Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

513 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 april 2024, 00:02:12

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: time-out van de bewerking  (gelezen 13765 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
time-out van de bewerking
« Gepost op: 19 september 2011, 19:43:38 »
Ik vrees dat er in de desktop computer die ik recent naar Spanje verhuisd heb een probleem zit waar ik jullie hulp bij nodig heb. Ik wil een groter bestand bijv.  Firefox 6.0.2 downloaden. Een bestand van 13+ Mb. Na de laatste -bekende trage- seconde van het downloaden krijg ik de melding:
"Kan ..... niet downloaden. Er heeft een time-out van de bewerking plaatsgevonden." Het downloaden wordt dan afgebroken en ik heb niks binnengehaald. Doe ik hetzelfde op de laptop die draadloos op het modem zit, kan ik het bestand gewoon downloaden. Probleempje in de desktop dus. Enig idee wat hier aan de hand is? Gr. Don
 

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: time-out van de bewerking
« Reactie #1 Gepost op: 19 september 2011, 23:45:39 »
Dag Don,
Meest voorkomende oorzaak van dit probleem is een niet correct functionerende virusbescherming / firewall.
Zet (kort) als test de bescherming uit en download een vertrouwd bestand. Nog steeds die melding?
Michel Uphoff
Homepage

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: time-out van de bewerking
« Reactie #2 Gepost op: 20 september 2011, 00:02:36 »
Hoi Michel,
 
Ja, inderdaad. Als ik Nodje uitschakel, kan ik gewoon downloaden. Uninstallen en opnieuw installeren?

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: time-out van de bewerking
« Reactie #3 Gepost op: 20 september 2011, 00:07:39 »
Hoi Don,

Citaat
Als ik Nodje uitschakel, kan ik gewoon downloaden.
Hmm, welke versie van NOD is dat dan?

(PS: v2.7 wordt langzaam uitgefaseerd en v5 is spik-splinternieuw)


Peter

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: time-out van de bewerking
« Reactie #4 Gepost op: 20 september 2011, 00:20:32 »
Hoi Peter,
 
Ik heb hier 3.0.695 op XP. Op de laptop precies hetzelfde. Ook 3.0.695. Maar op de laptop kan ik probleemloos downloaden. Ik zal NOD morgen eens uninstallen en opnieuw installeren. Gr. Don

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: time-out van de bewerking
« Reactie #5 Gepost op: 20 september 2011, 12:58:50 »
Hoi Don,
 
Nod32 versie 5 is the latest and greatest (dit laatste mag je ook letterlijk nemen). Jouw licentiecodes voor v3 zijn ook geldig voor versie 5.
V5 consumeert dus een aardig hap ram geheugen, dus als die desktop krap in het geheugen zit, krab je je even achter de oren.
 
Michel Uphoff
Homepage

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: time-out van de bewerking
« Reactie #6 Gepost op: 20 september 2011, 13:11:06 »
Hoi Michel, ik hoef helemaal geen versie 5. Ik had graag dat de versie 3 op de desktop hetzelfde werkte als de versie 3 op de laptop. Wellicht dat op de desktop NOD anders is ingesteld als op de laptop. Deze desktop is lange tijd bij 2 eerdere eigenaren geweest dus er kan vanalles aan veranderd zijn. Ik denk dat ik NOD alvast maar eens opnieuw ga installeren. Als het water te melkachtig is, is het soms makkelijker om het hele bad leeg te laten lopen als je de zeep kwijt bent  O0  Gr. Don

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: time-out van de bewerking
« Reactie #7 Gepost op: 20 september 2011, 16:56:01 »
Hallo Michel,
Citaat
V5 consumeert dus een aardig hap ram geheugen
Ik gebruik inmiddels versie 4 op verschillende computers, XP en Win7 en dat werkt perfect. Nod32 is bij mij vooral bekend om de snelle werking. Is dat met versie 5 nu afgelopen en vertraagd dit het opstarten op een bv een XP computer?
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: time-out van de bewerking
« Reactie #8 Gepost op: 20 september 2011, 22:24:41 »
Hoi Don,
Volledige deïnstallatie en daarna herinstallatie lost het probleem vaak op.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: time-out van de bewerking
« Reactie #9 Gepost op: 21 september 2011, 10:32:54 »
Hoi Ruud,
 
>> Is dat met versie 5 nu afgelopen en vertraagd dit het opstarten op een bv een XP computer? <<
 
Nee, Nod5 werkt nog steeds erg snel en staat ( samen met hoe-is-het-mogelijk Symantec ) bovenaan de lijst van snelste scanners. Maar het Ram gebruik is dus vergeleken met de oorspronkelijke 2.x versies behoorlijk toegenomen. Zie DEZE thread.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: time-out van de bewerking
« Reactie #10 Gepost op: 21 september 2011, 16:42:28 »
Vreemde zaak. Ik had NOD 3.0 gedenistalleerd en opnieuw geinstalleerd. Het bracht helaas geen verbetering en ik moest nog altijd NOD tijdelijk uitschakelen om een bstand te kunnen downloaden. Mede uit nieuwsgierigheid heb ik dan toch maar eens 5.0 gedownload en geinstalleerd. Uiteraard eerst NOD 3.0 uitschakelen. Na installatie van 5.0 leek het probleem opgelost maar na herstart van de computer had ik weer hetzelfde probleem. Ik zie dus onderstaande bijlage.
Als ik de virusscanner uitschakel en opnieuw ga downloaden hoeft hij alleen maar de laatste seconde te downloaden. De rest blijkt toch ergens bewaard te zijn gebleven.
 
