Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

495 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 17:41:46

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: PhotoPrint  (gelezen 6443 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
PhotoPrint
« Gepost op: 20 oktober 2010, 10:18:45 »
Goedemorgen,

Een RSS lezer is toch wel een buitengewoon fijn ding tegenwoordig. Wat ik zoal niet opdoe van dat ding is met geen pen te beschrijven.

Zo las ik vanmorgen als ervaren motorrijder het smakelijke verhaal van het getob over de digitale flitspaal:

 http://is.gd/g9hOr
       
De geschiedenis herhaalt zich. Vroeger stond ik een ons te wegen voor een rood stoplicht wat maar niet op groen sprong tot er een
auto bij kwam staan. En als ik belde lag het aan het "te weinig ijzer". Tot ik een BMW had en dat dan zei. Dan deden ze natuurlijk wel wat aan de afstelling, want <eh, ow ja, de politie reed ook BMW>
     
Ik geloof alleen dat ik dat trucje nou even niet gebruik.

En zo las ik ook in via een ander RSS bericht over PhotoPrint. Het zit natuurlijk ook netjes in het Ubuntu Softwarecentrum. Net geïnstalleerd met één rechterklik. Fotootje geprint met lekker veel rood, groen en blauw erin. Prima resultaat!! Geen tob meer met profiel hier, profiel daar.

Vroeger had ik veel plezier om in de trapkast een postzegel foto zelf af te drukken op de meest simpele manier die er was. Ik had geen plek en ik had ook niet het geld voor een vergroter.

Weet je: geluk is niet te koop. Ook niet bij de fotograaf.

En nu print ik A4 lappen van foto´s op een printer, wat een buurman kwam brengen omdat hij er genoeg van had, met goedkope inkt van Action, op goedkoop papier van Lidl met een gratis computer systeem van Ubuntu en een eveneens gratis programmaatje dat Photoprint heet.

En ik ben heel blij!
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers