Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

493 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 april 2024, 16:38:22

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: IE vertragen  (gelezen 4794 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
IE vertragen
« Gepost op: 20 juli 2012, 22:32:36 »
Hoi All,
 
Het komt op mijn Spaanse Desktop met Windows XP en IE8 vaak voor dat bepaalde websites die toch al niet erg snel van zichzelf zijn, niet willen openen maar IE de bekende timeout-mededeling laat zien. (alsof ik offline zou zijn) Hernieuwd naar de site gaan, werkt daarna meestal maar ik vind het toch knap lastig want het gebeurt frequent. Als IE nu eens wat meer geduld had en trager met die mededeling was, had ik er vrede mee dat sommige sites even tijd vergen. Mijn vraag: is IE nergens te beinvloeden zodat de timeout-melding later wordt geactiveerd? BVD, Don

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: IE vertragen
« Reactie #1 Gepost op: 20 juli 2012, 23:53:41 »
Hoi Don,

Lukt het met DEZE informatie ?


Peter

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: IE vertragen
« Reactie #2 Gepost op: 21 juli 2012, 00:17:47 »
Hoi Peter,
Ik lees dus:
 Dit probleem zelf oplossen Als u de standaardinstelling voor time-out voor Internet Explorer wilt wijzigen in Internet Explorer 4.0 Service Pack 1 (SP1) of een latere versie, volgt u de volgende stappen:
 
  • Start de Register-editor.
  • Zoek de volgende subsleutel:  HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings
  • Voeg binnen deze subsleutel een DWORD ReceiveTimeout toe met een waarde (<aantal seconden>)*1000. Als u bijvoorbeeld wilt dat de duur van de time-out 8 minuten is, stelt u de waarde van de ReceiveTimeout in op 480000 (<480>*1000).
  • Start de computer opnieuw op.
Ik kom er niet helemaal uit. Eenmaal beland bij ReceiveTimeout lees ik: Receive Timeout REG_DWORD  0x00002710 (10000). Dubbelklik ik erop verschijnt een venstertje waarin ik de DWORD-waarde kan bewerken. Waardegegevens zijn 2710. En nu?  BVD, Don

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: IE vertragen
« Reactie #3 Gepost op: 21 juli 2012, 00:39:37 »
Hoi Don,

Citaat
Receive Timeout REG_DWORD  0x00002710 (10000). Dubbelklik ik erop verschijnt een venstertje waarin ik de DWORD-waarde kan bewerken. Waardegegevens zijn 2710. En nu?
De huidige instelwaarde is dus 10 sec. (10000 decimaal = 2710 hexa-decimaal)
Selecteer bij Grondtal Decimaal. De waarde in het invoerveld verandert nu in 10000.
Pas de waarde nu aan, bijv. 30000 of 60000 (resp. 30 en 60 seconden) en klik op OK.

Herstart je computer om de nieuwe waarde te activeren.


Peter





Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: IE vertragen
« Reactie #4 Gepost op: 21 juli 2012, 11:24:41 »
Hoi Peter,
Toen op school hexadecimaal werd uitgelegd was ik nét ziek C:-)  Bedankt voor de tips. Ik heb 30000 decimaal ingesteld en we gaan het uittesten. Kan even duren want het was een wellus-nietus-probleem. Ik hou je op de hoogte. Alvast bedankt, Don

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: IE vertragen
« Reactie #5 Gepost op: 23 juli 2012, 21:04:50 »
Hoi Peter,
 
Ik vermoed dat we met het vertragen van IE het probleem hebben opgelost. Zodra de bewuste website weer wat langer op zich laat wachten, wacht IE geduldig af en uiteindelijk verschijnt de website tóch. Nogmaals bedankt voor de tip. Don