Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

489 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 15:21:35

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: mini opera installeren op je mobiel  (gelezen 8840 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Leonard
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 19
  • Geslacht: Man
mini opera installeren op je mobiel
« Gepost op: 27 juli 2011, 16:30:45 »

Hmm, gaat eigenlijk over mijn mobieltje vrees ik. Maar misschien wil iemand helpen?

Ik heb sinds kort een Samsung chat 335 met een 'waardeloze browser' zoals een recensie zei, die meteen heeft aangeraden om Opera Mini te installeren. Ik bel trouwens prepaid en wil alleen mobiel internetten via wifi als dat ergens voorhanden is.

Als ik bij Opera kijk moet ik een jad- plus een jar-bestand op mijn PC zetten voor Opera mini 4.3, en die dan openen in mijn mobiel.
Ik heb de beide bestandjes gedownload, mijn mobiel via USB-kabel aan de PC gehangen, en de bestandjes gesleept naar de map "other files" die ik zag staan bij de inhoud op de verkenner. Maar in mijn mobiel krijg ik ze niet te zien. Later ook geprobeerd in een mapje "others" dat er was, maar evenmin terug te vinden.

Volgens de manual van mijn Samsung moeten jad/jar-bestanden te openen zijn in 'overige bestanden', te bereiken via menu "mijn bestanden". Maar daar, zegt mijn mobiel, is alles leeg.

Ik kan op mijn mobiel wel extra mapjes maken in "overige bestanden", maar als ik dat doe (en ik verbind m met de PC via USB-kabel) krijg ik die weer niet te zien met mijn verkenner van de PC.

Duidelijk dat ik er geen verstand van heb, maar ik zie echt niet wat ik fout doe?
Als iemand wil helpen, heel graag, alvast bedankt. Groet van Leonard


 




Offline Leonard
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 19
  • Geslacht: Man
Re: mini opera installeren op je mobiel
« Reactie #1 Gepost op: 27 juli 2011, 16:32:14 »
PS de verkenner op mijn PC herkent dus wel de bestanden als zijnde gekopieerd.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: mini opera installeren op je mobiel
« Reactie #2 Gepost op: 27 juli 2011, 16:54:19 »
Hoi Leonard,

Probeer het eens rechtstreeks met je mobiel te downloaden via DEZE website.
Hier staat nog meer uitleg:
http://www.opera.com/mobile/download/

Lukt het dan wel?


Peter

Offline Leonard
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 19
  • Geslacht: Man
Re: mini opera installeren op je mobiel
« Reactie #3 Gepost op: 28 juli 2011, 18:00:48 »
Hoi Peter, dank voor het reageren. Puntje, ik heb geen internetabonnement voor mijn telefoon, heb hier ook geen wifi (er schijnt een plekje in de stad te zijn..)  en zoals gezegd, met de standaardbrowser die erop zit kan ik amper iets. In de trein is het me een keer gelukt om de NS-site te krijgen.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: mini opera installeren op je mobiel
« Reactie #4 Gepost op: 28 juli 2011, 18:13:59 »
Hoi Leonard,

Als je geen internetabbo hebt, waarom zou je dan de browser vervangen. Die gebruik je dan toch niet?


Peter

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: mini opera installeren op je mobiel
« Reactie #5 Gepost op: 15 augustus 2011, 23:06:19 »
Hoi Leonard,

Was het je inmiddels nog gelukt? Misschien dat het met Samsung Kies lukt, dat is een programma van Samsung om hun apparaten te beheren. Zie deze pagina voor meer info: www.samsung.com/nl/kies/

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Leonard
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 19
  • Geslacht: Man
Re: mini opera installeren op je mobiel
« Reactie #6 Gepost op: 16 augustus 2011, 12:17:33 »
Ook zonder internetabbonnement wil ik graag een bruikbare browser, zoals eerder gezegd omdat ik hoop dan op plaatsen waar het met Wifi kan gratis te kunnen internetten (zoals in de trein, maar daar wil mijn samsung-browsertje niet goed). Inmiddels was ik een keer ergens waar ik toevallig op straat met Wifi het web op kon en daar is het gelukt om de mini-opera-browser te downloaden en te installeren. Tenminste dat zag ik onder mijn ogen gebeuren tot het naar verluidt succesvol voltooid was.
Nu héb ik dus mini-opera, weet ik, alleen snap ik niet hoe ik daar vervolgens bij moet komen. Als ik ergens op de samsung ga internetten gebruikt hij nog steeds zijn standaardbrowsertje. Ik had gehoopt dat mini-opera zichzelf meteen als standaardbrowser had ingesteld, of anders dat de mini-opera aan een of ander keuzemenuutje was toegevoegd waar ik 'm kon kiezen: als standaardbrowser in de instellingen, of minstens voor toepassing tijdens een losse sessie. Geen idee hoe ik dat kan doen. Ook handmatig heb ik de geïnstalleerde mini-opera nergens terug kunnen vinden.

Dat programma 'Kies' is meer bedoeld om bestanden over te hevelen en dan te synchroniseren met bibliotheekjes op je pc.

Vriendelijke groet van Leonard

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: mini opera installeren op je mobiel
« Reactie #7 Gepost op: 16 augustus 2011, 19:47:36 »
Hoi Leonard,

 
Citaat
Ik had gehoopt dat mini-opera zichzelf meteen als standaardbrowser had ingesteld, of anders dat de mini-opera aan een of ander keuzemenuutje was toegevoegd
Mooi dat het downloaden inmiddels gelukt is. Volgens DEZE site staat ie bij "Games en meer".


Peter



Offline Leonard
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 19
  • Geslacht: Man
Re: mini opera installeren op je mobiel
« Reactie #8 Gepost op: 17 augustus 2011, 13:29:31 »
Geweldige tip, eindelijk gevonden, bedankt! Ik ga er pas mee aan de slag als ik weer gratis via Wifi online kan, maar nu weet ik op z'n minst dat het daar zal lukken om überhaupt online te komen. Het alsmaar niet lukken en vervolgens alsmaar niet terugvinden was ZEER frustrerend. Opluchting.

Heel hartelijk dank en een groet van Leonard