Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

495 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 15:25:16

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Achterhaalde techniek?  (gelezen 7399 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Achterhaalde techniek?
« Gepost op: 6 juli 2010, 09:58:56 »
Goedemorgen,

Als Linux fan ben ik natuurlijk zwaar bevooroordeeld! Daar ben ik me wel van bewust. Ik ben ook al lang het stadium voorbij om iedereen te bekeren tot Linux. Laat mij maar mijn Linux en verder basta. Ja toch?

Zo eens in de zoveel tijd heb ik van die momenten achter mijn werklaptop met Windows XP, dat ik denk: "Wat een achterhaalde techniek toch allemaal!"

Dat had ik gisteren ook toen ik wat bestandjes via de Windows Verkenner moest verplaatsen.

Toen ik 's avonds thuis in Ubuntu in feite hetzelfde deed (alleen waren dat foto-bestanden) had ik het weer helemaal naar de zin. De tegenhanger van de Windows Verkenner heet hier Nautilus. Dat is een ding met handige tabjes en een even handige zijbalk. Geen ding met driehonderd ongewenste knopjes, maar wel gewoon wat je nodig hebt. Niet zo spartaans als de Windows Verkenner.

Hier is een plaatje van mijn Nautilus in actie:



Verder is het fijn dat ik vriend Nautilus desgewenst ook als beheerder kan opstarten. Dat moet dan wel via het commando-venster met het commando sudo nautilus en het ingeven van het wachtwoord, maar dan kan ik overal bij.
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Achterhaalde techniek?
« Reactie #1 Gepost op: 9 juli 2010, 19:49:58 »
Zo eens in de zoveel tijd heb ik van die momenten achter mijn werklaptop met Windows XP, dat ik denk: "Wat een achterhaalde techniek toch allemaal!"
Dat had ik gisteren ook toen ik wat bestandjes via de Windows Verkenner moest verplaatsen.

Hoi Just,

Even plagen: ik vind Windows XP ook achterhaalde techniek; dat is een OS van 10 jaar oud. Een vergelijking tussen een actuele Linux versie met bijv. Windows 7 is veel eerlijker, toch? ;)

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Achterhaalde techniek?
« Reactie #2 Gepost op: 9 juli 2010, 20:28:15 »
Hallo Ronald,

Ik ken Windows Vista. Daar heb ik goed de buik van vol. Ik heb weleens gespeeld met de Beta van Windows 7, maar meer ook niet. Dat beviel verder goed. De dames hier thuis zullen wel een keer overstappen en dan leer ik er wel mee omgaan.

Maar nou voor de draad ermee: heeft W7 dan wel een Verkenner met tabs of is het nog steeds een ding met maar één venster?

Ik gooi het er maar even in  ...


Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Achterhaalde techniek?
« Reactie #3 Gepost op: 20 juli 2010, 21:41:31 »
Hoi Just,

Maar nou voor de draad ermee: heeft W7 dan wel een Verkenner met tabs of is het nog steeds een ding met maar één venster?

Nee. Maar je kunt wel heel snel 2 Verkenners openen en die perfect naast elkaar positioneren door de menubalk aangeklikt te houden en dan naar helemaal links of rechts te slepen. ;)

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Achterhaalde techniek?
« Reactie #4 Gepost op: 20 juli 2010, 22:01:46 »
Hoi Ronald,

1 - 0 voor Nautilus dan!

Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers