Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

116 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

3 mei 2024, 10:06:20

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: USB stick Kingston traveller G3 4 GB  (gelezen 12981 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Henk van Asselt

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 146
  • Geslacht: Man
USB stick Kingston traveller G3 4 GB
« Gepost op: 9 december 2010, 12:01:32 »
Hallo,
 
Ik heb net een USB stick Kingston traveller G3 4 GB in bezit.
 
Ik werk met XP Home SP3. Als ik de stick in de poort doe, dan hoor ik het bekende geluidje dat er een stick is geplaatst. Ook in verkenner zie ik netjes dat er een verwisselbare schijf op de poort zit.
Nu komt het probleem. Wil ik op de stick een nieuwe map maken, dan krijg ik de melding "kan de map Nieuwe map niet maken. Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden."
 
Gebruik ik de tool "UsbFormatter.EXE", dan krijg ik de melding "Er is geen usb apparaat aangetroffen".
 
Hoe los ik dit probleem op?
Groetjes,
Henk

Offline Henk van Asselt

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 146
  • Geslacht: Man
Re: USB stick Kingston traveller G3 4 GB
« Reactie #1 Gepost op: 9 december 2010, 15:52:27 »
Hallo,
 
Ik heb net op het werk geprobeerd of de stick daar wel werkt.
 
De eerste keer dat ik de stick er in deed, kwam op een gegeven ogenblik de melding, dat de software geïnstalleerd is en de hardware klaar is voor gebruik. Daar gaat het nu prima.
Groetjes,
Henk

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: USB stick Kingston traveller G3 4 GB
« Reactie #2 Gepost op: 9 december 2010, 17:50:06 »
Hallo Henk,

Bekend probleem met die Kingston Travellers volgens mij. We hebben er een stel op het werk gehad. Ze liggen maar een heel enkel keertje dwars, maar het blijft vervelend. En het duurt soms ook erg lang voor ze het wel doen.

Ik kon toen geen oplossing vinden, maar wie weet is er nu wel wat. Ik zal na het eten eens Googlen.
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Henk van Asselt

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 146
  • Geslacht: Man
Re: USB stick Kingston traveller G3 4 GB
« Reactie #3 Gepost op: 9 december 2010, 18:24:30 »
Hoi Just,
 
>>En het duurt soms ook erg lang voor ze het wel doen.<<
 
Gaan ze het na verloop van tijd dan in een keer wel doen?
 
Groetjes,
Henk

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: USB stick Kingston traveller G3 4 GB
« Reactie #4 Gepost op: 9 december 2010, 21:41:43 »
Hallo Henk,

Hoe ziet het lijstje bij apparaatbeheer eruit? Geen gele uitroeptekens enof rode kruisjes?
Klik op het plusje bij schijfstations en rechtsklik dan op de Kingston Traveller. Klik op Stuurprogramma bijwerken

Herstart na een update de computer.
Als het nog niet lukt, open dan nogmaals apparaatbeheer. Klik op het plusje bij schijfstations en rechtsklik dan op de Kingston Traveller. Klik op Eigenschappen
Maak een screenshot van tabblad Algemeen


groeten, Peter

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: USB stick Kingston traveller G3 4 GB
« Reactie #5 Gepost op: 9 december 2010, 22:20:54 »
Hallo Henk,

Nee, de kuren verdwenen nooit. Het was verschillend per laptop, ook al waren die helemaal gelijk qua hardware. Diegenen die daar mee zaten zijn noodgedwongen overgestapt naar andere merken en/of types.

Met dat lang bedoelde ik de tijd tussen insteken en het moment dat de inhoud toegankelijk is. Wat dat aangaat is het verschil tussen Windows en Linux erg groot.

Volg Peter zijn aanwijzingen maar. Dat is de goede aanpak. Het probleem is nog wat meer te vinden op Internet dan toen, maar ik zie geen oplossing.
De aanwijzingen op http://www.kingston.com/support/usbflashdrives/faq/pcdt_1.asp zijn ontwijkend. Als andere sticks alle goed werken waarom zoekt men de oplossing dan elders?

Als je zin hebt, graaf wat verder door in de 18 miljoen antwoorden op Google met de zoekwoorden kingston traveller not seen of klik op deze link:  http://is.gd/iswE8
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Henk van Asselt

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 146
  • Geslacht: Man
Re: USB stick Kingston traveller G3 4 GB
« Reactie #6 Gepost op: 10 december 2010, 01:33:32 »
Hoi Peter en Just,
 
Ik heb een kruisje bij het sec. IDE kanaal staan, omdat die niet gebruikt word Als ik deze wel aan zet, dan is het probleem nog steeds niet verholpen.
 
