Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

499 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 17:11:56

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Antivir  (gelezen 8795 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Antivir
« Gepost op: 8 november 2009, 19:30:17 »
Bericht 1 van 6

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:PimmetjeDatum:14-10-2004
 Aan:AllenMsgID:1603.1
 Onderwerp:antivirForum:ws-nlcomputer
Hallo allemaal,

Ik gebruik al tijden Antivir als virus beschermer. Voor zover ik kan nagaan werkt dat prima. Regelmatig updaten behoort tot de vaste gewoontes. Maar ... SP2 van XP heeft iets nieuws aan boord, zoals jullie allemaal vast zult weten<g>. Waarschuwt te pas en te onpas als iets niet naar zijn/haar zin is. Zo ook nu, want ik heb deze week antivir weer eens geupdate en er was ddarbij ook een nieuw programma, versie zoveel. Nu begint XP te mekkeren, dat de virusbeschermer niet actief is (zo'n ballon bij het opstarten), maar ikke kijken en jawel antivir actief. Is het soms zo, dat in beveiligingsactiviteiten van XP iets opgenomen is, wat niet overeenkomt met het nieuwste programma van antivir en hebben jullie daar ook last van met NAV of andere beschermers?

Groetjes

Pim



Bericht 2 van 6

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Franc Wiedenhoff (Sysop)Datum:16-10-2004
 Aan:PimmetjeMsgID:1603.2
 Onderwerp:antivirForum:ws-nlcomputer
Pimmetje,

je kunt in het beveilgingscentrum van xp sp2 opgeven dat jezelf de viruscontrole doet en daarna krijg je er geen last meer van. Sterker nog, daarna herkent xp zelfs je virusprogramma!!

Franc
http://indischkoken.nl


Bericht 3 van 6

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:PimmetjeDatum:16-10-2004
 Aan:Franc Wiedenhoff (Sysop)MsgID:1603.3
 Onderwerp:antivirForum:ws-nlcomputer
Hi Franc,

Xp herkent(de) ook mijn virusprogrammma en tot mijn update vorige week, was er niets aan de hand. Maar nu is het programma zelf vernieuwd en komt die melding, zoiets als (want het gaat errug vlug, dat kunnen mijn "oude" ogen niet meer volgen<g>) "antivir niet actief". Knnelijk wordt dat beveiligingscentrum niet bijgewerkt.

Groetjes

Pim



Bericht 4 van 6

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:16-10-2004
 Aan:PimmetjeMsgID:1603.4
 Onderwerp:antivirForum:ws-nlcomputer
>> (XP..) Waarschuwt te pas en te onpas als iets niet naar zijn/haar zin is. <<

Dag Pim,

Jaja, de firma Ms heeft met Sp2 de beveiliging fiks aangetrokken, en gaat m.i. ook hier en daar wat al te ver met de bemoeizucht. Zo waarschuwt het voor een niet actieve firewall (terwijl Ms zelf aangeeft, dat bij een goed ingestelde router hun firewall beter uitgezet kan worden), voor (afwezigheid/inactiviteit van) virusscanners die het zelf niet kent (en dat zijn er nog steeds een aantal), terwijl de meeste virusscanners al jaren een mechanisme aan boord hebben dat Ms nu tracht na te bootsen, en het waarschuwt ook als automatische update's uit staat (wat bij iemand die graag zelf uitmaakt wat er wanneer genstalleerd wordt ook geen vreugde is).

Maar gelukkig kan je al die (soms dus tamelijk overbodige) waarschuwingen uitzetten:

Start, configuratiescherm, beveiligingscentrum. Zet daar rechts uit wat je uit wilt hebben, en klik links op "meldingen van beveiligingscentrum instellen". Haal de vinkjes weg bij waarschuwingen waar je meer last dan gemak van hebt.

Staan alle drie de opties inmiddels uit, dan kan je ook nog het Security Center en de Windows Firewall in de services uitschakelen als je wat mb's geheugen meer over wilt houden. Start, uitvoeren, services.msc (enter).

Helaas mag je niet meer automatische updates in de services uitschakelen. Dat moet op automatisch en gestart staan willen de *handmatige* XP updates via de Ms-update site werken. Daarbij mag je overigens rustig kiezen voor uitschakelen van automatische updates in het beveiligingscentrum, maar de service MOET gestart zijn n op automatisch staan. Nieuw grapje van de lieden. Update je vanaf een andere locatie (een netwerkserver, een cd o.i.d. dan mag ook automatische updates worden uitgezet in de services.

Michel Uphoff
(Sysop)

http://tinyurl.com/m8fp



Bericht 5 van 6

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Franc Wiedenhoff (Sysop)Datum:17-10-2004
 Aan:PimmetjeMsgID:1603.5
 Onderwerp:antivirForum:ws-nlcomputer
Pimmetje,

<< Knnelijk wordt dat beveiligingscentrum niet bijgewerkt. >>

Blijft er niets anders over om dat maar weer handmatig te doen. Sommige updates van MS zijn nu niet bepaald gebruikersvriendelijk en doordacht <vbg>

Franc
http://indischkoken.nl


Bericht 6 van 6

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:PimmetjeDatum:17-10-2004
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1603.6
 Onderwerp:antivirForum:ws-nlcomputer
Hi Michel,

Inmiddels die overbodige melding uitgezet, maar wat ik nou vreemd vind. Op de PPC is ook SP2 geinstalleerd. Daar heb ik, in het beveiligingscentrum, bij antivirus- programma's, een extra keuze om te vertellen, dat ik de updates zelf zal bijhouden en op mijn PC in dat beveiligingscentrum heb ik die keuze niet?

Groetjes

Pim