Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

514 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 april 2024, 01:10:58

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Hotmail account gestolen  (gelezen 13298 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Hotmail account gestolen
« Gepost op: 17 juli 2011, 15:34:14 »
Dag,
Misschien heeft een van jullie nog een tip.

Dochterlief heeft een ex-vriendje. Die galbak kende haar hotmail wachtwoord en heeft dat veranderd. Zij krijgt het niet van hem, en hij kan met die account doen en laten wat hij wil. Lekkerrr. Natuurlijk heeft ze geen geheime vraag ingevuld (ze heeft die account 7 jaar geleden aangemaakt).
Via de Windows Live ID help service tot twee keer toe een poging gedaan om dat gecompromitteerde account te laten herstellen.

Er wordt, ondanks dat ze drie oude wachtwoorden, 4 personen uit het adresboek, 3 titels van berichten, en haar hele persoonlijke doopceel heeft toegestuurd door zo'n stomme automatische dienst terug gereageerd dat het 'helaas onvoldoende is om u te kunnen identificeren'. Daarop reageren met een berichtje heeft geen enkele zin. Wat je ook schrijft, je krijgt als antwoord 'helaas onvoldoende is om u te kunnen identificeren', en je mail wordt dus nooit door een mens gezien.

Heeft iemand tips die haar verder kunnen helpen?
is er ergens bij MS een MENS te bereiken?
Michel Uphoff
Homepage

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Hotmail account gestolen
« Reactie #1 Gepost op: 17 juli 2011, 19:49:58 »
Hoi Michel,

Kijk eens bij de opgeslagen wachtwoorden in de browsers FireFox en/of Chrome. Misschien dat ie daarbij staat.

Deze site al geprobeerd:
https://security.live.com/acsr.aspx

Probeer het programma ASTLOG. (De kans is echter klein.)
Probeer het programma IPRTbox. (niet gratis en of het dan wel werkt, geen idee)

Lees deze pagina eens:
http://www.msgforum.nl/p-live-id-messenger-hotmail-kan-niet-inloggen-wachtwoord-onjuist-vergeten-gehackt

Op de helppagina van Windows Live wordt je ook niet veel wijzer. Een online-versie van het kastje en de muur  :( . (Waarom kan dat niet handiger?):
http://windowslivehelp.com/solution.aspx?solutionid=6ea0c7b3-1473-4176-b03f-145b951dcb41

Citaat
is er ergens bij MS een MENS te bereiken?
Nope, alleen bits en bytes die je telkens lastig vallen met de vraag "Was deze informatie nuttig?"


Peter
« Laatst bewerkt op: 17 juli 2011, 23:34:00 door Peter »

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Hotmail account gestolen
« Reactie #2 Gepost op: 17 juli 2011, 23:16:16 »
Hoi Peter,
Aan wachtwoord recovery tools heb ik niet zoveel, en ze op de computer van mijn dochter opzoeken heeft ook geen zin. Haar ex heeft via zijn computer een nieuw hotmail wachtwoord aangemaakt. De andere links wijzen uiteindelijk naar daar waar ik al vruchteloos ben geweest.
 
Michel Uphoff
Homepage

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Hotmail account gestolen
« Reactie #3 Gepost op: 17 juli 2011, 23:29:46 »
Hoi Michel,

Citaat
Haar ex heeft via zijn computer een nieuw hotmail wachtwoord aangemaakt.
Tja, ik weet niet hoe slim die ex is  ;) .

Ik heb die link om je wachtwoord te resetten niet verder ingevuld. Heb nog ergens een Live ID liggen dacht ik. Eens kijken of ik mijn eigen wachtwoord kan wijzigen.

Ik snap eigenlijk niet waarom MS dan zo moeilijk doet. Dit lijkt me toch een duidelijke zaak.
[warning]Hallo MS WebCare!!![/warning]

Citaat
De andere links wijzen uiteindelijk naar daar waar ik al vruchteloos ben geweest.
Niet geschoten is altijd mis.