>>Klik op het plusje bij schijfstations en rechtsklik dan op de Kingston Traveller.<<
Zoals je in de bijlage kunt zien, staat de stick wel in het rijtje. Ik heb ook de gegevens van het stuurprogramma in de bijlage staan.
 
Het volgende ergens gevonden op internet:
"After 3 hours I've found that if you manually install device in the install new hardware, the compatible device will show a Disk Drive :"Kingston Data Traveler2 USB Device".
This works but is a bit of a kludge as it still shows an Unknown Device in the Device Manager tab. Note that in the properties of this device WINDOWS\System32\drivers directory will show disk.sys, hotcore.sys, hotcore2.sys,PartMgr.sys as its drvers. Otherwise all's fine."

 
Als ik dit zo lees, dan lijkt mij dat ik wel de goede stuurprogramma's heb. Als ik de wizard gebruik, dan krijg ik ook de melding dat er geen betere stuurprogramma zijn.
 
 
Site van Kingston:
"The applications/ drivers that need to be removed or disabled include Adaptec EZ CD Creator & Adaptec Direct CD, USB Scanner software and drivers, Digital Camera software and drivers, Zip Drive software and drivers and some Anti-Virus programs. Once the DataTraveler installation is complete, you can reinstall or enable these applications and drivers."
 
Ik heb inderdaad software van een digitale camera geïnstalleerd. Maar het is geen optie om die te verwijderen en opnieuw te installeren. Het is toch ook belachelijk dat dat nodig zou zijn, aangezien andere sticks het wel doen.
 
>>Als je zin hebt, graaf wat verder door in de 18 miljoen antwoorden<<
Daar was ik al mee bezig geweest.
Groetjes,
Henk

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: USB stick Kingston traveller G3 4 GB
« Reactie #7 Gepost op: 10 december 2010, 19:41:27 »
Hoi Henk,

Kun je ook een screenshot maken van de Eigenschappen van deze stick:
Klik op het plusje bij schijfstations en rechtsklik dan op Kingston DataTraveler G3 USB Device.
Klik vervolgens op Eigenschappen
Maak een screenshot van tabblad Algemeen

Het tijdelijk uitschakelen van antivirus software is aan te raden tijdens het installeren van nieuwe hardware.

Maakt het nog verschil als je die USB stick in een andere USB poort steekt. Ik heb wel eens meegemaakt dat een USB webcam opnieuw geïnstalleerd werd als je hem eerst voorin en daarna achterin een desktop inplugde?


Peter

Offline Henk van Asselt

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 146
  • Geslacht: Man
Re: USB stick Kingston traveller G3 4 GB
« Reactie #8 Gepost op: 11 december 2010, 12:50:29 »
Hoi Peter,
 
In de bijlage heb ik het screenshot van tabblad algemeen.
 
>>Maakt het nog verschil als je die USB stick in een andere USB poort steekt<<
Procedure:
Ik steek de stick in de poort en zie wel "Verwisselbare schijf (J:)" (zie bijlage verkenner fout), maar ik kan er verder niks mee er staan wel 2 mappen op maar ze zijn niet te zien. Haal ik de stick er uit en stop hem 1 seconde later weer in dezelfde poort, dan werkt het wel (zie bijlage verkenner goed).
Het maakt niet uit met welke poort ik dit doe.
 
Dit heb ik gedaan voor beide poorten. Na wisseling van poort ging het weer niet goed. Verwijderde ik de stick en deed hem weer in dezelfde poort, dan werkte het wel.
 
Nu komt het :
Nu ik de procedure voor beide poorten meerdere keren heb gedaan, waarbij het zo af en toe niet goed ging, gaat het nu plotseling elke keer wel goed!!! Het maakt ook niet meer uit welke poort ik gebruik. Als ik de stick verwijder en een paar minuten later weer in de poort doe, dan krijg ik het pop-up venster (zie bijlage  Pop-up venster).
 
Het lijkt nu dus helemaal goed te gaan. Ik ben benieuwd wat er gebeurd na een herstart van het systeem. Dat laat ik nog wel even weten.
Groetjes,
Henk

Offline Henk van Asselt

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 146
  • Geslacht: Man
Re: USB stick Kingston traveller G3 4 GB
« Reactie #9 Gepost op: 11 december 2010, 13:25:07 »
Hallo,
 
Na elke herstart van het systeem, moet ik de hele procedure weer opnieuw uitvoeren.
 
