Hoi Hans,
Ik zie geen beestjes maar ook
geen actief antivirus programma!
Start Hijackthis.
Plaats alleen vinkjes bij deze items:
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL =
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL =
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page =
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157(onnodige items)
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files\AVG\AVG9\avgssie.dll (file missing)
(Je hebt AVG verwijdert?)
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Lokale service')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Netwerkservice')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
(de oude Windows Messenger, is niet MSN. Als je dit niet gebruikt mag je deze 3 aanvinken)
Klik op 'Fix checked'
Sluit Hijackthis.
Download
MBAM (Malwarebytes' Anti-Malware).
http://www.malwarebytes.org/mbam-download.php
Dubbelklik op
mbam-setup.exe om het programma te installeren.
Verander geen instellingen tijdens de installatie.
Plaats indien nodig een vinkje bij "
Update Malwarebytes' Anti-Malware" en "
Start Malwarebytes' Anti-Malware"
Klik daarna op "Voltooien".
Updates worden nu automatisch gedownload en geinstalleerd.
Wacht tot het programma weer verschijnt.
Updaten:
Klik op tab "Update" en dan op "Controleer op updates".
Als je een antivirus-programma actief hebt, stop dat dan eerst. Het scannen van MBAM gaat dan een stuk sneller.
Ruim eventueel eerst tijdelijke (internet) bestanden op.
Selekteer dan tab "Scanner", kies "Volledige Scan" en klik op Scan.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op "Verwijder geselecteerde".
Na het verwijderen zal een log openen en kan er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.
Herstart de computer en MBAM
Ga naar tab "Logs" en dubbelklik op de logfile die als laatste gemaakt is.
Kopieer de inhoud en plak dat in een nieuw bericht.
groeten, Peter