Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

11 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 mei 2024, 03:50:08

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: IE werkt niet  (gelezen 11284 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jrietveld01
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
IE werkt niet
« Gepost op: 12 september 2012, 13:37:08 »
Na enige tijd op IE actief geweest te zijn krijg ik de melding Internet Explorer werkt niet meer,dit gebeurd ook wel als ik computer opstart.Vraag is hoe kan dit?

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.682
  • Geslacht: Man
Re: IE werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 12 september 2012, 19:02:19 »
Hoi jrietveld01,

Kun je wat meer informatie geven:
a) Hoe lang heb je dit probleem al?
b) Is je antivirus en antispyware up-to-date en of geven die een melding?


Doe het volgende zodat we wat meer informatie hebben:

Download HijackThis en plaats de logfile ervan in een bericht.
Het maakt een lijst van bepaalde programma's en instellingen die op je pc staan.

HijackThis kan je HIER downloaden (Klik op Download) of HIER.
Op de vraag "Wilt u dit bestand uitvoeren of opslaan ?" kies Opslaan.
Maak een nieuwe map, bijv HJT en plaats het bestand daarin.
Na het downloaden, kies Map openen om naar de downloadmap te gaan.

Start HijackThis.exe.
Op de vraag "Wilt u dit bestand uitvoeren ?" kies Uitvoeren.
In HijackThis, klik op de knop "Do a system scan and save a logfile".
Als deze knop niet verschijnt, klik op "Scan".
Wacht totdat Notepad verschijnt met de logfile van HijackThis.
Kopieer en plak de gehele logtekst in een nieuw bericht.
(Let op: Vink niets aan en klik NIET op 'Fix checked'!!!)

Hierna kan je zowel HijackThis als Notepad afsluiten.


Peter


Offline jrietveld01
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
Re: IE werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 13 september 2012, 15:03:49 »
Norton 360 werkt goed.
Gr.J.Rietveld

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.682
  • Geslacht: Man
Re: IE werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 13 september 2012, 19:45:34 »
Hoi JRietveld,

Doe het volgende:

Stap 1:
Sluit eerst alle openstaande programma's.
Deinstalleer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
Ask Toolbar
Yontoo layers

Herstart je computer.

Stap 2:
Sluit nu eerst alle openstaande programma's.
Start HijackThis.
Klik op Do a system scan only. Is die knop er niet, klik dan op Scan.
Vink alleen onderstaande items aan, indien nog aanwezig:
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R3 - URLSearchHook: UrlSearchHook Class - {00000000-6E41-4FD3-8538-502F5495E5FC} - C:\Program Files\Ask.com\GenericAskToolbar.dll
R3 - URLSearchHook: (no name) - {87775fdb-6972-41f9-ae51-8326e38cb206} - (no file)
O2 - BHO: Ask Toolbar BHO - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - C:\Program Files\Ask.com\GenericAskToolbar.dll
O2 - BHO: Yontoo Layers - {FD72061E-9FDE-484D-A58A-0BAB4151CAD8} - C:\Program Files\Yontoo\YontooIEClient.dll
O3 - Toolbar: Ask Toolbar - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - C:\Program Files\Ask.com\GenericAskToolbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ApnUpdater] "C:\Program Files\Ask.com\Updater\Updater.exe"

Klik op 'Fix checked'
Sluit HijackThis.

Stap 3:
Download AdwCleaner by Xplode naar je bureaublad.

Sluit alle openstaande vensters.
Start AdwCleaner
Windows Vista en Windows 7 gebruikers: Rechtsklik op adwCleaner en klik op 'als Administrator uitvoeren...'
Klik op Delete.

Tijdens de opruim-actie zullen de snelkoppelingen verdwijnen, dit is normaal.
Na het verwijderen verschijnen 2 meldingen:
Klik in het venster 'AdwCleaner – Informations' op OK
Klik in het venster 'AdwCleaner – Restart Required' op OK

Nadat de computer herstart is, opent een logfile.
De logfile kun je ook vinden in de hoofdmap, bijv. C:\AdwCleaner[xx].txt
Kopieer en plak de inhoud van deze logfile in een nieuw bericht.