Peter

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Hotmail account gestolen
« Reactie #4 Gepost op: 17 juli 2011, 23:58:06 »
Nou, het resetten van mijn Windows Live ID via https://account.live.com/password/reset (bovenste item selecteren en dan op bijbehorende link klikken) lukt niet.
De reden: het ID is niet geldig. Vreemd, want in 2009 heb ik dat blijkbaar ook al eens gewijzigd volgens een ontvangen mailtje van Windows Live ID:

Hello <mijn emailadres>

You recently asked to reset your Windows Live ID password by e-mail. Follow the instructions below to reset your password, or to cancel your password reset request.

TO RESET YOUR PASSWORD:

1. Select and copy the following Internet address.

<link verwijdert>

2. Open a browser, paste the link in the address bar, then press Enter or Return on your keyboard.

IF YOU DID NOT REQUEST TO RESET YOUR PASSWORD:

1. Select and copy the following Internet address.

<link verwijdert>

2. Open a browser, paste the link in the address bar, then press Enter or Return on your keyboard.

Thank you,

Windows Live ID Customer Support

NOTE:
Please do not reply to this message, which was sent from an unmonitored e-mail address. Mail sent to this address cannot be answered.



Wordt vervolgd, Peter

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Hotmail account gestolen
« Reactie #5 Gepost op: 18 juli 2011, 00:19:39 »
Hoi Michel,

Blijkbaar was mijn Live ID verlopen oid. Ik kon met hetzelfde mailadres gewoon een nieuw account aanmaken en inloggen. Daarna uitgelogd en met een andere browser een verkeerd wachtwoord opgegeven dat netjes geweigerd werd. Via de link https://accountservices.passport.net/uiresetpw.srf?mkt=NL-NL&lc=1043 een nieuw wachtwoord ingesteld en gekregen. Daarmee kan ik nu inloggen.
Verder geen lastige vragen!!!


PS: als je klikt op audiobestand en je probeert in te typen wat daar gezegd wordt heb je heel goede oren. Ik kon er geen wijs uit worden!


groeten, Peter
« Laatst bewerkt op: 18 juli 2011, 00:45:14 door Peter »

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Hotmail account gestolen
« Reactie #6 Gepost op: 18 juli 2011, 01:08:22 »
Hoi Peter,
 
>> met hetzelfde mailadres <<
Ik begrijp het even niet, ik krijg onmiddellijk de melding dat de account niet beschikbaar is. Kan je op deze manier een hotmail box waar je zelf niet meer in kunt (en dus ook geen e-mail van kan lezen) weer toegankelijk krijgen? Dat zou toch wel erg sterk zijn, want dan breken we allemaal lekker bij elkaar in.
 
Met de door jou gegeven link kan ik wel het wachtwoord naar de hotmail account van dochterlief laten sturen, maar ze komt dus die account niet in. Een alternatief adres om het naar toe te sturen heeft ze niet opgegeven, en kan ze nu ook niet meer toevoegen. De andere boptie, de geheime vraag beantwoorden heeft ze ook nooit ingevuld, dus ook die weg is afgesneden.
Michel Uphoff
Homepage

Offline MicrosoftHelpt

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
    • MicrosoftHelpt is ook te vinden op Facebook en Twitter
Re: Hotmail account gestolen
« Reactie #7 Gepost op: 18 juli 2011, 11:37:00 »
Hoi Michel,
Wij hebben reeds met u contact opgenomen via uw directe e-mailadres omtrent uw probleem.
Met vriendelijke groet,
Rudi van MicrosoftHelpt

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Hotmail account gestolen
« Reactie #8 Gepost op: 18 juli 2011, 19:17:41 »
Dag Rudi,
Ik zag het, bedankt!
Michel Uphoff
Homepage

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Hotmail account gestolen
« Reactie #9 Gepost op: 18 juli 2011, 20:38:49 »
Hoi Michel,

Citaat
Kan je op deze manier een hotmail box waar je zelf niet meer in kunt (en dus ook geen e-mail van kan lezen) weer toegankelijk krijgen?
Hmm, goeie vraag. Ik had de wachtwoord wijziging op dezelfde computer uitgevoerd als de aanmelding. Mogelijk is er iets op de computer blijven staan of wordt het extern IP nummer gebruikt tijdens de verificatie.

