Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

500 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 08:44:31

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Pixel massage?  (gelezen 7656 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Pixel massage?
« Gepost op: 7 november 2009, 21:34:05 »
Bericht 1 van 10

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:pauluDatum:23-09-2007
 Aan:AllenMsgID:3568.1
 Onderwerp:Pixel massage?Forum:ws-nlcomputer
Hallo,
Sinds kort heb ik ergens een constant rode pixel op m´n lcd-scherm,een ´stuck´ pixel.
Ik heb al zo wat met software geprobeerd (http://www.killdeadpixel.com/) om het te verhelpen maar dat lijkt niet veel te doen.Heb het nog niet echt lang laten draaien,minuut of 20.
Nu heb ik ook gelezen dat je de pixel kan masseren door er wat tegen te porren.Heeft iemand wel eens succes gehad met deze methode?(of schade....)
http://www.wikihow.com/Fix-a-Stuck-Pixel-on-an-LCD-Monitor
Groeten Paul


Bericht 2 van 10

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:23-09-2007
 Aan:pauluMsgID:3568.2
 Onderwerp:Pixel massage?Forum:ws-nlcomputer
Hoi Paul,
Tsja... Ik kan mij voorstellen, dat het in enkele gevallen toevallig wel eens zo zal zijn, dat je een dode pixel weer kan herstellen met deze vorm van handoplegging. Maar dat je er ook pixels mee kan slopen als je niet voorzichtig genoeg bent is wel zeker. Dit laatste kán natuurlijk voordelig zijn als je nog garantie hebt, en de dead pixel policy nog niet overschreden was.
Dit kwam ik ook nog tegen:How to refresh your monitor...When you find that you are losing pixels purchase a bottle of replacement pixels from any computer store. Pour the new pixels into the monitor through the holes in the top of the monitor.
Traditional Pixel dispenser Handy pixel tablets Bulk pixel colors
[/c]
Sometimes your monitor may develop a 'resource leak' where pixels of a certain type may begin to leak out of the display and stain the monitor body itself.  
This is most common with red pixels as they are the smallest and most slippery of the colors. It is best to keep a bottle of red pixels on hand for refilling your machine on a monthly basis. [/t]
 
Heb je al lieve woordjes voor de narrige pixel geprobeerd?
Ok, genoeg geplaagd. Constant rood zeg je. Is dat op een zwarte of op een witte achtergrond? Anders gezegd: welke afwijking zie je bij een witte en zwarte achtergrond?


Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage


Gewijzigd 23/09/2007 7:44 CET door Michel Uphoff (Sysop)


Bericht 3 van 10

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:pauluDatum:23-09-2007
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3568.3
 Onderwerp:Pixel massage?Forum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
Dat zijn aardige grappen.Leg jij je dan zo direct neer bij zo´n pixel?
(ik meen dat die policy is dat 2 of 3 van die pixels als acceptabel wordt gezien,hm ik vind het toch niet leuk...)
Het is een rode die vooral op een donkere achtergrond is te zien.
Zat te denken om m´n electrische floss-apparaat er op los te laten.:-)
Die ene methode lijkt me wel practisch onmogelijk om de monitor uit te zetten en dan exact op de pixel met iets te drukken en hem dan weer aan te zetten,en dan ook nog eens met een wat vochtige doek ertussen.....???.Maar zo met een donkere achtergrond en dan met iets afgeronds,ik zat aan m´n tablet-schrijver te denken, te drukken zodat je even de omgeving ziet oplichten ga ik denk ik voorzichtig proberen.
Groet,Paul