Hoe gaat het nu met je computer?


groeten, Peter

Offline jrietveld01
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
Re: IE werkt niet
« Reactie #4 Gepost op: 18 september 2012, 12:19:35 »
Helaas problemen zijn nog het zelfde.
Gr.J.Rietveld

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.682
  • Geslacht: Man
Re: IE werkt niet
« Reactie #5 Gepost op: 18 september 2012, 19:39:07 »
Hoi J.Rietveld,

Citaat
Helaas problemen zijn nog het zelfde.
Post eerst de 2 logfiles voor verdere controle, zie het vorige bericht:

Citaat
Nadat de computer herstart is, opent een logfile.
De logfile kun je ook vinden in de hoofdmap, bijv. C:\AdwCleaner[xx].txt
Kopieer en plak de inhoud van deze logfile in een nieuw bericht.


Groeten, Peter

Offline jrietveld01
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
Re: IE werkt niet
« Reactie #6 Gepost op: 20 september 2012, 11:23:04 »
Beste Peter.
Helaas stopt adwcleaner halverwege en toont het volgende scherm,
AutoIt error
Line 2056 c:File
C:\users\J.Rietveld\Downloads\adwcleaner.exe
Error:Variable used withoutbeing declared

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.682
  • Geslacht: Man
Re: IE werkt niet
« Reactie #7 Gepost op: 20 september 2012, 20:08:40 »
Hoi JRietveld,

Citaat
Helaas stopt adwcleaner halverwege en toont het volgende scherm,
Vreemd, eerder meldde je alleen dat de problemen nog niet verholpen waren. Hieruit trok ik de conclusie dat de uit te voeren stappen goed afgewerkt waren.

Er lijkt een probleem met adwCleaner te zijn op dit moment.
De opruimacties worden hierdoor niet goed uitgevoerd.

Doe alvast het volgende:
Download AdwCleaner by Xplode naar je bureaublad.

Sluit alle openstaande vensters.
Start AdwCleaner
Windows Vista en Windows 7 gebruikers: Rechtsklik op adwCleaner en klik op 'als Administrator uitvoeren...'
Klik op Zoeken
Na de scan opent een logfile.
Kopieer en plak de inhoud van deze logfile in een nieuw bericht.

Sluit AdwCleaner
In het venster '- AdwCleaner – Informatie' klik je op OK.


Groeten, Peter
« Laatst bewerkt op: 20 september 2012, 22:48:47 door Peter »

Offline jrietveld01
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
Re: IE werkt niet
« Reactie #8 Gepost op: 21 september 2012, 11:05:26 »
\\ Internet Explorer v9.0.8112.16421
[OK] Het register bevat geen enkele ongeoorloofde invoer.
-\\ Google Chrome v [Onmogelijk de versie te verkrijgen]
File : C:\Users\J.Rietveld\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Preferences
Aanwezig [l.8] : homepage = "hxxp://start.funmoods.com/?f=1&a=nv1",
Aanwezig [l.12] : urls_to_restore_on_startup = [ "hxxp://start.funmoods.com/?f=1&a=nv1" ]
Aanwezig [l.36] : icon_url = "hxxp://search.conduit.com/fav.ico",
Aanwezig [l.39] : keyword = "search.conduit.com",
Aanwezig [l.42] : search_url = "hxxp://search.conduit.com/Results.aspx?q={searchTerms}&SearchSource=49&ctid=CT2865317",
Aanwezig [l.43] : suggest_url = "hxxp://search.conduit.com/"
Aanwezig [l.688] : homepage = "hxxp://start.funmoods.com/?f=1&a=nv1",
Aanwezig [l.1010] : urls_to_restore_on_startup = [ "hxxp://start.funmoods.com/?f=1&a=nv1" ]
*************************
AdwCleaner[R1].txt - [1630 octets] - [17/09/2012 12:24:58]
AdwCleaner[S1].txt - [667 octets] - [17/09/2012 12:26:54]
AdwCleaner[S2].txt - [502 octets] - [20/09/2012 11:08:47]
AdwCleaner[R2].txt - [1669 octets] - [21/09/2012 11:00:07]
AdwCleaner[R3].txt - [1600 octets] - [21/09/2012 11:03:20]
########## EOF - C:\AdwCleaner[R3].txt - [1660 octets] ##########

