


Bericht 3 van 7

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:31-01-2007
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3252.3
 Onderwerp:NED 3Forum:ws-nlcomputer
Hoi Don,
>> Iemand een idee waarom NED 3 niet om aan te zien is? <<
Mogelijk die kaart een verkeerd kanaal/frequentie laten kiezen voor Ned3? Er zijn een aantal frequenties waarop je ned3 ook ontvangt maar dan zeer slecht.
Bij mij (maar dat is Casema) staat Ned 3 op: 189.2500 MHz (kanaal5). Je zou bij de video-opties even kunnen kijken of handmatig finetunene nog wat helpt, want misschien zit je d'r net naast. Laat die Pinnacle eens naar kanalen zoeken, maar zet dan snel zoeken uit. Dit zal behoorlijk wat tijd in beslag nemen en een aantal dubbele danwel slechte kanalen opleveren. Daarna moet je de hele boel weer sorteren en van goede namen voorzien. Tenzij je het tooltje om de zenderinstellingen op te slaan bij die kaart geleverd hebt gekregen. Ik gebruik die PcTv studio software niet meer, Dscaler is veel fijner.
>> Vroeger keek ik nauwelijks NED 3. <<
Tss.. dáár kan het natuurlijk ook aan liggen, de hardware wordt almaar slimmer en neemt je dat nu kwalijk.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage


Bericht 4 van 7

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:31-01-2007
 Aan:LeonMsgID:3252.4
 Onderwerp:NED 3Forum:ws-nlcomputer
Hoi Leon,
Bedankt voor de te nemen moeite om mij toch naar een glad en niet omgeploegd voetbalveld te laten kijken;-) Ik heb geen twee linkerhanden op dit gebied. Jouw voorstellen zijn daarom allemaal al de revue gepasseerd.
Vanuit het binnenkomend signaal wordt gesplitst naar diverse punten in het huis. Op al die punten toont NED 3 gewoon redelijk tot goed beeld. Om deze reden, en dat laat Michel ook al merken in zijn bericht, moet ik het waarschijnlijk toch gaan zoeken in de zenderafstelling van de kaart zelf. Ik ga daar maar weer eens aan sleutelen. Thanx voor je reactie.
Don 


Bericht 5 van 7

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:31-01-2007
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3252.5
 Onderwerp:NED 3Forum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
Ik ga de kaart maar weer eens opnieuw programmeren want inderdaad, de logica gebiedt me te zeggen dat ik het in de kaart moet zoeken.

>>staat Ned 3 op: 189.2500 MHz <<
Ik ga eens testen. Erg logisch zit zo'n Pinnacle echter niet in elkaar. Trouwens, als ik het ding niet op snelzoeken zet, heb ik na een half uur nog niet 1 zender geprogrammeerd. Ik meen me te herinneren dat ik de laatste keer alles handmatig heb ingesteld. Een karwei van uren sleutelen waardoor ik huiverig ben geworden om de automatische zoekfunctie te gebruiken.

>>Ik gebruik die PcTv studio software niet meer, Dscaler is veel fijner.<<
Kostie?

Don 


Bericht 6 van 7

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:31-01-2007
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3252.6
 Onderwerp:NED 3Forum:ws-nlcomputer
Hoi Don,
>> Kostie? <<
Noppie. Zie attachie.
Maar.. je moet er wel zelf wel wat voor instellen. Ik help je d'r wel mee als je d'r niet uit komt.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage

Bijlagen :

DScaler418.exe
1948KB (2MB)


Bericht 7 van 7

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:31-01-2007
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3252.7
 Onderwerp:NED 3Forum:ws-nlcomputer
Michel,
Heeh, thanx, interensantie. Ik ga het snel uitproberie. Ik laat van me horen.
Donski.