Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

496 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 13:20:21

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Norton  (gelezen 10352 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Norton
« Gepost op: 8 november 2009, 19:23:34 »
Bericht 1 van 10

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Hans VerbeekDatum:06-09-2004
 Aan:AllenMsgID:1594.1
 Onderwerp:Norton Forum:ws-nlcomputer
Bij mij staat Norton anti virus Autoprotect op uit en email scannen op aan. Dus andacht dringend vereist. Als ik alles op standaardinstellingen, en herstart, blijft autoprotect niet aangevinkt. Bil email zie ik niets verdachts, maar er blijft, ook na standaardinstelliongen fout staan.

Wat kan hier aan de hand zijn?

Groeten, Hans.
johncharlesverbeek@zonnet.nl

P.S. Mijn klok stond vanmorgen weer op 2021 in plaat van op 2004.



Bericht 2 van 10

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Bert Visscher (Sysop)Datum:06-09-2004
 Aan:Hans VerbeekMsgID:1594.2
 Onderwerp:Norton Forum:ws-nlcomputer
Hoi Hans,

En als je rechtsklikt op het Norton icoontje (rechtsonder in beeld) en dan kiest voor Auto Protect inschakelen?

Bert



Bericht 3 van 10

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:06-09-2004
 Aan:Hans VerbeekMsgID:1594.3
 Onderwerp:Norton Forum:ws-nlcomputer
Dag Hans,

Probeer het volgende:
1: Schakel in NAV bij optie auto-pritect uit. Herstart de pc, en schakel het dan weer in.
2: Kijk de instellingen van de Windows-firewall na (als die aanstaat). Zet die firewall tijdelijk uit, en na een herstart kijk je of AP het weer doet. Zo ja, dan zit het in de instellingen van die firewall.
3: Als je autoprotect desondanks niet meer aan krijgt, dan is er meestal een beschadiging van Norton door spyware of een virus geweest. Hoewel de boosdoener inmiddels om kroosjes is, is Norton's AP dan nog wel defect.

Het beste de-installeer je Norton dan, en herinstalleert het na een herstart.

Michel Uphoff
(Sysop)

http://tinyurl.com/m8fp



Bericht 4 van 10

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Hans VerbeekDatum:07-09-2004
 Aan:Bert Visscher (Sysop)MsgID:1594.4
 Onderwerp:Norton Forum:ws-nlcomputer
Bert,

>>En als je rechtsklikt op het Norton icoontje (rechtsonder in beeld) en dan kiest voor Auto Protect inschakelen?<<

Pfff.. Daar hebben we het al. Er staat helemaal geen Norton icoon. Is dus ook niet resident meer. Zal maar eens doen wat Michel zegt.

Hans.

Hans.




Bericht 5 van 10

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Hans VerbeekDatum:07-09-2004
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1594.5
 Onderwerp:Norton Forum:ws-nlcomputer
Michel,

>>1: Schakel in NAV bij optie auto-protect uit. Herstart de pc, en schakel het dan weer in.<<

Dat werkte niet.

>>2: Kijk de instellingen van de Windows-firewall na (als die aanstaat). Zet die firewall tijdelijk uit, en na een herstart kijk je of AP het weer doet. Zo ja, dan zit het in de instellingen van die firewall.

Ik heb een hardware firewall.

>>3 Als je autoprotect desondanks niet meer aan krijgt, dan is er meestal een beschadiging van Norton door spyware of een virus geweest. Hoewel de boosdoener inmiddels om kroosjes is, is Norton's AP dan nog wel defect. Het beste de-installeer je Norton dan, en herinstalleert het na een herstart.<<

Dat werkte. Da status is user OK. Maar toch nog een paar probleempjes

- Mijn abonnement lijkt zo verlengd te zijn tot 8 september 2005. Zal wel niet waar zijn.

- GetSigs displayet nog steeds niet.

- Toen ik klaar was met eerste volledige scan, ging er een tweede door vanaf ongeveer 1/3 waar die was gebleven.

- Mijn klok stond op 2021, dus eerst kwam ik het forum niet in.

