Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

501 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 19:36:18

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: ubuntu server interface  (gelezen 15535 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Janv
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 14
  • Geslacht: Man
    • computerclub
ubuntu server interface
« Gepost op: 12 november 2010, 12:47:41 »
Hallo
 
Ik ben hier nieuw en al jaren bezig met Windows maar je kan de Homer server installeren van windows met een grafiische interface.
mijn vraag bestaat er ook zo iets voor Ubuntu Srever, ik weet niet of er dit soort programma 's zijn voor de server installatie.
Je kan natuurlijk de desktop downloaden en de nodige software weer veriwijderen.
 
al lopen stoeien met de server versie 10 en ook met de desktop versie,
De desktop draait apart op een laptop naar tevredenheid alleen ben ik nog bezig om de bestenden te delen via samba maar dat gaat ook wel lukken
Voor de server test dit op een apart systeem waar niets ander op komt dus gaat het mis das pech. en opnieuw proberen deze HD heeft al wat veranderingen ondergaan.
 
ben benieuwd naar de reactie's
 
http://www.pcclub-vaassen.tk
Met vriendelijke groet,
Jan

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: ubuntu server interface
« Reactie #1 Gepost op: 12 november 2010, 23:30:05 »
Hallo Jan,

Ik heb net een overzicht bekeken van de Windows Home Server. Men belooft nogal wat. Dat kost veel ruimte! Kost dat dan nog wat of is het gratis?

Bij Ubuntu heb je de Ubuntu One cloud. Daar krijg je 2 GB ruimte met een heel nette integratie met Gnome en de Nautilus Verkenner. Ik ben niet uitgebreid op zoek gegaan naar alle mogelijkheden van Ubuntu One, maar ik gebruik die cloud wel serieus op een eenvoudige manier. Zo kan ik onderweg gemakkelijk bij bepaalde bestanden. Dat vind ik erg handig.

Je kan bestanden op je PC plaatsen in de Ubuntu One map, je kan ook hele mappen naar Ubuntu One synchroniseren en je kan bestanden in de cloud publiceren. Dan krijg je een link voor derden waarmee ze die bestanden kunnen ophalen.

Simpel, werkbaar en voor eenvoudige mensen te begrijpen. Ik heb wel eens een FTP server opgezet in Linux. Goed te doen, maar veel meer rompslomp dan Ubuntu One.
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Janv
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 14
  • Geslacht: Man
    • computerclub
Re: ubuntu server interface
« Reactie #2 Gepost op: 13 november 2010, 09:24:19 »
Beste Just,
 
 
Iets van Windows en GRATIS gaat helaas niet samen.  >:(
Bedankt voor de info en de het cloud gebeuren had ik wel gezien op de club hebben we echt zo'n linux freak, die had er ook na gekeken maar een oordeel had hij er nog niet over. de CD ubuntu server staat ook de cloud versie ook op dacht ik.
Ik zal op de club hem nog eens vragen  of hij er al meer over weet.
We blijven even doorzoeken.
 
bedankt voor je antwoord.
 
 
wordt vervolgd.
Met vriendelijke groet,
Jan