1 keer verscheen er rechtsonder bij de klok een ballon met de melding, dat het usb apparaat sneller kon werken, als ik het zou aansluiten op een 2.0 poort. Dit vind ik wel heel erg vreemd, want het is een 2.0 poort.
 
Verder lijkt het nu weer goed te gaan. Ik ben er toch niet echt blij mee, want elke keer de stick er in en er uit halen, lijkt me niet bevordelijk voor de poorten. Ik gebruik de funtie hardware verwijderen niet, omdat ik bij beleidsinstellingen heb gekozen voor de optie "Optimaliseren voor snelle verwijdering" (zie bijlage).
Groetjes,
Henk

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: USB stick Kingston traveller G3 4 GB
« Reactie #10 Gepost op: 11 december 2010, 17:06:03 »
Hoi Henk,

Citaat
Ik gebruik de funtie hardware verwijderen niet, omdat ik bij beleidsinstellingen heb gekozen voor de optie "Optimaliseren voor snelle verwijdering"
Dat staat hier ook geselecteerd voor diverse USB sticks.
Het is inderdaad vreemd dat het na 2 keer in en uitpluggen wel werkt.
 
Als het nog eens niet werkt, doe dan het volgende:
Open apparaatbeheer - schijfstations
Rechtsklik op de Kingston DataTraveler en klik op Eigenschappen
Op het tabblad Volumes, klik op Invullen.
Kun je daarna wel de schijf gebruiken?

Download USBDeview.
Unzip het bestand in een eigen map en start dan USBDeview.exe
Je krijgt nu een lijst van alle geinstalleerde USB apparaten.
Dubbelklik op de Kingston DataTraveler
Maak een screenshot van het venster dat verschijnt ("Properties")


groeten, Peter

 

Offline Henk van Asselt

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 146
  • Geslacht: Man
Re: USB stick Kingston traveller G3 4 GB
« Reactie #11 Gepost op: 11 december 2010, 23:25:07 »
Hoi Peter,
 
>>Het is inderdaad vreemd dat het na 2 keer in en uitpluggen wel werkt.<<
Was het maar 2 keer, het is eerder een keer of 10.
 
 
>>Kun je daarna wel de schijf gebruiken?<<
Nee ook dan lukt het niet.

In de bijlage het venster van USBDevieuw met de properties van de stick.
Groetjes,
Henk

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: USB stick Kingston traveller G3 4 GB
« Reactie #12 Gepost op: 12 december 2010, 00:38:01 »
Hoi Henk,

Citaat
>>Kun je daarna wel de schijf gebruiken?<<
Nee ook dan lukt het niet.
OK, zo te zien worden de gegevens van de USB stick niet opgehaald.

De gegevens in de USBDeview screenshot zien er goed uit.
Graag nog een screenshot van USBDeview met de totale lijst van USB apparaten.

Wat een lastig probleem.
Probeer het eens met een vaste driveletter voor deze stick.
Zorg er eerst voor dat de stick normaal werkt.
Start - Uitvoeren
Typ DISKMGMT.MSC en klik op OK
Rechtsklik op de driveletter van de stick en klik op Stationsletter en paden wijzigen...
Klik op Wijzigen...
Selecteer een driveletter dat je nog nooit gebruikt hebt, bijvoorbeeld X:
Klik op OK en dan op Ja.

Werkt het nu beter?


Peter

Offline Henk van Asselt

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 146
  • Geslacht: Man
Re: USB stick Kingston traveller G3 4 GB
« Reactie #13 Gepost op: 14 december 2010, 10:51:32 »
Hoi Peter,
 
>>Graag nog een screenshot van USBDeview met de totale lijst van USB apparaten.<<
Zie de bijlage.
 
>>Wat een lastig probleem.<<
Nogal ja.
 
>>Werkt het nu beter?<<
Nee, helaas niet. Ik heb de driveletter O: ingesteld. Zoals je in de bijlage kunt zien, heb ik een venster met "verwisselbare schijf(O:)" en na een aantal pogingen een venster "Kingston (O:)".
 
Ik heb de stick van het werk gekregen, maar ik denk dat ik hem maar inlever en vraag of ik een andere mag gebruiken. Mischien lukt het daar wel mee.
Groetjes,
Henk

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: USB stick Kingston traveller G3 4 GB
« Reactie #14 Gepost op: 14 december 2010, 20:42:59 »
Hoi Henk,

Citaat
Ik heb de stick van het werk gekregen, maar ik denk dat ik hem maar inlever en vraag of ik een andere mag gebruiken. Mischien lukt het daar wel mee.
Dat lijkt me inderdaad de beste oplossing.
Hoe werken ze op je werk eigenlijk of gebruik je ze daar niet?


Peter