Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

501 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 19:45:11

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: ide hdd met converter als sata wordt niet gelezen  (gelezen 5200 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline GeVe
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
ide hdd met converter als sata wordt niet gelezen
« Gepost op: 25 november 2012, 16:47:03 »
Hallo, ik zit met het volgende probleem : recent nieuw  systeem aangeschaft: i7 met asus sabertooth x79 moederboard, win 8pro 64 bit, os geïnstalleerd  op SDD en een aantal sata HDDs aangesloten, werkt allemaal prima. Nu probeer ik een aantal oude IDE schijven te kopiëren naar de sata schijven, door middel van een DElock ide/sata converter, (art nr 61635) Na het aansluiten op een van de 3.0 GB/s sata aansluitingen op het moederboard( en power op convertor en hdd)alles ok, groen led op convertor brand, en hdd loopt voelbaar. Maar is niet te zien in Win, ook niet in schijfbeheer. Kan iemand mij helpen hiermee? alvast bedankt, GeVe

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: ide hdd met converter als sata wordt niet gelezen
« Reactie #1 Gepost op: 25 november 2012, 18:23:11 »
Welkom GeVe,

Probeer die converter eens op een andere computer? Werkt het daar wel?


Groeten, Peter

Offline GeVe
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Re: ide hdd met converter als sata wordt niet gelezen
« Reactie #2 Gepost op: 25 november 2012, 18:28:19 »
Dag Peter, bedankt voor je reactie. Alleen ik heb geen andere computer. Ik heb nog wel even in de bios gekeken, maar daar is ie ook niet zichtbaar, nog even stekkers omgewisseld, maar dat gaf ook geen oplossing.  Groet, gGerard

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: ide hdd met converter als sata wordt niet gelezen
« Reactie #3 Gepost op: 25 november 2012, 18:56:26 »
Hoi Gerard,

Heeft de converter wel gewerkt? En anders bij iemand anders eens testen.

Heb hetzelfde eens gehad met een vergelijkbaar printje. Werkte ook niet en een nieuwe ook niet.
Daarna DEZE aangeschaft en die werkt nog steeds prima.


Peter

Offline GeVe
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Re: ide hdd met converter als sata wordt niet gelezen
« Reactie #4 Gepost op: 25 november 2012, 20:57:49 »
Hallo Peter, Ja die print lijkt er wel op, die ik gebruik is net wat anders, Deze had ik ook gezien, maar bij de beschrijving stond dat ie alleen was om sata schijven op een ide poort aan te sluiten was. Maar goed, ik heb ook sterk het idee dat het printje niet goed werkt, ik heb'm nog wel even gecontroleerd op een HDD waarvan ik zeker ben dat ie recent nog goed werkte, maar geen verschil. Morgen maar eens bij de leverancier claimen denk ik. Tot zover even bedankt, ik laat weten wat er uit komt, groet, Gerard