Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

496 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 19:09:49

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: pc ontoegankelijk  (gelezen 10437 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jan45678
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
pc ontoegankelijk
« Gepost op: 22 december 2012, 18:45:54 »
Mijn computer is ten prooi gevallen aan meer dan 100 virussen en lelijke trojanen. Dit vernietigend gezelschap zit al even en lijkt maar door te werken. Thans kan ik niet meer in de veilige modus komen.
Hij start normaal op tot en met het bureaublad en dan staat de muis stil. Hoe kom ik in de computer???

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: pc ontoegankelijk
« Reactie #1 Gepost op: 22 december 2012, 22:02:25 »
Welkom Jan45678,

Probeer de computer eens op te starten in Veilige modus met Opdrachtprompt. Lukt dat wel?


Groeten, Peter

Offline gevonny
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
Re: pc ontoegankelijk
« Reactie #2 Gepost op: 6 februari 2013, 15:46:05 »
Hallo,

Met zoveel virussen en/of Trojanen wordt het zo wie zo een flinke klus om alles eruit te krijgen vermoed ik.

Denk dat het meest effectieve is om de harde schijf eruit te halen en deze door/met een andere pc te laten controleren. Dan weet je zeker dat in elk geval niks op de achtergrond mee ligt te draaien ervan en zichzelf weer kopieert als het verwijderd is geworden.

Wens je succes ermee verders.




Offline Leon

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 180
  • Geslacht: Man
Re: pc ontoegankelijk
« Reactie #3 Gepost op: 8 februari 2013, 23:15:03 »
;Denk dat het meest effectieve is om de harde schijf eruit te halen en deze door/met een andere pc te laten controleren.
Dat kan ook anders.

http://www.kaspersky.com/virus-scanner
"Kaspersky Rescue Disk 10" Die iso op een cdtje branden en daar mee opstarten.

Of de "Removal Tool" dat is soms ook meer dan voldoende effectief.

En zo wordt Linux ineens je beste vriend.:)
Groeten, Leon
Life is like a roller coaster. It's always a different thrill each day.

Offline gevonny
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
Re: pc ontoegankelijk
« Reactie #4 Gepost op: 9 februari 2013, 01:22:44 »
@ Leon,

Uiteraard kan het op verschillenden manieren, zoals een die jij aangeeft, doch zoals schrijver al aangeeft, komt hij niet verder als zijn bureaublad en dan einde oefening.....

Heb het dan ook over het meest effectieve, want ook Kapersky heeft net als alle andere antivirus producenten geen 100 % filtering van virussen en Trojanen.

Als je de harde schijf eruit haalt en door een extern controle apparaat laat checken, heb je de mogelijkheid om meerdere scanmethoden toe te passen zonder dat een genestelde virus/trojaan of andere malware zichzelf weer installeert nadat deze uit de pc is "verwijderd".

Gebruik zelf een USB3 backup hulpmiddel van conrad, model GEN-125-1 om zulke en andere klussen te klaren.

Succes verzekerd!

Offline jan45678
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
Re: pc ontoegankelijk
« Reactie #5 Gepost op: 11 februari 2013, 15:16:00 »
Kaspersky Rescue

Hartstikke bedankt voor jullie hulp. Ik heb toegang gekregen met de Kasperky Rescue CD en het probleem is uiteindelijk goed opgelost, waarmee ik bedoel dat ik hierna de nodige scans heb gedraaid en heel wat onderhoud heb verricht zoals CCLeaner, defragmenteren, software verwijdering enzovoorts. Voor z'n leeftijd en na wat ie heeft meegemaakt doet ie het goed. Wel moet ik hem schoner houden, dus vaker CCleaner draaien en zo en vooral vrij houden van (tracking)cookies. Dit kan zich gedragen als malware. Het vertraagt en uiteindelijk komt ie stil te staan, én deze cookies laten de firewall niet meer opstarten. Vooral Yieldmanager is een rotzak. Dit schepsel heb ik geblokkeerd.