Citaat
Dag Rudi,
Ik zag het, bedankt!
Is het probleem nu opgelost en zoja, hoe ongeveer?


Peter


Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Hotmail account gestolen
« Reactie #10 Gepost op: 18 juli 2011, 21:02:06 »
Hoi Peter,
Nee, het probleem is nog niet opgelost, maar ik ben wel erg blij een mensch te kunnen contacten, vandaar die enthousiaste uitspraak.
Ondanks dat ik al 25 jaar of zo in de IT zit, blijf ik toch wel wat met mensen hebben. Vreemd, ik weet het, maar ik kan het ook niet helpen  ;)
Michel Uphoff
Homepage

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Hotmail account gestolen
« Reactie #11 Gepost op: 18 juli 2011, 21:54:45 »
Hoi Michel,

Citaat
Ik begrijp het even niet, ik krijg onmiddellijk de melding dat de account niet beschikbaar is.
Dat betekent toch dat de accountnaam ongeldig of onbekend is en dus niet gehackt kan zijn?

Heb hier nog eens een test gedaan:
computer A = account op aangemaakt en ontvangt de email
computer B = geen email
Wachtwoord wijziging aangevraagd op B. Via de link in de email het wachtwoord gewijzigd op A.
Wachtwoord wijziging aangevraagd op B. De link in de mail gekopieerd naar B en daar het wachtwoord gewijzigd.
In beide gevallen werd het wachtwoord zonder pardon aangepast. Geen enkele keer werd de geheime vraag gesteld.


Rara, Peter

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Hotmail account gestolen
« Reactie #12 Gepost op: 18 juli 2011, 23:31:35 »
Hoi Peter,
>> Dat betekent toch dat de accountnaam ongeldig of onbekend is en dus niet gehackt kan zijn? <<
Of dat het al in gebruik is.
>> Wachtwoord wijziging aangevraagd op B. <<
Met welk account? Dat kan je niet met een account waar je niet meer in kan.
>> Via de link in de email het wachtwoord gewijzigd op A. <<
Een link waarnaar, naar welk account?
Michel Uphoff
Homepage

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Hotmail account gestolen
« Reactie #13 Gepost op: 18 juli 2011, 23:46:21 »
Michel,

Citaat
Of dat het al in gebruik is.
Je bedoeld al ingelogd? Dan op een ander tijdstip proberen. Of kun je 24/7 ingelogd blijven?

Citaat
Met welk account? Dat kan je niet met een account waar je niet meer in kan.
Als de Live ID geaccepteerd wordt, kun je een nieuw wachtwoord aanvragen via de link "wachtwoord vergeten"

Citaat
Een link waarnaar, naar welk account?
De link is gecodeerd, waarschijnlijk staat de accountnaam daarin.
Hieronder enkele screenshots:




Peter

Offline swake

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 241
  • Geslacht: Man
Re: Hotmail account gestolen
« Reactie #14 Gepost op: 19 juli 2011, 00:52:26 »
Michel,
Eigenlijk is dat account diefstal. Als er bewijzen zijn van misbruik, kun je hier steeds aangifte doen.

http://www.politie.nl/vraagbaak/watdoetdepolitiebijcomputercriminaliteitinternetcriminaliteit.aspx

En een goede tip erbij voor wie beveiligingsvragen invoert.
Geef een totaal verkeerd antwoord op de beveiligingsvraag en laat hun maar raden.
Vb: vraag : meisjesnaam moeder.
antwoord: rode kool met worst.
Wel zien dat je antwoorden op de vragen zef niet meer vergeet.

« Laatst bewerkt op: 19 juli 2011, 01:07:54 door swake »
Gebruiker van Windows 7 / Linux Mint / Ubuntu / OpenSuse