Hoi John,
ik kan sinds vanochtend Google Chrome niet meer starten.
Eerst een vraag, Internet Explorer of een andere browser starten lukt wel?
Doe dan het volgende:
Stap 1:Download DDS van sUBS van één van deze locaties en plaats het op je bureaublad:
DDS - Bleeping Computer download.DDS - Bleeping Computer download.(DDS is een diagnosetool en maakt gebruik van scripts.)
Dubbelklik op DDS om de tool te starten.
DDS zal 2 logfiles openen:
* DDS.txt
* Attach.txt
Een scherm vraagt je om beide logjes op te slaan omdat de logjes weg zullen zijn als je ze sluit.
Bewaar de logjes, bijvoorbeeld op je bureaublad of een andere plaats waar je ze makkelijk terug vind.
Post beide bestanden in je volgend bericht.
Stap 2:Download
MBAM (Malwarebytes' Anti-Malware).
(klik op
Download Now, het bestand mbam--setup-x.xx.x.xxxx.exe wordt dan gedownload)
Na het downloaden, dubbelklik erop om het programma te installeren.
Verander geen instellingen tijdens de installatie.
Updates worden nu automatisch gedownload en geïnstalleerd.
Wacht tot het programma weer verschijnt.
De eerste keer na installatie krijg je een aantal mogelijkheden:
Let op: Haal het vinkje weg bij
Start de gratis probeer versie van Malwarebytes Anti-Malware PRO.
Updaten:
Klik op tab
Update en dan op "Controleer op updates".
Ga naar tabblad
Instellingen.
Vink aan:
Sluit Internet Explorer tijdens verwijdering van malware.
Ga naar tab
Scanner, kies
Volledige Scan en klik op
Scan.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
Wanneer de scan voltooid is, klik op
OK, daarna
"Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op
"Verwijder geselecteerde".
Na het verwijderen zal een log openen en kan er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Herstart dan de computer en MBAM.
Ga naar tab
Logs, dubbelklik op de logfile die als laatste gemaakt is.
Kopieer de inhoud van de logfile en plak dat in een nieuw bericht.
Peter