« Laatst bewerkt op: 21 september 2011, 16:48:09 door Don »

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: time-out van de bewerking
« Reactie #11 Gepost op: 22 september 2011, 00:25:48 »
Hoi Don,

>> Als ik de virusscanner uitschakel en opnieuw ga downloaden hoeft hij alleen maar de laatste seconde te downloaden. De rest blijkt toch ergens bewaard te zijn gebleven. <<

Even wat technische achtergrondinfo: Er wordt een groot bestand gedownload, bijvoorbeeld een .zip of een .msi bestand. Nod32 zal het laatste datablok van de download blokkeren en eerst de inhoud van de zip of msi uitpakken in de temp map. Vervolgens worden alle uitgepakte onderdelen gescand, en indien er geen malware gevonden wordt, zal het geblokkeerde datablok vrijgegeven worden, waarna de download als compleet wordt gemeld.

Nu naar jouw probleem en mogelijke oorzaken: Het is duidelijk dat het laatste datablok niet wordt vrijgegeven. (De rest van het bestand is al in de Temp map aanwezig zoals je bij een volgende download merkt). Er kunnen een aantal redenen zijn:
  • De pc is erg traag en de .zip of .msi is erg groot en bevat honderden, misschien wel duizenden onderdelen. Mogelijk doet de computer dan gewoon erg lang over het scannen van alle onderdelen. Wacht eens lang.
  • De map waarin de tijdelijke download wordt gezet is overvol. Er zijn onbevestigde berichten dat Nod altijd de hele temp map scant, en dus bij een overvolle temp map vastgelopen lijkt te zijn. Maak de temp map eens leeg. (Start, uitvoeren, %temp%, enter, en alles verwijderen).
  • Mogelijk is het de geavanceerde heuristische scanning die het probleem veroorzaakt, staat die aan, zet die dan eens uit.
  • Kijk of het scannen van archieven (.zip et cetera) wat beperkt kan worden door een maximale grootte van een archiefscan op te geven (even zoeken bij de geavanceerde instellingen (f5), en limiteren tot zeg eens 10MB)
  • Blijft ook nog de mogelijkheid over dat de deïnstallatie van versie 3 niet compleet was. Eset heeft daar een removal tooltje voor. Werking: Deïnstalleer versie 3, en start het tooltje daarna in veilige mode om alle resten op te ruimen en eventueel zelfs de IP stack op default terug te laten zetten. De removaltool vind je HIER
PS: Je schrijft versie 3 uitschakelen. Ik neem aan dat je bedoelde deïnstalleren. Zo nee, eerst 3 compleet deïnstalleren en dan 5 installeren.
« Laatst bewerkt op: 22 september 2011, 00:35:12 door Michel Uphoff »
Michel Uphoff
Homepage

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: time-out van de bewerking
« Reactie #12 Gepost op: 22 september 2011, 23:24:49 »
Hoi Don,

Nog wat vragen en opmerkingen:
Zo te zien gebruik je Internet Explorer. Kun je eens Mozilla FireFox installeren en daarmee het bestand downloaden. Scheelt dat?

Tijdelijke bestanden staan op allerlei plaatsen. Met TFC kun je die snel en eenvoudig opruimen.
Voer dat eens uit en probeer het bestand downloaden nogmaals. Scheelt dat?


Peter

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: time-out van de bewerking
« Reactie #13 Gepost op: 22 september 2011, 23:48:49 »
Hoi Michel,
Citaat
Maar het Ram gebruik is dus vergeleken met de oorspronkelijke 2.x versies behoorlijk toegenomen
Ok, gezien de Ram grootte van mijn laptop houd ik het daarom maar even bij versie 4.xx en die werkt nog prima.

Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: time-out van de bewerking
« Reactie #14 Gepost op: 24 september 2011, 10:32:09 »
Hoi Michel,
Met versie 3 uitschakelen bedoel ik dus de tijdelijke actie om het restant van een gedownload bestand binnen te halen. Deinstalleren doe ik uiteraard via Configuratuescherm / Software. Wellicht dat er zoals je schrijft restanten overblijven die met de removaltool verwijderd moeten worden. Ik ga dat uitproberen. Die removaltool kon ik trouwens probleemloos downloaden. Zo ook een ander bestand van 13 Mb. Maar download ik NOD 32 5.0 van meer dan 50 Mb dan gaat het weer fout.
De andere redenen die je aanhaalt zijn niet van toepassing. I'll be back. Eerst even naar de markt;-)