Oké, ik merk aan de reacties dat ik me niet goed heb uitgedrukt. Zoals ik het heb geschreven lijkt het alsof ik in mijn eigen tuin onder de parasol wilde internetten en daar problemen mee had, maar dat is dus niet het geval.
Binnenshuis = bij mij thuis, op mijn eigen router.
Buitenshuis = in een kantine in Zwolle, waar ik zat te wachten tot mijn kinderen klaar waren met de repetitie voor een musical. Ik had de inloggegevens van het plaatselijke draadloze netwerk gekregen, maar kwam toch niet online. Dan zou je denken dat het ligt aan dat netwerk, maar toen heb ik dus ook geprobeerd te internetten door de tethering functie van mijn telefoon te activeren (zodat mijn telefoon als mobiele hotspot functioneert) en daar op in te loggen.
Het internetten via de tethering functie van mijn telefoon heb ik eerder wel met succes gebruikt. Toen zat ik niet in Zwolle, maar in Arnhem (ook al te wachten tijdens repetities van de kinderen, maar nu voor een andere musical). Mijn zorg is dat er wellicht iets defect is geraakt in mijn laptop. Als dat zo is, dan zit ik volgende week in Amerika en kan ik de hele week niet online komen op mijn laptop, dus ook geen mails sturen aan het thuisfront dat alles nog goed met me gaat. Dat lukt dan alleen via dat kleine rotschermpje van mijn telefoon, en dat is niet zo handig.
Dus vandaar mijn vraag: wat kan de oorzaak zijn dat ik op die plek in Zwolle niet op internet kwam, en hoe zorg ik dat ik dat probleem volgende week in Amerika niet heb?
Groetjes, Hugo