Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

513 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 april 2024, 01:09:53

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Realplay  (gelezen 7880 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Realplay
« Gepost op: 8 november 2009, 19:41:51 »
Bericht 1 van 8

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Hans VerbeekDatum:24-03-2005
 Aan:AllenMsgID:2143.1
 Onderwerp:Real PlayForum:ws-nlcomputer
M'n volgende stommiteit. Ik zat gisteren te werken, en ineens vroeg TeaTimer of' tie iets aan de registry mocht veranderen. Ik klik aitomatisch ja, en ineens is Real Play resident. Als ik het proces met taakbeheer van NL XP afsluit, is het weg. Maar als ik he bestand realplay.exe probeer te vinden zegt Explorer dat het er niet is. Norton AV vindt niets. Is het een virus of een MS programma? Hier een HJT log. Groeten, Hans. (e-mail)
Bijlagen :

hijackthis.log
4KB


Bericht 2 van 8

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Ruud (Sysop)Datum:24-03-2005
 Aan:Hans VerbeekMsgID:2143.2
 Onderwerp:Real PlayForum:ws-nlcomputer
Hallo Hans,

Zover ik aan het log bestand kan zien is inderdaad de realplayer resident:

>>D:\Program Files\Real\RealPlayer\RealPlay.exe<<

en dit is geen virus. Start de realplayer op en open de eigenschappen. Daarin kun je aangeven of de player tijdens het opstarten geactiveerd moet worden. Virus besmettingen vinden meestal plaats op de c: schijf. In jouw geval had dan bv C:\Program Files\Real\RealPlayer\RealPlay.exe in het log bestand moeten staan.

------------------------
Groeten,
Ruud de Wit


Bericht 3 van 8

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Hans VerbeekDatum:24-03-2005
 Aan:Hans VerbeekMsgID:2143.3
 Onderwerp:Real PlayForum:ws-nlcomputer
Ik heb gevonden dat het iets van MS is. In het config scherm. Hoe krijg ik die uit de residente programma's? Groeten, Hans. (e-mail)


Bericht 4 van 8

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Ruud (Sysop)Datum:24-03-2005
 Aan:Hans VerbeekMsgID:2143.4
 Onderwerp:Real PlayForum:ws-nlcomputer
Hans,

>>Ik heb gevonden dat het iets van MS is. In het config scherm. Hoe krijg ik die uit de residente programma's?<<

Je bedoelt msconfig waarschijnlijk? Je kunt dit in de realplayer zelf doen, zie mijn vorige bericht, of in msconfig, daar haal je het vinkje weg voor de regel van de realplayer.exe

------------------------
Groeten,
Ruud de Wit



Bericht 5 van 8

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Hans VerbeekDatum:24-03-2005
 Aan:Ruud (Sysop)MsgID:2143.5
 Onderwerp:Real PlayForum:ws-nlcomputer
Rud, Start de realplayer op en open de eigenschappen Ik heb gewerkt met zoekemn van de Explorer, met het residente ikoontje, met Control Pane,. maar nergens zie ik eignschappen of zoiets. Hoe moeet ik die player opstarten? Virus besmettingen vinden meestal plaats op de c: schijf. Dat is goed nieuws! :-) Mijn XP staat op D.
Groeten, Hans. (e-mail)



Bericht 6 van 8

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Hans VerbeekDatum:24-03-2005
 Aan:Ruud (Sysop)MsgID:2143.6
 Onderwerp:Real PlayForum:ws-nlcomputer
Ruud, >>Ik heb gevonden dat het iets van MS is. In het config scherm. Hoe krijg ik die uit de residente programma's?<< Je bedoelt msconfig waarschijnlijk? Nee, ik bedoelde het configuratscherm / control panel. Je kunt dit in de realplayer zelf doen, of in msconfig, daar haal je het vinkje weg voor de regel van de realplayer.exe Dat was het dus! :-) Dank je wel. Ik weet het nu. Groeten, Hans. (e-mail)


Bericht 7 van 8

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Ruud (Sysop)Datum:25-03-2005
 Aan:Hans VerbeekMsgID:2143.7
 Onderwerp:Real PlayForum:ws-nlcomputer
Hans,

>>maar nergens zie ik eignschappen of zoiets. Hoe moeet ik die player opstarten?<<

In je log file was o.a. onderstaande gevonden:

"D:\Program Files\Real\RealPlayer\RealPlay.exe"

het moet dus op die plaats aanwezig zijn. Blader er eens met de verkenner naar toe.

------------------------
Groeten,
Ruud de Wit



Bericht 8 van 8

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Hans VerbeekDatum:25-03-2005
 Aan:Ruud (Sysop)MsgID:2143.8
 Onderwerp:Real PlayForum:ws-nlcomputer
Ruud, In je log file was o.a. onderstaande gevonden: "D:\Program Files\Real\RealPlayer\RealPlay.exe" het moet dus op die plaats aanwezig zijn. Had ik zelf moeten vinden! :-) Blader er eens met de verkenner naar toe. Gedaan, maar dat levert geen "ëigenschappen" op. Maar het werkt nu toch al. Bedankt. Groeten, Hans. (e-mail)