Bericht 4 van 10

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:23-09-2007
 Aan:pauluMsgID:3568.4
 Onderwerp:Pixel massage?Forum:ws-nlcomputer
Hoi Paul,
>> Het is een rode die vooral op een donkere achtergrond is te zien <<
De term 'stuck pixel' is nogal misleidend. Alsof dat ding vast zit en weer los te krijgen is. Het gaat dus om de rode sub-pixel die altijd brandt. In het algemeen betekent dit dat er dus wel degelijk vloeibaar kristal is in de 'cel', en dat dat kristal gepolariseerd is, er loopt dus een stroom door.
De daarvoor benodigde spanning wordt geleverd via een thin film transistor die als schakelaar dienst doet. Nu kunnen er afhankelijk van het type transistor (npn of pnp) twee dingen aan de hand zijn:
1: De transistor is 'doorgeslagen' (tussen collector en emittor loopt een continue stroom). Daar valt in geen eeuwen tegen op te wrijven, die tor is dood en blijft dood.
2: De stroomvoorziening naar de basis is afwezig en er blijft daardoor een continue stroom lopen tussen collector en emittor.
Als dit laatste veroozaakt wordt door een haarscheurtje oid bij de transisor dan zou ,puur in theorie, het heel soms zó kunnen zijn dat door wat mechanische kracht uit te oefenen op precies het goede plekje dat haarscheurtje (tijdelijk) weer sluit.
De kans daarop is echter erg klein lijkt mij. Kleiner dan de kans dat je bij te hard drukken juist scheurtjes veroorzaakt en dus verder van huis raakt.
Maar wie weet behoor je ook tot die paar gelukkigen?

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 5 van 10

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:pauluDatum:24-09-2007
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3568.5
 Onderwerp:Pixel massage?Forum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
Het lijkt dus een beetje op schudden om een kapotte gloeilamp weer te laten branden,met meer risico dan.....
Groet,Paul


Bericht 6 van 10

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:24-09-2007
 Aan:pauluMsgID:3568.6
 Onderwerp:Pixel massage?Forum:ws-nlcomputer
Hoi Paul,
>> Het lijkt dus een beetje op schudden om een kapotte gloeilamp weer te laten branden <<
Ja zoiets als de hele kroonluchter flink schudden om een van de lampjes weer aan de praat te krijgen.
(En natuurlijk lukt dat dan een of twee geluksvogels eens, en dan ontstaat er een urban legend).

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 7 van 10

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:pauluDatum:25-09-2007
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3568.7
 Onderwerp:Pixel massage?Forum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
>´urban legend´,een broodje pixel.......<
Ja dat eeen beetje voorzichtig porren op het scherm haalt niet veel uit,het is wel een waterbed zeg......
Wat betreft de gloeilamp heb ik dat toch wel voor elkaar gekregen maar dan wel met een doorzichtige zodat je de gebroken draad kan zien,en weer kontakt kan laten maken.
Groet,paul


Bericht 8 van 10

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:PaulvDatum:20-06-2008
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3568.8
 Onderwerp:Pixel massage?Forum:ws-nlcomputer
>>Maar wie weet behoor je ook tot die paar gelukkigen?<<
Yes,toevallig ben ik m´n rode pixel kwijtgeraakt.Bij het weer aan de muur willen bevestigen van m´n scherm een tijd terug slipte het scherm uit m´n handen en viel met een dreun plat op m´n bureau.Vreesde het ergste voor m´n scherm maar de rode pixel bleek weg ,daarvoor in de plaats was wel op een veel gunstiger plek,aan de rand,een weinig storende blauwe pixel ontstaan.
Groet,Paul


Bericht 9 van 10

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:20-06-2008
 Aan:PaulvMsgID:3568.9
 Onderwerp:Pixel massage?Forum:ws-nlcomputer
Dag Paul,
>> en viel met een dreun plat op mn bureau <<
Ik heb hier in de schuur nog een paar matige tFt schermen met meerdere dode pixels. Ik ga er nu het dak mee op. Je hoort van mij.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 10 van 10

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:PaulvDatum:20-06-2008
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3568.10
 Onderwerp:Pixel massage?Forum:ws-nlcomputer
Dag Michel,
Ik zie het al voor me :-)
Groetjes,Paul