Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

494 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 april 2024, 00:55:51

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: uaz racing 4x4  (gelezen 4514 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Joël

  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 433
  • Geslacht: Man
    • top website voor eigen pc builder
uaz racing 4x4
« Gepost op: 21 juli 2011, 16:44:09 »
hallo,


ik hoop dat iemand dit snapt:
uaz deed het altijd bij mij goed liep lekker
maar het stond nog op mijn pc dus ik ga het vandaag weer spelen,
en wat gebeurt er hij is de race aan het laden hij is klaar en dan valt het spel uit?
iemand een idee wat het kan zijn?
het enige wat er aan mijn pc is verandert dat is dat het dvd-station wat slijt


en het andere probleem:
als ik een spel installeer dan wil hij de installatie niet starten.
ik klik op instal het dvd station gaat draaien draaien draaien draaien en dan hoor je zeg maar puffffff
en dan begint hij opniuw en zo gaat hij door


en nog een vraag stel het licht aan het dvd station kan je een dvd station ook kopen die via usb werkt?
dan kan ik hem voor mijn andere pc ook gebreuken



Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: uaz racing 4x4
« Reactie #1 Gepost op: 21 juli 2011, 22:00:29 »
Dag Joël,
 
Ik probeer in een klap al jouw mails te beantwoorden, dus ik moet het wel kort proberen te houden:
 
Gelijkwaardige processor, je kan heel ruwweg stellen dat de snelheid in GHz per processorkern uitmaakt hoe snel die processorkern is. Bijvoorbeeld een 2 GHz Dual core processor is PER core even snel als een single core 2 GHz processor. Maar kan je beide core's tegelijk gebruiken, dan is die dual core dus ook ongeveer twee keer zo snel. Lang niet alle spellen gebruiken beide core's, maar toch kan dan een dual core sneller zijn omdat Windows en de virusscanner bijvoorbeeld door de andere core bediend worden, zodat het spel de andere core voor zichzelf heeft. Kijk eens terug in jouw berichten. Daar heb ik een paar mooie snelheidsoverzichten van CPU's neegezet, en die lijst is heel wat nauwkeuriger dan deze zeer ruwe vuistregel.
 
Het spel: Er zijn minimale eisen en aanbevolen eisen voor spellen. Als de minimale eis is dat er 256MB videogeheugen moet zijn, dan zou dat spel niet met 128MB videogeheugen behoren te werken. Is het echter een aanbevolen configuratie, dan zal het spel meestal wél werken, zij het dan vaak trager of met minder fraai beeld. Het verschil tussen een 2GHz en een 1.86GHz processor kan je verwaarlozen, daar zal het spel weinig last van hebben. Het kan ook nog zo zijn dat als een spel meer videogeheugen vraagt dan er op de kaart zit, er computergeheugen gebruikt wordt. Met die on-board videochips is dat vaak het geval. Dat werkt, maar vaak ook lekker traag.
 
Uiteenlopen: Je mag de eisen voor Cpu snelheid en geheugengebruik niet door elkaar gooien. Het is heel goed voorstelbaar dat een programma erg weinig geheugen maar een bloedsnelle processor nodig heeft, of andersom een lichte processor maar juist veel geheugen. Kwestie van ontwerp en doel van het programma.
 
Geforce: Als er als eis een Geforce staat, dan zal dat spel op de eenvoudigste Geforce kaart draaien. Op de snellere Gforce GTS en de nog snellere GTX draait het dan ook, maar dus sneller. Wordt er bijvoorbeeld een GTX vereist, dan kán het misschien op een Geforce draaien, maar dat hoeft niet, en als het al werkt, dan vaak wel erg traag.
 
Videokaart:
Pci= volkomen achterhaald, Agp=sterk verouderd, Pci-e is modern en de snelste kaart. Je kan een Agp kaart alleen gebruiken in een moederbord met een Agp slot, zelfde gaat op voor een PCIe kaart, heb je een speciaal (modern) moederbord met een PCI-e slot voor nodig. Let er op dat er twee pci-e uitvoeringen zijn, pci-e en pci-e 2 (snelste uitvoering). Een pci-2 videokaart werkt ook prima in een pci-e slot, maar wat trager.
 
Windows 7 verschil: Voor thuisgebruik is de homeversie prima. De pro versie is meer voor bedrijven. Ultimate zou je kunnen zien als home en pro bij elkaar, voor de meeste eindgebruikers is die versie gezien de prijs niet interessant.
 
Screensaver: Is opgelost, toch?
 
Temperatuur notebook: Als die processor echt 75 graden wordt, dan is het mogelijk dat de notebook er mee stopt. Notebooks (laptops) zijn ook helemaal niet voor spelletjes gebouwd. Je zou eens een stofzuiger aan de ventilatiegaten kunnen laten zuigen, misschien zitten de koelribben onder het stof.
 
DvD-station: Als dat hetzelfde station is waar je eerder over schreef, dan zou ik denken dat die versleten is. Probeer eens een andere schone en krasvrije DvD, zegt de speler dan nog steeds Pfffff... na een hele tijd draaien? Zo ja dan is de speler waarschijnlijk naar zijn grootje. Ja, je kan externe Usb dvd spelers gebruiken, maar let op: Er zijn meerdere Usb standaarden, waarvan de oude standaard erg traag is. Als het notebook zo'n oude trage usb poort heeft, wordt het met dvd's lezen waarschijnlijk niets. Specs van notebook opzoeken en nalezen.
 
 
 
Michel Uphoff
Homepage

Offline Joël

  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 433
  • Geslacht: Man
    • top website voor eigen pc builder
Re: uaz racing 4x4
« Reactie #2 Gepost op: 22 juli 2011, 07:53:43 »
dat was inderdaad makkelijk alles in een keer.


het verschil tussen core duo en core weet ik nu ook
en zal even zien weer naar die website en wat het kost :) ik spaarrustigdoor


dan heb ik nog een vraag over 1.86Ghz als die het zelfde aan kan waarom zeggen ze dan niet gewoon 2 Ghz


wat doet het werkgeheugen eigenlijk cpu zorcht er voor dat alles loopt met name windows
maar wat doet het werkgegeugen het meest?


zelf als ik mijn pc kan kopen zit er nu een GTS in met 1 GB vindt ik wel goed genoeg.


je moet dus een pcie er in doen wil je goed kunnen gamen


dan kies ik toch maar voor Windows 7 home


screensaver is opgelost


meestal wanneer die boven de 66 graden komt krijg ik een melding van magix pc check
die raad je ook aan de computer uit te doen
maar het nadeel van de laptop is dat het cpu licht bij mij rechtsonder.
en alleen de videokaart of dan nog een ventilator  en rechts boven aan de zijkant heeft hij dan nog een rooster.
maar weet jij of er echt een soort van verhoger is daar zet je je laptop op en dan wordt hij lang zo heet niet?
en wil je het dat hij koelt dan kon je ook nog een kopen met ventilators er onder


het enige wat ik nog kan zeggen over de Dvd het is niet dezelfde maar deze haalt volgens magix een bepaald toerental niet meer waardoor hij dingen niet wil afspelen maar voor al niet meer wil installeren


en erg bedankt voor je hulp altijd leuk om dit te weten
vooral als je icter wil worden