Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

499 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 april 2024, 10:26:38

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: PC start niet op  (gelezen 4872 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline diender
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 8
  • Geslacht: Man
PC start niet op
« Gepost op: 30 december 2012, 10:23:50 »
L.S.
Ik heb een Draadloze muis "Logitech M510 met Unifying-ontvanger gekocht.Toen deze Unifying geïnstalleerd was werkte de muis prefect.
Echter, als ik mijn PC opnieuw opstart dan blijft hij hangen en komt niet tot leven. Ik moet dan eerst de Unifying uit het USB-slot verwijderen voordat mijn PC weer op wil starten. Verwijder ik de Unifying weer, dan start mijn PC normaal op en werkt mijn muis weer naar behoren nadat ik deze weer heb geplaatst.
Kan iemand mij vertellen wat ik kan doen om mijn PC op te starten met de Unifying in een USB slot?
Ik gebruik Windows 7. Op mijn PC zitten ook USB3 sloten aan de achterzijde, maar ik gebruik voor de Unifying een USB-slot aan de voorzijde van mijn PC.
Bij voorbaat dank.
Tjeu Foederer

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: PC start niet op
« Reactie #1 Gepost op: 30 december 2012, 12:10:28 »
Dag Tjeu,
 
>> maar ik gebruik voor de Unifying een USB-slot aan de voorzijde van mijn PC. <<
 
Treedt hetzelfde probleem op als je de ontvanger in een Usb slot achterin steekt?
Probeer dat eerst eens uit als je dat nog niet gedaan hebt. We horen graag je bevindingen.
Michel Uphoff
Homepage

Offline diender
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 8
  • Geslacht: Man
Re: PC start niet op
« Reactie #2 Gepost op: 30 december 2012, 12:25:48 »
Bedankt voor de vlugge reactie maar ja, de pc start ook niet op als ik de ontvanger aan de achterzijde van mijn pc in een USB-poort steek.
 
In afwachting
Tjeu Foederer

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: PC start niet op
« Reactie #3 Gepost op: 30 december 2012, 12:46:23 »
Ok, dat sluit een probleem met de usb poort zelf wel uit denk ik.
Je komt wel bij het Windows startscherm? Zo ja:

Kijk bij instellingen > configuratiescherm > programma's en onderdelen naar software voor deze muis (en ook naar evt. software voor andere muizen), en verwijder die.
Na een herstart eerst kontroleren of de muis (met de standaard windows drivers) goed werkt en de pc een paar keer herstarten om te kijken of het probleem over is.
 
Gebeurt er echt helemaal niets bij het opstarten als die stick in de pc zit (dus er verschijnt helemaal niets op beeld), én je hebt nog andere usb-apparaten aangesloten, dan zou het kunnen dat de usb-bus bij opstarten overbelast wordt en de voeding afslaat. Trek dan eens alle usb stekkers uit de pc en doe alleen die Logitech stick er in. Start de zaak dan wel?
 
Zo nee:
Waarschijnlijk probeert de computer op te starten van een usb apparaat. In het bios kijken en de opstartvolgorde aanpassen.
« Laatst bewerkt op: 30 december 2012, 15:42:07 door Michel Uphoff »
Michel Uphoff
Homepage

Offline diender
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 8
  • Geslacht: Man
Re: PC start niet op
« Reactie #4 Gepost op: 30 december 2012, 13:32:39 »
Beste Michel
Ik heb jouw suggestie gevolgd.
Twee axterne harde schijven die ik nog aan mijn pc had hangen en niet meer gebruikte, heb ik verwijderd.
Ik heb een USB-hub verwijderd en de stuurprogramma's van de muizen verwijderd.
Daarna opnieuw opgestart met de Unifyer in een usb-poort en Voila de zaak werkt.
Ook na opnieuwopstarten geen probleem.
 
Bedankt voor de vlotte reactie en het goede advies.
Met de beste wensen voor 2013
 
Tjeu Foederer