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.682
  • Geslacht: Man
Re: IE werkt niet
« Reactie #9 Gepost op: 21 september 2012, 19:17:13 »
Hoi JRietveld,

Er gaat iets niet goed. Wat je nu post is alleen het laatste deel van een adwcleaner log. Waar is de rest?
Zo te zien kan je probleem met IE veroorzaakt worden door wat ongewenste programma's in je browser.
Gebruik adwCeaner even niet.

Post eerst de volgende bestanden als bijlages:

c:\AdwCleaner[R1].txt
c:\AdwCleaner[S1].txt
c:\AdwCleaner[S2].txt
c:\AdwCleaner[R2].txt
c:\AdwCleaner[R3].txt


Groeten, Peter

Offline jrietveld01
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
Re: IE werkt niet
« Reactie #10 Gepost op: 24 september 2012, 11:55:06 »
Kom er niet uit,denk aan een schone start bedankt voor alle info .
Gr.Jan Rietveld

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.682
  • Geslacht: Man
Re: IE werkt niet
« Reactie #11 Gepost op: 24 september 2012, 19:04:08 »
Hoi Jan,

Citaat
Kom er niet uit,denk aan een schone start bedankt voor alle info .
De keuze om opnieuw te beginnen kan je natuurlijk altijd maken.
Als ik iets onduidelijk vertelt heb kan je het gewoon zeggen hoor. Kunnen we allemaal wat leren.

Waar kom je niet uit dan?


Groeten, Peter

Offline jrietveld01
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
Re: IE werkt niet
« Reactie #12 Gepost op: 25 september 2012, 13:56:48 »
Nee duidelijk genoeg maar denk dat mijn kennis niet toereikend is.Kan de bestanden niet vinden.
Gr.Jan Rietveld

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.682
  • Geslacht: Man
Re: IE werkt niet
« Reactie #13 Gepost op: 25 september 2012, 22:18:25 »
Hoi Jan,

Doe het volgende:

Start Kladblok (of Notepad).
Kopieer en plak daarin onderstaande code:
@echo off
del log.txt
dir c:\adw*.* > log.txt
notepad log.txt
Bewaar het bestand op je bureaublad, geef het de naam adwlist.bat en selecteer bij 'Opslaan als type:' Alle bestanden.

Rechtsklik vervolgens op het bestand adwlist.bat (of adwlist) en klik op "Als administrator uitvoeren".

Er verschijnt nu een zwart venster en een nieuwe Notepad met daarin het resultaat van adwlist.
Kopieer en plak deze tekst in een nieuw bericht.
Daarna kan je de nieuwe Notepad sluiten. Het zwarte venster wordt dan ook gesloten.


Peter





Offline jrietveld01
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
Re: IE werkt niet
« Reactie #14 Gepost op: 26 september 2012, 12:38:12 »
Het volume in station C heeft geen naam.
 Het volumenummer is 5C08-531E
 Map van c:\
17-09-2012  12:25             1.630 AdwCleaner[R1].txt
21-09-2012  11:00             1.669 AdwCleaner[R2].txt
21-09-2012  11:03             1.729 AdwCleaner[R3].txt
17-09-2012  12:26               667 AdwCleaner[S1].txt
20-09-2012  11:08               502 AdwCleaner[S2].txt
               5 bestand(en)            6.197 bytes
               0 map(pen)  374.856.163.328 bytes beschikbaar