Hey Ronald,
dankjewel!
Hmm ... een project ... Tijd geleden met pa een bookscanner gebouwd, om mijn studieboeken te kopieren en te digitaliseren voor m'n ebook.
Misschien wel leuk om te vermelden ... In een oud topic van hier vond ik iets over automatisch invullen. Voor m'n werk moet ik elk gesprek weer een aantal keren kopieren en plakken. Dan is er een klein stemmetje in mijn hoofd dat roept: Dit kan makkelijker!
Afijn, via dat topic kwam ik bij TypeItIn. Dit programma is redelijk veel gebruikt bij de technische dienst, maar onhandig voor een administrator, aangezien ik niet veel te maken krijg met standaard regeltjes. (Met TypeItIn kun je van te voren ingevulde regels steeds plakken)
Toch maar even gekeken en opnieuw geconstateerd dat het niks is voor mij. Maaaarrrr....
Toen zag ik PasteItIn! He-le-maal ge-wel-dig!
PasteItIn is eigenlijk een verlengde van een clipboard. Anders gezegd gebeurd er dit:
Je kopieert het en hij slaat het op in een lijst van buttons (je kan zelf aanpassen hoeveel buttons er zijn)
Als je iets kopieert komt het bovenin de lijst terecht. Kopieer je daarna iets anders, dan zakt alles een button naar beneden en zo verdwijnt uiteindelijk alles van de lijst af.
Je blijft de gegevens verversen.
Voorbeeld: Per opdracht heb ik 5 teksten die ik moet kopieren en herhaaldelijk moet plakken. Daarom heb ik een lijst van 5 buttons gekozen. Aan het begin kopieer is alles eenmaal en plak dit veelvuldig in willekeurige volgorde. Bij een nieuwe opdracht kopieer ik alles opnieuw eenmaal en de gegevens verversen zichzelf, omdat de oude teksten 'van de lijst af vallen'.
Dit alles hoort bij het project waar ik nu mee bezig ben. Zo min mogelijk doen voor zoveel mogelijk geld ... uiteindelijk!
Groetjes,
Astrid