Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

497 gasten, 1 lid
 

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 12:19:05

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Defect DVD station  (gelezen 8756 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Defect DVD station
« Gepost op: 7 november 2009, 21:57:12 »
Bericht 1 van 8

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:08-02-2008
 Aan:AllenMsgID:3741.1
 Onderwerp:defect DVD stationForum:ws-nlcomputer
Hoi All,
Voordat ik naar de schroevendraaier grijp het volgende: mijn DVD station heeft het plots begeven. Althans ik kom erachter dat hij geen cd-rom en dvd's meer herkent. Hij gaat tijdens opstarten van de pc gewoon mee in de procedure en staat uiteindelijk genoteerd tussen alle andere stations te weten een diskettestation, harde schijven C, D en G, een CD-RW station en het DVD station F. Zes stuks dus.
Rechtermuisklik op het station en dan 'Uitwerpen' werkt gewoon maar de meeste andere opties resulteren meestal in "plaats een schijf of een ander geschikt medion in station F". Drivers worden als OK bevonden. (dit apparaat werkt correct)
Wat nu? Apparaat eruit halen en de verwijderingsbijdrage activeren?? Of valt dit DVD station nog te redden?
Don
  


Bericht 2 van 8

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:08-02-2008
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3741.2
 Onderwerp:defect DVD stationForum:ws-nlcomputer
Hoi Don,
>> Of valt dit DVD station nog te redden? <<
Als je de bekabeling hebt nagelopen, en je hebt het ding ook getest met fabrieks cd's/dvd's/audio cd's en niets wordt gelezen, dan lijkt het mij dat het ding een tikkie blind is.
Je zou de flacable aansluitingen van DC en DvD nog even kunnen verwisselen om te zien of de cd speler het op de dvd aansluiting doet en andersom niet.
Gelukkig kost een leuke cd/DvD lezer/brander tegenwoordig pakweg 25-30 euro. En dan houd je nog een alleraardigst kassie over om eens open te maken en te zien hoe zo'n ding in mekaar steekt. (Om dan dat snippertje papier op de lens te ondekken dat je zó weg kan halen.. <G>)

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 3 van 8

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:09-02-2008
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3741.3
 Onderwerp:defect DVD stationForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
>>Gelukkig kost een leuke cd/DvD lezer/brander tegenwoordig pakweg 25-30 euro.<<
Er lag vanmorgen een Aldi-krantje in de bus met aanbiedingen t.g.v. een nieuwe Aldizaak vlak in de buurt. Onder de aanbiedingen ook een Medion DVD-rw station voor een prikje: 20 euro. Lezen en branden dus. (inclusief een pak koekjes t.g.v. de opening:-) Wat een toeval dat mij die aanbieding 1 dag na het ontdekken van het deffect onder ogen komt. Ik heb me niet lang bedacht en ben het ding gaan halen. Ik heb hem met de DVD player verwisseld en deze werkt perfect. Althans, cd-rom en dvd-lezer werken alvast. Kortom, de oude DVD player was 'himmele'. Die mag naar het stort.

Vraagje: het andere station, de CDwriter is E: en dit DVD station is F:. Dit omdat de jumper van de CDWriter op Master staat en ik het DVD station op slave heb gezet, net zoals zijn overleden halfbroer. Het audiokabeltje heb ik ook weer het DVD station gestoken. Uiteindelijke vraag: maakt het niet uit in welke volgorde ik deze twee cd-stations zet? Of is er om de een of andere reden een voorkeur om het DVD station op Master te zetten?

Gr. Don 


Bericht 4 van 8

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:09-02-2008
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3741.4
 Onderwerp:defect DVD stationForum:ws-nlcomputer
Hoi Don,
>> Of is er om de een of andere reden een voorkeur om het DVD station op Master te zetten?  <<
Sinds een jaar of wat is er geen enkele reden om een voorkeur te hebben voor Master of Slave posities < Van computer drives dus.. ;-) > .
Overigens hebben die driveletter E: en F: eigenlijk niets te maken met de 'hardware' volgorde van de spelers, je kan ze onder XP heel eenvoudig aanpassen (bij mij is de lezer R: en de brander W:)
Je zóu toch even dat brandertje kunnen openen voor je het gaat storten. Wie weet heb je straks dan twee DvD/Cd lezers/branders. Bovendien is zo'n klusje goed voor de traning van de fijne motoriek. (De nijptang en baco kan je dus in de kist laten liggen).

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 5 van 8

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:09-02-2008
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3741.5
 Onderwerp:defect DVD stationForum:ws-nlcomputer
>>Bovendien is zo'n klusje goed voor de traning van de fijne motoriek.<<

:-)

Nou, dat zit wel goed bij mij. Ik heb jarenlang houten blaasinstrumenten gerepareerd. Zodra iets pielewerk wordt, (is pielewerk een bovenrivierse uitdrukking?) bijv. brillenschroefjes, kleine batterijtjes plaatsen, kettinkjes inkorten enz. dan moet ik meestal komen opdraven.
Ik zal het ding eens openmaken. Het was dus alleen een dvd-lezer. Met mijn nieuwste aanwinst kan ik nu ook branden.

Don 


Bericht 6 van 8

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:09-02-2008
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3741.6
 Onderwerp:defect DVD stationForum:ws-nlcomputer
Hoi Don,
>> is pielewerk een bovenrivierse uitdrukking? <<
Als je die malle, bourgondisch-onzinnige extra e weglaat wel. Het is toch pielen en niet piele-en. Stam piel, ik piel, hij pielt, wij pielen. Pielwerk! Ja?  (tss... rare lui die Lambargers..)
>> Het was dus alleen een dvd-lezer. <<
O... nou ja, die is nog € 4,50 waard. Als 'ie het nog doet.
Piel ze!

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 7 van 8

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:09-02-2008
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3741.7
 Onderwerp:defect DVD stationForum:ws-nlcomputer
Ik piel, hij pielt enz. Je vergeet echter de aanvoegende wijs oftewel het subjuntief: dat hij piele.... <g>

  


Bericht 8 van 8

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:09-02-2008
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3741.8
 Onderwerp:defect DVD stationForum:ws-nlcomputer
Hoi Don,
>> aanvoegende wijs <<
Ja hoor... We worden al pielendewijs pielend wijs.
Ik dat maffe woord inmiddels niet meer piel^h^h^h^h horen.


Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage