Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

504 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 12:40:54

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Notebook op de scoot  (gelezen 9524 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Notebook op de scoot
« Gepost op: 7 november 2009, 21:55:54 »
Bericht 1 van 7

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:hettyvanvelzenDatum:25-01-2008
 Aan:AllenMsgID:3729.1
 Onderwerp:notebook op de scootForum:ws-nlcomputer
Hallo wie dit dan ook leest, ik mag/moet van mijn baas mijn notebook mee naar huis nemen, nu ga ik graag met de scooter en dat betekent best wel wat gehobbel en ik vraag me af of de harde schrijf dat wel zo lekker vind. vroeger nam ik mijn eigen notebook nog weleens mee op de fiets en dat was zeker geen succes. nu heb ik ooit ergens gelezen dat je de harde schrijf kan vastzetten tijdens transport maar ik kan niet meer vinden hoe en waar. heeft iemand ervaring met dit probleem?? thanks h


Bericht 2 van 7

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:26-01-2008
 Aan:hettyvanvelzenMsgID:3729.2
 Onderwerp:notebook op de scootForum:ws-nlcomputer
Hoi Hetty,
>> ik vraag me af of de harde schrijf dat wel zo lekker vind <<
Die harddisk kan klappen hebben waaraan een normaal mens subiet overlijdt, maarrr... dan moet het notebook wel uit staan.
De rest van het notebook kan soms wat minder tegen al dat hobbelelen, vooral het beeldscherm wil wel eens beschadigen als het dunne scherm door iets zwaars wordt ingedrukt. Als je er voor zorgt dat dat notebook droog en vlak opgeborgen zit zonder dat er zwaar op wordt gedrukt van buiten af, is er niets aan de hand. Wil je dat de kast netjes en krasvrij blijft, dan zal je er iets zachts omheen moeten hebben.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 3 van 7

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Just VechtDatum:27-01-2008
 Aan:hettyvanvelzenMsgID:3729.3
 Onderwerp:notebook op de scootForum:ws-nlcomputer
Hallo Hetty,

>> dat je de harde schijf kan vastzetten tijdens transport <<

Dat herinner ik me nog wel. Dat was het PARK commando uit de MS DOS tijd. Mijn collega's en ik sjouwen het hele jaar door onze laptops de hele wereld rond, maar we doen niks bijzonders wat dit soort zaken betreft. Die harde schijven gaan ook niet kapot, ondanks dat die laptops heel intensief worden gebruikt.
Ik zie de noodzaak ervan ook niet zo in. Ik neem die laptop vaak mee op de fiets naar kantoor, maar dan wel in een daarvoor bedoelde AGU zijtas met een gepolsterd vak. Nooit iets mee gebeurd. En mijn 10 jaar oude Toshiba Tecra 8000 gaat regelmatig mee op de motorfiets in een degelijke TARGUS notebook tas. Het ding heeft gisteravond nog de hele avond een diashowtje staan draaien met alle wedstrijdfoto's van mijn motorclubje. Die Tecra 8000 laptops zijn echt taaie dingen.

Die laptops gebruiken we maximaal drie jaar. In een heel enkel geval mogen we zo'n afgeschreven machine houden, zoals die oude Toshiba. Soms moeten ze dan uit elkaar vanwege kleine problemen. Vrijwel alle belangrijke schroeven zit met een borgmiddel vast. Toch zit er na drie jaar zeer intensief gebruik het nodige min of meer los.
groeten,

Just Vecht
mijn Linux Blog



Bericht 4 van 7

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:hettyvanvelzenDatum:27-01-2008
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3729.4
 Onderwerp:notebook op de scootForum:ws-nlcomputer
Hallo Michel en Just
allebei bedankt voor jullie reactie, ben al een stuk gerustgesteld, de tas die bij de notebook hoort past helaas niet in mijn topkoffer en zijkoffers bestaan niet voor waar ik oprij maar ik zag op internet dat er speciale rugzakken zijn voor noteboooks . nu heb ik een behoorlijke hekel aan een rugzak tijdens het rijden maar ik heb mijn gewone rugzak uitgeprobeerd door die vast te maken op de buddyseat aan de topkoffer en dat ging goed. dat lijkt me dan voorlopig een prima oplossing.
nogmaals dank
gr
h


Bericht 5 van 7

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Just VechtDatum:27-01-2008
 Aan:hettyvanvelzenMsgID:3729.5
 Onderwerp:notebook op de scootForum:ws-nlcomputer
Hallo Hetty,

>> door die vast te maken op de buddyseat aan de topkoffer <<

Zo doe ik dat ook. Dat gaat met een spin of een paar haak-elastieken heel prima. De boel rust op de buddy en dat geeft wat extra schokabsorptie. Ik heb zo ook wel vaker een complete PC kast meegenomen.

Ik loop nog met het plan rond mijn bagagerekje uit te breiden met een steun voor dit soort dingen. Ik bouw mijn bagagerekjes zelf van 15 mm CV pijp. Een extra uitklap-, opklap- of uitschuifrekje erbij knutselen is ergens wel een uitdaging.
Geen rugzak met laptop op de rug meenemen, hoor! Mocht er onverhoopt iets gebeuren, dan kan die laptop je nog heel lelijke blessures opleveren. Je weet tegenwoordig maar nooit met die  navigator-verslaafde automobilisten. Als dat ding "Linksss" roept dan gaan ze meteen.


groeten,

Just Vecht
mijn Linux Blog



Bericht 6 van 7

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:03-02-2008
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3729.6
 Onderwerp:notebook op de scootForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
Ik lees toevallig dit draadje en heb er ook een vraag over:
zoals je weet pendel ik per Ryan Air regelmatig tussen NL en ES en heb dan mijn laptop in de handbagage. Da's zo'n bekend handbagagekoffertje op wieltjes die je met een verlengstuk achter je aantrekt. Zodra we op hobbelige ondergrond komen (veelal als je buiten van en naar het vleigtuig loopt) dan til ik het hele koffertje op om de laptop te beschermen. Maar dan moet eerst het verlengstuk uit de klemmen gehaald worden en ingeschoven. Ben ik nu overdreven voorzichtig bezig?
Don 


Bericht 7 van 7

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:04-02-2008
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3729.7
 Onderwerp:notebook op de scootForum:ws-nlcomputer
Hoi Don,
>> Ben ik nu overdreven voorzichtig bezig?  <<
Toevallig weet ik uit eigen ervaring dat je daar goed aan doet.
Ik had een jar of twee terug een klant met een defect notebook. Toen ik de schroefjes er uit wilde draaien, kwam ik tot de ontdekking dat er nogal wat verdwenen waren, en nardat ik het ding helemaal open had, bleek er van alles in het notobook los te zitten, inclusief de processor. Bijna helemaal uit elkaar getrild dat ding, en dat kwam zo bleek bij navraag door wat jij beschrijft: de bobbeltjes van Schiphol. De klant was een zeer frequent reiziger.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage