Hallo Delftse,
Nu wil ik mijn internetabonnement bij Telfort beeindigen. De vraag is echter: zou hiermee de toegang tot mijn compuserve account ook eindigen?
Nee, daar zit geen relatie tussen. De klanten zijn overgenomen door Telfort, maar hun @cs.com mailadressen
niet. Het is een gunst van America Online (het moederbedrijf van CompuServe) dat de Nederlandse @cs.com nu nog steeds, en ook gratis zijn te gebruiken. Hoe lang dat nog zal duren, weet niemand. Wat ik uit mijn ervaring weet (ik heb bij CompuServe gewerkt), is dat men meestal een redelijk korte termijn aanhoudt tussen het aankondigen van het einde van een dienst, en het daadwerkelijke afsluiten ervan. Het zou dus zomaar kunnen dat je morgen een mailtje krijgt, waarin staat dat je @cs.com mailadres het per 1 oktober niet meer doet.
Mijn advies is daarom om zo stilletjes aan over te gaan stappen op een ander e-mailadres. Bij voorkeur is dat een mailadres dat
niet gekoppeld is aan een internetabonnement. Je merkt nu zelf het nadeel van zo'n adres: einde van zo'n abonnement = einde e-mailadres. Met een e-mailadres van bijvoorbeeld GMail (van Google), Yahoo of Hotmail heb je dat probleem niet. Bovendien kun je dit soort gratis mailaccounts tegenwoordig ook prima met een mailprogramma gebruiken (alleen van Yahoo weet ik dat niet 100% zeker). Een andere mooie oplossing is dat je een eigen domein registreert inclusief e-mail. Dat kost dan wel wat geld, maar dan ben je én onafhankelijk van je internetaanbieder én heb je een mooi mijnnaam@jouwdomein.nl adres dat járen mee kan gaan.
Groeten,
Ronald