Ik bedoel: er zit nog ergens wat. Spybot levert niets op. Gescand in veilige modus, noppes. Beneden de HijackThis log.

Wat moet ik doen. Norton op schijf c: onder Win98 zien te krijngen, een ander virus programma, of heb ik geen virus? :-)

Groeten,
johncharlesverbeek@zonnet.nl




Bericht 6 van 10

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:07-09-2004
 Aan:Hans VerbeekMsgID:1594.6
 Onderwerp:Norton Forum:ws-nlcomputer
Dag Hans,

>> - Mijn abonnement lijkt zo verlengd te zijn tot 8 september 2005. Zal wel niet waar zijn. <<

Is wel waar. Dat is het voordeel van niet registreren.. <G>.

>> - GetSigs displayet nog steeds niet. <<

Zou misschien een bij uploaden ontstane fout in GetSigs kunnen zijn. Ik heb het net nogmaals opgestuurd, en de error meldingen nauwgezet gevolgd. Er waren er geen. Haal de huidige versie nog eens op, en kijk of dat witte scherm weer komt.

>> Mijn klok stond op 2021, dus eerst kwam ik het forum niet in. <<

Ik heb de berichten hierover gelezen. Is het telkens hetzelfde jaartal, of is het "at random". Ik vermoed in eerste instantie een bios probleem. In tweede instantie een programma dat fouten maakt en naar een verkeerde geheugenlocatie schrijft, of met de datum aan de haal gaat.

Doe eens het volgende: Start de pc en druk direct een aantal keren op Del (of op F2, dat hangt af van het Bios). Als het goed is kom je in de bios-setup. Kijk daar alleereerst alleen de datum na, en zet deze correct indien nodig. Sluit het bios weer af (met de keuze "Save settings and exit"). Kijk nu of het probleem nog optreedt. Geen andere instellingen dan de datum aanpassen.

>> Ik bedoel: er zit nog ergens wat. <<

Dat denk ik eigenlijk niet. Zeker weten is heel wat anders, want ook HT & Co vinden niet alles.

Michel Uphoff
(Sysop)

http://tinyurl.com/m8fp

Michel Uphoff
(Sysop)

http://tinyurl.com/m8fp



Bericht 7 van 10

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:07-09-2004
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1594.7
 Onderwerp:Norton Forum:ws-nlcomputer
Ik zie dduubbbbeell

Dus hier even een sign-off weglaten. Klopt de balans weer.<G>



Bericht 8 van 10

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Hans VerbeekDatum:08-09-2004
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1594.8
 Onderwerp:Norton Forum:ws-nlcomputer
Michel,

>>> - Mijn abonnement lijkt zou verlengd te zijn tot 8 september 2005. Zal wel niet waar zijn. <<
>>Is wel waar. Dat is het voordeel van niet registreren.. <G>.<<

Ik had eerst wel geregistreerd. Of bedoel je GetSigs?

>>> - GetSigs displayet nog steeds niet. <<

>>Haal de huidige versie nog eens op, en kijk of dat witte scherm weer komt.

Laat het nu prima werken. Joost mag weten waarom. Alle keren dat je me hebt aangeraden opnieuw te downloaden heb ik gedaan.

>>>> Mijn klok stond op 2021, dus eerst kwam ik het forum niet in. <<
>> Is het telkens hetzelfde jaartal, of is het "at random".

Steeds 2021.

>> Als het goed is kom je in de bios-setup. Kijk daar allereerst alleen de datum na<<

Die was correct. Maar dat hoeft een volgende heer niet zo te zijn. Als tie weer eens verkeerd is, zal ik opnieuw opstarten.

>> Ik vermoed in eerste instantie een bios probleem. In tweede instantie een programma dat fouten maakt en naar een verkeerde geheugenlocatie schrijft, of met de datum aan de haal gaat.>>

Welk programma zou dat kunnen zijn? :-)

Groeten, Hans.




