¡Hola Ruud!
>> Stel dat het aan de provider kant zit, wat zou dan de oplossing zijn? <<
Kan ik je niet zeggen, misschien wordt er na een bepaalde tijd geen fysieke verbinding iets afgeschakeld/teruggedraaid aan providerzijde of zo. Waag er eens een telefoontje met de helpdesk op.
Punt is, dat een uitgeschakelde router geen geheugen heeft. Je zet zo'n ding uit, wacht een korte of lange tijd, en zet hem weer aan. De router zou totaal hetzelfde moeten reageren na kort danwel lang uitzetten. En dat doet hij bij jou ogenschijnlijk niet. Het zou een zeldzaam warmtegerelateerd defect in de router kunnen zijn, maar dat is dus niet zo waarschijnlijk.
Wat je zou kunnen doen om te bepalen of het aan providerzijde zit, is een nacht de router niet uit te zetten, maar wel de telefoonkabel er uit halen. Volgende dag stekkertje er weer insteken: Direct goede verbinding? Dan is er toch iets mafs met de router. Trage verbinding? Dan moet er richting de provider gezocht worden die dan kennelijk iets doet met langer uitgeschakelde verbindingen.