Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

493 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 17:16:54

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Crystal Reports  (gelezen 7945 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Crystal Reports
« Gepost op: 20 juni 2012, 20:37:02 »
Hallo,
Om de een of andere reden is mijn Crystal Reports in het ongerede geraakt. Ik heb het vanaf de CD van Visual Studio Professional 6.0 geïnstalleerd, maar vond hem niet in de Components/References (wel de Viewer). Bij het starten van Visual Basic krijg ik een foutmelding "Class Crystal.CrystalReport of control Report1 was not a loaded control class". Ik heb hem toen met regsvr32.exe geregistreerd, kreeg daarop geen foutmelding en toch blijf ik die foutmeldig krijgen. Het gekke is dat ik Crystal Reports gewoon kan gebruiken en Report Designer staat gewoon onder de Add-ins en ik ondervind daarbij geen fouten. CRW (net), CRW32, C2Supprt.DLL, C2SUBREG.DLL en het helpbestand staan in het pad van de applicatie. Wat ontbreekt hieraan? 
 
 
 
Jan

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: Crystal Reports
« Reactie #1 Gepost op: 25 juni 2012, 20:20:46 »
Hallo,
Dit probleem is opgelost. De installatie werd uitgevoerd in het door het systeem opgegeven pad in de map COMMON van de C-schijf en dat moest in de map Program Files\Microsoft Visual Studio\Common\TOOLS\Reports zijn. Na installeren daarin en registreren van crystl32.ocx was het probleem opgelost. Zo zie je maar weer. Je kunt ook te snel het forum raadplegen.
 
 
Jan

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Crystal Reports
« Reactie #2 Gepost op: 25 juni 2012, 20:57:28 »
Hoi Jan,

Mooi dat je de oplossing zelf gevonden hebt.


Peter

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: Crystal Reports
« Reactie #3 Gepost op: 28 juni 2012, 12:08:38 »
Hoi Peter,
Ik heb te vroeg gejuicht. Bij opnieuw opstarten bleek het probleem nog aanwezig te zijn. Daarvoor was het probleem weg bij opnieuw opstarten van VB. Na opnieuw opstarten van het systeem was het weer terug. Maar ik heb het idee dat het volgende de oplossing is. Ik heb kortgeleden de nieuwste versie van Crystal Reports uitgeprobeerd, maar dat is niet bevallen. Het geeft veel meer mogelijkheden dan ik nodig heb en is gecompliceerd in het gebruik. Daarom heb ik die versie verwijderd en toen is mijn bestaande versie in het ongerede geraakt. Omdat de ocx Crystl32.ocx  wel in System32 van WINDOWS aanwezig is heb ik deze geregistreerd, maar kreeg daarop niet de gebruikelijke reactie van geslaagd of niet geslaagd. Registreren gaf geen fout, maar dus ook geen bevestiging van slagen. Dat is vreemd en komt waarschijnlijk omdat de installatie ervan vanaf de CD van Microsoft Visual Studio maar een zeer gedeeltelijke installatie is en dan waarschijnlijk geen reactie geeft. Alle dependencies zijn aanwezig dus dat kan ook de oorzaak niet zijn.
Daarom zal ik de ocx uit System32 verwijderen en dan opnieuw installeren. Ik denk dat de versie die ik nu heb een latere versie is dan die van de CD en daarom niet vervangen wordt door een oudere. Er wordt bij installatie niets gevraagd, dus ook niet welke versie je hebben of bewaren wilt. De versie die ik nu in System 32 heb is versie 8.0.0.4. Is dit inderdaad een latere versie dan die van de CD?
 
 
Jan

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: Crystal Reports
« Reactie #4 Gepost op: 28 juni 2012, 14:35:23 »
Hoi Peter,
Mijn vermoeden bleek juist. Na verwijderen van de aanwezige Crystle32.ocx en installeren van Crystal Reports vanaf de CD bleek het registreren wel te slagen, Ik vond Crystal Reports 4.6 inderdaad in Project/Components, heb hem aangevinkt en de fout was  verdwenen.
 
 
Jan