Bericht 9 van 10

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:08-09-2004
 Aan:Hans VerbeekMsgID:1594.9
 Onderwerp:Norton Forum:ws-nlcomputer
>> Laat het nu prima werken. Joost mag weten waarom. <<

Dag Hans,

Er wil heel af en toe met uploaden wel eens iets verkeerd gaan. Ik heb gisteren een nieuwe upload gedaan.
De reden waarom het eerder niet werkte (dus nog voor ik je aanraadde de nieuwe versie -kennelijk met omgevallen bitjes- op te halen), lag hem waarschijnlijk in dezelfde als waarom Norton niet meer werkte, een virus of trojan oid. Nu die weg is werkt GetSigs weer, en mt de nieuwe inlogprocedure :-)

Nee, ik boedoelde echt: Als je Norton niet registeert, en je verwijdert het, en je installeert het weer (soms na wat schoonmaakklusjes), dan mag je er weer een jaar mee doen :-))
Heb jij echt met naam en toenaam *deze* versie van Norton gerigistreerd bij Symantec? Zo ja, waarom?
Als dat zo is, verbaast het mij dat je na herinstallatie een nieuwe einddatum krijgt. Ik heb al meedere keren meegemaakt dat een uitgebreide schoonmaakactie nodig was om Symantec af te brengen van de wetenschap dat het abonnement al lang verlopen was als een klant devoot zijn hebben en houden bij Symantec had gedeponeerd. Op dat moment wordt er namelijk een ID op hun servers aangemaakt, mt de einddatum van het abonnement. En die registratie vinden in het register is een k*l*re klus.

Maar goed, weer een probleem uitgeruimd. Hopenlijk komt het datumprobleem ook niet meer terug. Sommige software kan zich z slecht gedragen dat het delen van het geheugen overschrijft waarin het helemaal niet mag komen. Dat wil vooral wel eens het geval zijn als de Bios shadow (kopie van Bios naar Ram-geheugen) aanstaat. Dat kan in uitzonderlijke situaties wel eens tot Bios-corruptie leiden. Dat valt meestal eenvoudig op te lossen door het Bios in te gaan en de zaak opnieuw in te stellen, maar soms is een bios-reset nodig. Niet nodig in dit geval lijkt mij. :-)))

Michel Uphoff
(Sysop)

http://tinyurl.com/m8fp



Bericht 10 van 10

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Hans VerbeekDatum:09-09-2004
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1594.10
 Onderwerp:Norton Forum:ws-nlcomputer
Michel,

>>De reden waarom het eerder niet werkte (dus nog voor ik je aanraadde de nieuwe versie -kennelijk met omgevallen bitjes- op te halen), lag hem waarschijnlijk in dezelfde als waarom Norton niet meer werkte, een virus of trojan oid. <<

O ja, natuurlijk.

>>Nu die weg is werkt GetSigs weer, en mt de nieuwe inlogprocedure :-)<<

Het is dat je het zegt, maar er was inderdaad iets in anders.

>> Als je Norton niet registeert, en je verwijdert het, en je installeert het weer (soms na wat schoonmaakklusjes), dan mag je er weer een jaar mee doen :-))<<

H, ook een manier! :-)

>>Heb jij echt met naam en toenaam *deze* versie van Norton geregistreerd bij Symantec? Zo ja, waarom?<<

Geen reden voor. Slaafs commandos opvolgend

>>Maar goed, weer een probleem uitgeruimd. Hopenlijk komt het datumprobleem ook niet meer terug. Sommige software kan zich z slecht gedragen dat het delen van het geheugen overschrijft waarin het helemaal niet mag komen. Dat wil vooral wel eens het geval zijn als de Bios shadow (kopie van Bios naar Ram-geheugen) aanstaat. Dat kan in uitzonderlijke situaties wel eens tot Bios-corruptie leiden. Dat valt meestal eenvoudig op te lossen door het Bios in te gaan en de zaak opnieuw in te stellen, maar soms is een bios-reset nodig. Niet nodig in dit geval lijkt mij. :-)))

Nee, maar even afwachten. Het BIOS resetten is makkelijk. Maar als dat een keer moet gebeuren moet ik daarna iets veranderen voor de ADSL. Ik heb ergens genoteerd wat, maar kan het niet terugvinden. Kun jij me even op weg helpen? :-)

Groeten,

Hans.