Hoi Guppie,
Microsoft kan hier echt totaal NIETS aan doen, dit gaat puur om de communicatie tussen de mailserver van UPC en de mailserver van KPN. In technische zin verloopt dat goed, want ze praten inderdaad met elkaar. Alleen besluit de mailserver van KPN vervolgens om jouw mail te weigeren.
Dat moet dus opgelost worden aan de KPN-kant. En zij gaan pas wat doen, als zij iets van UPC horen. Dus: de beheerder van de mailserver van UPC moet even contact opnemen met de beheerder van de mailserver van KPN, en daarbij iets aangeven van 'vanaf onze aansluiting met IP nummer xxx.xxx.xxx.xxx is gespamd via onze mailserver met IP nummer yyy.yyy.yyy.yyy, dit probleem is nu opgelost, dus kunt u de blokkade aub weer opheffen'.
Bij grote bedrijven als UPC kan het moeilijk zijn om door te dringen tot iemand die wél weet waar het echt over gaat. Blijven volhouden, en vragen naar iemand van de 'tweede lijn' kan helpen. Veel succes in ieder geval!
Overigens, het zóu nog kunnen dat dit probleem vanzelf overgaat. Meestal zijn dit soort blokkades niet voor eeuwig, maar bijvoorbeeld voor een aantal weken. Daarna vervalt de blokkade automatisch. Dat is omdat het zeker bij eindgebruikers nogal eens voorkomt dat IP-nummers wijzigen (en dus heeft het weinig zin om een IP-nummer, waarvan ooit is gespamd, voor eeuwig te blijven blokkeren). E.e.a. is wel afhankelijk van het beleid van de provider (ik heb geen idee hoe ze dat bij KPN doen).
Groeten,
Ronald