Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

495 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 april 2024, 00:41:09

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: AV-s(c)ores  (gelezen 8332 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
AV-s(c)ores
« Gepost op: 8 november 2009, 20:31:29 »
Bericht 1 van 11

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:-> Michel Uphoff (Sysop)Datum:09-12-2007
 Aan:AllenMsgID:3661.1
 Onderwerp:AV-s(c)oresForum:ws-nlcomputer
Hoi,
Einde van het jaar nadert en de virustesters hebben hun laatste bevindingen gepubliceerd. Een overzichtje:

De zeer goede score van Fortinet vorige keer ging toen gepaard met een enorm aantal false positives. Welnu, dit is veranderd; het aantal false positives is nog steeds vele duizenden, maar de score is nu beroerd. Hoe boer je zo hard mogelijk achteruit.. 
Avira heeft een zeer hoge score, maar paart dat ook aan een groot aantal false positives.
Symantec piept voor het eerst sedert 3 jaar weer boven de gemiddelde heuristische detectie uit, en laat zeer weinig tot geen false positives zien.
De enige die al tijden een hoge score waarmaakt is Nod32, die dan ook met afstand weer de beste is, als het gaat om heuristische detectie.
Omdat deze scanner ook bij de 'gewone' virustest door VirusBulletin (samen met Symantec) steevast bovenin eindigt, én een zeer hoge snelheid paart met een gering geheugen en CPU gebruik, (in tegenstelling tot Symantec) is ook nu weer Nod32 met flinke afstand de beste. Het wordt bijna saai.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage


Gewijzigd 9/12/2007 12:01 CET door Michel Uphoff (Sysop)
Bijlagen :

av-scores_07.jpg
273KB

av-scores_07_all.jpg
167KB


Bericht 2 van 11

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Just VechtDatum:10-12-2007
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3661.2
 Onderwerp:AV-s(c)oresForum:ws-nlcomputer
Hallo Michel,

>> de virustesters hebben hun laatste bevindingen gepubliceerd. Een overzichtje <<

Bedankt  hoor!
Altijd weer interessant. Goede zaak dat Symantec weer op het rechte pad is teruggekeerd. Maar met de naam Symantec AV begrijp ik? En niet met iets van Norton erin? Want dat is de klank die bij veel minder handige computergebruikers synoniem is met "goed".

Jammer dat Avira met Antivir aardig wegzakt. Zoals je wellicht nog weet gebruik ik dat op de PC's van de dames hier ten huize tot op heden met grote tevredenheid. De belangrijkste reden om van de zomer niet over te stappen naar Nod32 was de mogelijkheid om virusdefinities via een andere PC op een memorystickje op te halen en zo het pakket te upgraden. Prompt hadden we dit najaar ellende met de ADSL lijn en toen was ik heel blij dat dat kon. Nod 32 kan dat niet, of slechts langs moeilijke omwegen, voor zover ik weet.

Het is net zoiets als dat vastgeklonken AXA slot, wat nu op een heel eenvoudige manier blijkt te openen. Vervangen gaat niet. Heb ik een hele mooie luxe fiets met een heel mooi luxe waardeloos slot, met een hele mooie extra kabel - nu ook waardeloos. Geef mij maar iets minder luxe, mooi, goed - maar wel met de basiszaken op de goede manier.

OK, dat is weer van mijn hart. Complimenten voor Nod32 trouwens voor de geweldige resultaten.
groetjes,

Just Vecht
mijn Blog en meer


Bericht 3 van 11

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:10-12-2007
 Aan:Just VechtMsgID:3661.3
 Onderwerp:AV-s(c)oresForum:ws-nlcomputer
Hoi Just,
>> De belangrijkste reden om van de zomer niet over te stappen naar Nod32 was de mogelijkheid om virusdefinities via een andere PC op een memorystickje op te halen en zo het pakket te upgraden. <<
Maar dat moet met attached tooltje toch heel eenvoudig kunnen:

1: Start het tooltje op een updated pc (controleer even bovenin of het juiste pad en de juiste virusdatabase versie worden weergegeven)
2: Blader bij "save path" naar de opslaglocatie (bij jou dus de usb-pen, bijvoorbeeld U:\NUP), kies "backup..."
Andere computer: Pas de update server aan, in plaats van automatisch kies je het het volledige pad, dus bijvoorbeeld U:\NUP
Nu kan de andere computer vanaf de pen updaten. De instellingen zijn eenmalig, en na instellen is het dus helemaal een eitje. Het lijkt mij eenvoudig genoeg zo.
Er is ook wat meer sophisticated gebruik mogelijk, door het tooltje iedere xxx minuten automatisch de updates op de (netwerk) locatie te laten plaatsen, en de overige stations ze van die netwerklocatie te laten ophalen. Ook inpakken van de update's in een Rar is mogelijk.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage

Bijlagen :

Nod32Update.exe
755KB


Bericht 4 van 11

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Just VechtDatum:10-12-2007
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3661.4
 Onderwerp:AV-s(c)oresForum:ws-nlcomputer
Hallo Michel,

>> Start het tooltje op een updated pc <<

Zo eenvoudig is dat toch niet. Ik zou niemand hier op het woonerf weten, die Nod32 gebruikt. Om voor zoiets even een uurtje in de auto te stappen schiet ook niet erg op.
Bij Antivir download ik gewoon het upgrade-pakketje van hun website.
Ding twee is dat je zelfs bij een goede buur wel achter de PC wat mag downloaden. Maar instellingen in een programma wijzigingen wordt echt niet op prijs gesteld. Er zijn natuurlijk wel wat mensen, die me kennen en dus helemaal vertrouwen. Maar ook dat ligt in praktische zin weer lastig, bijvoorbeeld door de afstand of dat ze geen Nod32 gebruiken.

