Hoi,
Bij een kennis van me werkt de VPN toegang (vpn server via Vigor 2200) plotseling niet meer. Eind mei/begin juni werkte het nog prima en heb ik zelf de verbinding nog gebruikt. Inmiddels werkt het geheel dus niet meer (geeft error 800).
Het betreft een 'oude' Wannadoo adsl aansluiting, ik heb begrepen dat dat inmiddels Online/Orange is? Er is daar een speedtouch (type weet ik zo niet uit m'n hoofd) aangesloten waarbij de default server staat ingesteld naar het IP nummer van de Vigor 2200 die daar weer achter zit. Ik heb al het nodige geprobeerd, poort 1723 op de Vigor wan poort reageert (getest met telnet en een syslog deamon voor de logging), de forward van de speedtouch naar de default server werkt ook, getest met RDP 3389 geforward vanaf vigor naar server, ook http 80 gaat goed). Echter het lijkt alsof poort 1723 aan de buitenkant niet open staan cq. geblokkeerd is, maar volgens mij staat er in de speedtouch niets anders ingesteld dan vroeger (kan het zijn dat Online een update heeft gedaan, lijkt me sterk?). Weet iemand of Online rond die tijd ergens is begonnen met het filteren van poorten of zo? Bij de helpdesk kom ik niet veel verder dan het antwoord "op vpn geven we geen support" en daarna wordt het stil.
Heeft iemand een suggestie, en vooral hoe ik het geheel goed kan testen, want ik begin er een beetje wanhopig van te worden...
TdJ