Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

511 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 april 2024, 01:20:29

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Externe hd 's  (gelezen 4777 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline HighTree
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Externe hd 's
« Gepost op: 19 juni 2011, 20:13:11 »
Sinds mijn twee externe HD aangesloten zijn geweest op een systeem met Windows 7 kan ik deze niet meer inlezen op een systeem met Windows XP.
Bij apparaat beheer vindt ik hem niet en in verkenner zie ik hen niet de usb drivers heb ik al een keer verwijdert maar bij het opstarten verschijnt het uitroepteken weer.
Aan de HD's kan het volgens mij niet liggen, ze zouden dan opeens beiden defect moeten zijn. Het bestand WindowsXP-KB953979-x86-NLD heb ik ook al gedraaid maar ik zie alleen maar heel kort een DOS venster oplichten en wanneer ik de PC weer opstart is er niets in de situatie gewijzigd.
 

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Externe hd 's
« Reactie #1 Gepost op: 19 juni 2011, 20:54:42 »
Dag Tree,
Je gebruikt dezelfde USB kabel? Zo nee, neem dan een zo kort mogelijke en probeer het nog eens.
Probeer ook een andere usb-poort, liefst eentje achterop de computer. Die aan de voorkant hebben een interne kabel van enige lengte, en dat kan nét te veel zijn.
Michel Uphoff
Homepage

Offline HighTree
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Re: Externe hd 's
« Reactie #2 Gepost op: 21 juni 2011, 16:55:28 »
Hallo,
Ik gebruik de kabels waar zij beiden al een half jaar mee gewerkt hebben, dus dat kan het niet zijn.
Tree
 

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Externe hd 's
« Reactie #3 Gepost op: 21 juni 2011, 18:55:12 »
Dag Tree,
De usb-poort waar de kabel nu in zit, die werkt wel? Doe er eens een stick of zo in.
Heb je al een andere poort geprobeerd?, dat wil de boel wel eens resetten.
Michel Uphoff
Homepage

Offline HighTree
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Re: Externe hd 's
« Reactie #4 Gepost op: 22 juni 2011, 17:18:50 »
Hallo,
Mijn usb sticks werken prima op die poort, ik heb je advies gevolgd maar dat hielp niet. Ik heb nu XP opnieuw geïnstalleerd, en kan nu wel van één externe HD de drive letter zien. Echter wanneer ik op deze klik dan wordt gevraagd of ik de schijf wil formateren. Dat doe ik dus maar niet. :)
Heb je nog andere hints?