Maar het is wel fijn van de mogelijkheid te weten!! Hartelijk dank hoor!
groetjes,

Just Vecht
mijn Blog en meer


Bericht 5 van 11

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:10-12-2007
 Aan:Just VechtMsgID:3661.5
 Onderwerp:AV-s(c)oresForum:ws-nlcomputer
Hoi Just,
Iemand die Nod niet gebruikt, maar Antivir omdat hij/zij de updates niet van internet kan downloaden, was de aanzet dacht ik. (anders zie ik het probleem al helemaal niet).
Dus die download moet van een andere pc met internet toegang  op een pennetje gezet worden begrijp ik. En dan dat pennetje in die contactgestoorde pc lijkt mij.
Maar dat kan allemaal toch met Antivir of Nod32?
En in Antivir moet je toch ook aangeven dat de download niet auto van internet komt, maar van een pen? Net als in Nod?
En dat je Nod32 geïnstalleerd moet hebben om het te gebruiken lijkt mij nogal wiedes.
Ik begrijp dus niet wat het probleem is, vrees ik.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 6 van 11

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Just VechtDatum:11-12-2007
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3661.6
 Onderwerp:AV-s(c)oresForum:ws-nlcomputer
Hallo Michel,

>> Maar dat kan allemaal toch met Antivir of Nod32 <<

Maar  dan zit ik er helemaal naast dus? Wat is dan - als ik vragen mag - de link bij de Nod32 website om verse virusdefinities te downloaden? Een buurman met een PC met NOD32 om als update-server te fungeren is hier helaas niet te vinden. Op een half uur rijden weet ik er wel één. Maar dat is me te ver allemaal.

groetjes,

Just Vecht
mijn Blog en meer



Bericht 7 van 11

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:12-12-2007
 Aan:Just VechtMsgID:3661.7
 Onderwerp:AV-s(c)oresForum:ws-nlcomputer
Hoi Just,
>> een PC met NOD32 om als update-server te fungeren is hier helaas niet  <<
Op die manier! Jij wil op een pc waarmee geen internetverbinding is nod32 updaten, en op de pc waarmee wél internetverbinding is zit/mag/wil je geen Nod32 maar een andere virusscanner.
Dan gaat het niet, want de update's op een pen e.d. kunnen alleen van een pc waarop Nod32 geïnstalleerd is, worden betrokken.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 8 van 11

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Just VechtDatum:12-12-2007
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3661.8
 Onderwerp:AV-s(c)oresForum:ws-nlcomputer
Hallo Michel,

>> Op die manier <<

Inderdaad. Beetje vergezocht ergens, hè?

groetjes,

Just Vecht
mijn Blog en meer



Bericht 9 van 11

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:HenkDatum:30-12-2007
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3661.9
 Onderwerp:AV-s(c)oresForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
>>Maar dat moet met attached tooltje toch heel eenvoudig kunnen:<<
Ik heb NOD32 v2.5 standaard geïnstalleerd. De updatefiles staan daardoor automatisch in C:\Program Files\ESET\updfiles.
Ik heb het tooltje gedownload en opstart vanaf een andere partitie. Het invoerveld Updates Dir: kan ik niet wijzigen. Het veld Ver: kan ik niet invullen (zie bijlage 1)
Tijdens het bladeren voor het Save Path kan ik wel een gewenste locatie kiezen, maar in dit scherm staan op de knoppen ?? ipv OK en Annuleren.
Is het ook mogelijk om de bestanden in de map C:\Program Files\ESET\updfiles handmatig met verkenner naar de USB stick te kopiëren en vervolgens de andere pc te updaten zoals jij beschrijft?

Groetjes

Henk
Bijlagen :

nod32_update_1.JPG
23KB

nod32_update_2.JPG
19KB


Bericht 10 van 11

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:30-12-2007
 Aan:HenkMsgID:3661.10
 Onderwerp:AV-s(c)oresForum:ws-nlcomputer
Hoi Henk,
Dat tooltje heeft inderdaad een interface om te huilen. Zal wel een taalprobleem zijn.
>> Is het ook mogelijk om de bestanden... <<
Ik heb dat niet getest. Dat zou je zelf even kunnen doen en wel als volgt: Maak met dat maffe tooltje een updatesetje aan, kijk vervolgens in de map updfiles of de inhoud van die map exact (aantal bestanden, omvang, datum) hetzelfde is als de inhoud van het setje. Zo ja, dan kan je gewoon kopiëren, en het tooltje weggooien.
Overigens is Nod32 v 2.5 inmiddels aardig achterhaald. Ik zou minimaal voor v 2.7 gaan.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage


Bericht 11 van 11

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:PeterDatum:30-12-2007
 Aan:HenkMsgID:3661.11
 Onderwerp:AV-s(c)oresForum:ws-nlcomputer
Hoi Henk,

Waarschijnlijk werkt het alleen met NOD32 versie3.x.
Probeer het eens met dit tooltje, zie bijlage

>>maar in dit scherm staan op de knoppen ?? ipv OK en Annuleren.<<
Russisch is zowiezo voor ons al slecht leesbaar :-)

>>Is het ook mogelijk om de bestanden in de map C:\Program Files\ESET\updfiles handmatig met verkenner naar de USB stick te kopiëren en vervolgens de andere pc te updaten<<
Nee, na het downloaden van de updates verwijdert NOD32 een van de gedownloade bestanden. Daardoor zal NOD32 op de andere pc de resterende update bestanden niet accepteren.


groeten, Peter
Bijlagen :

NODupdgen.ZIP
57KB