Hoi Hans,
Dezelfde programma die jij opgeeft Peter.
Ik heb geen programma opgegeven, alleen een link met de opruim instructies. In de link wordt gesproken over het programma RKILL, MBAM (=Malwarebytes' Anti-Malware) en Shell.reg.
Vermoedelijk ben je bezig met MBAM. Dat scannen kan inderdaad lang duren maar dit programma komt pas later aan bod. Zonder de eerste stappen uit te voeren heeft dat weinig zin of maakt het probleem alleen maar erger.
Graag de vragen beantwoorden zodat we weten wat je wel en niet gedaan hebt. We kunnen de besmette laptop niet zien.
Hier een korte vertaling van de 1e deel van de procedure:
Download het bestand
iExplorer.exe met de schone computer en zet dat op een USB stick.
Doe hetzelfde met het bestand
Shell.reg.
Herstart de besmette laptop.
De nep-scanner zal starten. Laat hem scannen en klik nergens op.
Wacht tot de nep-scanner klaar is met scannen en klik dan op "Fix Errors"
Je kan het programma nu afsluiten met de X-knop, zie het plaatje in de eerder gegeven link.
Als het goed is verschijnt nu het buroblad.
Plaats de USB-stick en kopieer de bestanden op de USB-stick naar het buroblad. Kies GEEN andere map!
Dubbelklik op iExplore.exe op het buroblad en wacht tot het klaar is. Het zwarte venster zal dan automatisch sluiten.
Lukt het bovenstaande?
groeten, Peter